Lisää tipusia tuloo
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Re: Lisää tipusia tuloo
Harmi, koittais olla nyt kunnolla. Mä muuten tajusin et oon rippileirillä just kun mun kanan alta pitäis tulla poikasii. Ja kun mamma hoitaa
... Ei oo oikeen tottunu noihin tipuihin...

Nyt näyttäis että se on ollu ihan rauhassa. Munat on pysyny hyvin alla, eikä uusia ole rikkoutunut. Tiä sitte minkä siepin se oli sielä saanu
No.. kunhan jaksaa rauhas kakuttaa loppuajan
Et sitte tuos mein tiellä sortunu rallitteleen
Siitä on moni meillä käyny sanonut että kun meinaa väkisten kaasujalka painaa p a l i o sillä pätkällä 

Mitä - ai mekö keskellä ei mitään.. Ihan keskellä kaikeehan me ollaan... tasaset 50km suurinpiirteen joka suuntaan jos haluu "ihmistenilmoihin" ( Laihiaa ei lasketa ) isompiin paikkoihinkanamummo kirjoitti: Munia tulee postis lisää jos tarvisheh... asuit vähä kaukana kaikesta... piti ottaa yhen teinin kans kisa takasi tullessa, 120 mutkasta pientä Lakaniementietä eikä päässy mummaa ja vanahaa mersua karkuu
![]()
![]()

Et sitte tuos mein tiellä sortunu rallitteleen

Keskiviikkona, elikkäs ylihuomenna olis sitte Laskettu Aika Tummasilmän hautomilla munilla. Jännittää ihan sikana, että kuinka se on sen alun sekoilun jälkeen onnistunut ja montako mahtaa kuoriutua ja hoitaako se niitä kunnolla ja ja ja ja.. Tummasilmähän on siis ensikertalainen, mutta kaippa ne vaistot kertoo ja neuvoo mitä tehdä ja miten.
11 munaa sille laitettiin alle, yhden se hajotti. Loppuja kymmentä se on hautonut oikeen tunnollisesti.
11 munaa sille laitettiin alle, yhden se hajotti. Loppuja kymmentä se on hautonut oikeen tunnollisesti.
Täällä jännitetään kans miten Tummasilmän äitiys etenee
. Kohta pitäis pipusten koputus kuulua, maltatko pysyä pois pesästä hetkeäkään
Terkut Helgalle pikku tyttäriltään. Ovat niin reippaita lapsosia että... ja ruokahalu tallella! Täällä on aika kulunut pyrstö pystyssä niiden touhuja ihastellen

Terkut Helgalle pikku tyttäriltään. Ovat niin reippaita lapsosia että... ja ruokahalu tallella! Täällä on aika kulunut pyrstö pystyssä niiden touhuja ihastellen

Heikki niitä jo tässä iltapäivällä kuulosteli, ei vielä kuulunu mitään. Mulla rassukalla on niin huono kuulo, että ne saa pitää jo aika hurjaa metakkaa että kuulen, jää kaikki alkuhetkien ihmeet kokematta, kun pitää olla puolikuuro 
Mä elättelen kovasti toiveita että Viiru kukko jättäis ihteään mahdollisimman paljon tulevien tipujen värityksiin. Sellanen Viirun värinen kukko ois niiiiin hiano. Se ois melkisti pakko pitää pihakorsteena, vaikka kävishän se sulhoksi sitte Helgalle, Klaaralle ja muille meidän "vanhoille frouville"
. Tuoreemmille kananuorikoille joutuu tässä jossain vaiheessa sitten etsiin uutta sulhoa, mutta sillä nyt ei onneksi ole vielä kiire... kun nyt ensin kuoriutuisivat
Ihanaa että tiput on kotiutunu hyvin. Laitahan kuvia sitten niin nähdään miten ne höyhenpuvut kehittyy, jääkö pilkut sun muut.
Harakka parka on vähän eksyneen olonen kun siskot läks mualimalle. Mutta ei hätiä mitiä, meillä alkaa huomenna kanalaremppa kun saatiin vuohela tyhjäksi, niin sitten pääsee Harakka opettelmaan isojen tavoille porukan mukaan kunhan saadaan sinne kaikki tarvittava tehtyä ja saa kotkot siirrettyä. Saa Allu pitää poikansa ruodussa ja silleen

