Juoma-automaatista

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Fiinus

Juoma-automaatista

Viesti Kirjoittaja Fiinus »

Monen monta juomakippoa ja -kuppia ja -automaattia jo kokeilleena, löysin netistä tämännäköisen aparaatin: http://www.kennel-callex.fi/datafiles/t ... big_23.jpg

Mitäs sanotte, mahtaako toimia kanoilla hyvin?

-Fiinus-
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Meillä on justiin tuollaisia ja voin kyllä suositella. Ainoa haitta mitä tuosta mallista keksin on täyttäminen, kun se on päältä suippo ei vesisäiliöosaa saa nurinpäin laitettua minkään päälle täyttämisen ajaksi vaan sitä pitää tukea. Mutta toisaalta se päällä oleva ripustuslenkki on kätevä.
Fiinus

Viesti Kirjoittaja Fiinus »

Selevä pyy, kiitos vastauksesta. Laitan tuommoisen tilaukseen :)
Elviira

Viesti Kirjoittaja Elviira »

Meillä on kanssa tuollainen ja toimii hyvin. Vesi pysyy myös kohtalaisen puhtaana kun olemme ripustaneet sen nurkkaan n. 15 cm korkeuteen. Eivät kaikki kuopsuttelussa lentelevät roskat osu.
Täyttäminen kyllä on vähän hankalaa, kuten Muusa totesikin
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

En kyllä katsonut kuvaa, mutta vastauksista päättelen, millainen aparaatti on kyseessä :smt002 Mulla on samanlaisia ja täytön ajaksi tyrkkään säiliön pystyyn pieneen ämpäriin. Ei haittaa, vaikka ei sopisi ämpäriin kokonaan (itse asiassa parempikin niiin), kun suippo kärki istuu ämpärissä kuin muna munakupissa.
Jos sun kanat on

Viesti Kirjoittaja Jos sun kanat on »

minäkin tuollaisen ostin ja into piukeena lähin sitä täyttämään, mutta nyt tarvii tyhmä apua. Katsokaas kun en vaan saa vesiä pysymään sisällä kun kiepsautan sen ympäri. Siinä ukko nauraa hörötti :smt005 kun täytin kipon ja käänsin ja vedet valu ympäri kylppäriä. Onkohan mun tekniikka jotenkin viäränlainen? Kokeilin kuulkaas hidasta kääntöä ja vallan nopeeta ja aina se vesi vaan kerkes valuu sieltä reijistä ulos, pikkanen tilkka sinne jää. :smt017
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Mä en kyllä osaa vastata, mun mielestä jos oikeen nopeesti kääntää niin vesi pysyy.
Mut meillä vastaava tyhjenee sit itsekseen kanalan lattialle. Sillä ei oo vaikutusta, onko jonkin tason päällä (ensin aattelin, et oon laittanu vahingossa vinoon ja siks tyhjenee), vai roikkuuko narussa.
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Mä en tykkää tuosta mallista. Hankala pestä ja meidän kanoille koko käy vain vähän aikaa tipuina kun ovat tarpeeksi suuria mutta eivät vielä liian suuria. Kerran kävi myös ikävästi kun ei laitettu roikkumaan vaan pöllin päälle, niin se ei antanutkaan vettä. Eli jos on täysi, niin se paino tekee sen että vedentulo loppuu, eli voi käyttää vain reilusti vajaana tai roikkuvana. Onneksi huomattiin ajoissa, kyllä oli pikkuiset janoisia täyden vesiastian vieressä. Mutta kyyhkyillehän se oikeesti onkin tarkoitettu ja varmaankin myös vain roikkumaan.
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Kyllä nuo mulla on toimineet ihan hyvin, alustalla seisovina tai ripustettuina, en ole siinä huomannut mitään eroa. Mulla on kahden eri valmistajan automaatteja ja toisessa mallissa ei edes ole ripustuslenkkiä.

Minusta siinä aparaatissa on jotain vikaa, jos se horottaa vedet ulos. Olisko reikä jossain, ettei säiliöön tule alipainetta..? Toinen vaihtoehto, säiliö ei ole kunnolla kupissa, vaan jää liian ylös? Silloin veden pinta kupissa nousee liian ylös ja valuu yli.
Moilanen

kanojen ruokinta

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Tuo 5l automaatti. On ilmennyt ainakin, että jotkin automaatit ovat sikäli virheellisiä, että kuoreen on tullut pieni halkeama ja silloinhan tuo kapillaarivoima ei toimi.
Kun asiakas on ottanut virheellisen tuotteen kohdalla minuun yhteyttä, olen lähettänyt uuden.
Näin pitäisi kaupan toimia, myyjän homma on sitten hankkia maahantuojalta korvaus.
Jos sun kanat on

Viesti Kirjoittaja Jos sun kanat on »

Jep mäkin sain sen hyvin toimimaan, oli pieni tekniikka virhe :smt003 vesi pysyy astiassa hyvin vaikka mulla on se toistasek lattialla olkien päällä. Oljet on alta märät mutta ainakin sieltä siis tulee vettä ja se on pääasia. Kukko hieman aluks arasteli vekotinta mutta kaipa tuo on käyny juomassa kun reippaalta vaikuttaa. Taidan tuollaisen tilata vielä toisen ulkotarhaan ja ruokamaatteja ja ja ja ostoshulluus iskee...
iisa

Viesti Kirjoittaja iisa »

Meilläkin on tuo suippomalli missä on ripustuslenkki. Isäntä keksi että porataan reikä ylös josta sen voi täyttää kastelukannulla ja "tulppa" etitään jostain varaosaliikkeestä (niitä kuulemma on..). Voisi toimiakin niin vältytään kumoamasta vesiä lattialle..
Jos sun kanat on

Viesti Kirjoittaja Jos sun kanat on »

Mistä muuten tietää onko kanoilla jano, jos vaikka ei sieltä vettä saakaan? Käyttäytyykö janoinen kana jotenkin silmään pistävästi erillailla? Tässä malailee piruja kanalan seinille. Uskon kyllä et saavat juotua hyvin mutta ihan varoiksi kyselen.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Ovat levottomia, tulevat vauhdilla vastaan, pyrkivät ulos.. Tiput piipittävät taukoamatta. (En pidä kanoja janossa, mutta onpahan joku äksidentti joskus käynyt ja kanat olleet joitakin tunteja ilman vettä. Kyllä sen heti huomaa.)
Jos sun kanat on

Viesti Kirjoittaja Jos sun kanat on »

Eli ei hätää meillä. Kävin aamusella vaihtamassa vedet ja viemässä eilisen ruoan jämät niin eipä noita tyttöjä vesimaatti kiinnostanu lainkaan. Hitto kyllä sitä olis ihan pulassa ilman munislaisia.
Vastaa Viestiin