Mä elättelen kovasti toiveita että Viiru kukko jättäis ihteään mahdollisimman paljon tulevien tipujen värityksiin. Sellanen Viirun värinen kukko ois niiiiin hiano. Se ois melkisti pakko pitää pihakorsteena, vaikka kävishän se sulhoksi sitte Helgalle, Klaaralle ja muille meidän "vanhoille frouville"

Ihanaa että tiput on kotiutunu hyvin. Laitahan kuvia sitten niin nähdään miten ne höyhenpuvut kehittyy, jääkö pilkut sun muut.
Harakka parka on vähän eksyneen olonen kun siskot läks mualimalle. Mutta ei hätiä mitiä, meillä alkaa huomenna kanalaremppa kun saatiin vuohela tyhjäksi, niin sitten pääsee Harakka opettelmaan isojen tavoille porukan mukaan kunhan saadaan sinne kaikki tarvittava tehtyä ja saa kotkot siirrettyä. Saa Allu pitää poikansa ruodussa ja silleen

Vieläkään ei ole piipityksiä kuulunut vaikka huomenna pitääs jo kovasti kuoriutua
Jäin tässä miettimään että kun toi Tummasilmä kahen ekan päivän aikana siinä vähän seilas ja sähläs (rikkoikin sen yhen munan), niin ehkä mun pitääkin laskea siihen kuoriutumisajankohtaan päri päivää lisää
Että perjantaina oliskin se "oikeempi" päivä...

Jäin tässä miettimään että kun toi Tummasilmä kahen ekan päivän aikana siinä vähän seilas ja sähläs (rikkoikin sen yhen munan), niin ehkä mun pitääkin laskea siihen kuoriutumisajankohtaan päri päivää lisää

Se on muuten hyvinnii todennäköstä.
Kevättalvella kävi samaten kun ne kolme kanaa hauto yhtaikaa. Keskustelivat onks tää mun vai tuo, munat viileni ja kehitys viivästy.
Kevättalvella kävi samaten kun ne kolme kanaa hauto yhtaikaa. Keskustelivat onks tää mun vai tuo, munat viileni ja kehitys viivästy.
Niinpä tulee jeeeeeeeeeeee Oo vain ootellu koska se muori lähtee tipuineen pesästä
On ollu jo 23 vrk ja maanantaina synty ekat ja tiistaina tuli kun kuuntelin
mut mä oon antanu olla sen liikuttamatta pesässä lapsineen.....NYT kysyisinkin joko voisin huomena otta kuoriintumattomat pois et pääsis tipuja hoivaamaa.? Kun se on niin hauskaa katella niitten touhuja
Ja on mulla ilonen asiakin kerrottava .......Tämä oli Alisa se mun viimesyksynen tipu joka ne keväällä teki 4 tipua ja jossain kerroin kun meni jalattomaksi
niin mulle jo sanottiin laita pää poikki.........KIITOS KUULUU TEILLE munislaiset olen lukenut varmaan kaiken ja moneen kertaan ja sain neuvoja joita sovelsin omaani.....niin Alisa ei kuollutkaan vaan lähti kävelemään annoin ruiskulla vitamiinia montaa sorttia ja asperiinia ja mitä kaapista löysin mun omia hippuja 

Tässä tippa tulee silmään juuri katsoin on siellä täysinäisiä mutta yks oli syntyny ja kuollu et tiistaina vain ropistivat sit kuoria
täytyy vain ootella juhannus jos tulisvat ulos. muuten kai täytyy laittaa uudet
tulipa 2 peräkkäin ku ei huolia meinannu tää aparaatti ollenkaan tänne munikseen

JIPIIII Tummasilmällä on kolme tipua
10 on ollu hautumassa, saa nähdä montako tulee *jänskättää*

10 on ollu hautumassa, saa nähdä montako tulee *jänskättää*
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Onnea Tummasilmälle ja ylpeälle emännälle! Ja Heikille myös...lieköpä hän isäntä vai kuka, mutta osallistunut kuitenkin haudontaan 

Voijei voije voijei... juttin kävin kattomassa uusia vauvoja ja sielä on edelleen kolme kuoriutunutta ja yksi juuri kuoriutumassa oleva. Ja kolmesta oli kaksi tummaa ja yksi sellanen ihana ruskia villipoffunporsimon raitanen... JIPII.. sellasen ma just meille haluusinkin