meidän pikkuasukkeja ja vähän askarteluja

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

ann75

meidän pikkuasukkeja ja vähän askarteluja

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Tänään ahkeroin viiruille mökkiä, vähän siinäkin olis tuunaamista, mut jos sen nyt vaikka maalaisi ensin, niin eiköhän se sit käy viiruille, pikkukanoja kiinnostaa viirula ihan kauheesti, ne tunkee sinne aina kun silmä välttää, jos seurustelen viirujen kanssa. Kiltisti ne siellä on, mut onhan tossa vähän kokoeroa..:
Kuva

Ruokinta-automaatti viiruille, faija oli kans tekemässä tätä eli ei ihan omaa tuotantoa:
Kuva
Tässä automaatin "osaset" (ei saa katsoa taustan sotkuja!)
Kuva

Kanoille kans ruoka-maatti, tämä ihan omaa tuotantoa (paitsi et laatikko oli tietty valmiina, kansi tosi puoliks irti, mut eihän se tässä haittaa):
Kuva
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Postilaatikkoautomaati oli kympin oivallus :smt023
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onpas näppäriä vehkeitä askarreltu siellä! Jaa...meilläkin taitais olla risa postilaatikko jemmassa, että jos sitä joskus tartteis...saapiko varastaa idean?
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

HiltaHelikopteri kirjoitti:saapiko varastaa idean?
No sitä vartenhan sen kuva (ja osaset) täällä on, kiva jos on hyödyllinen muillakin :smt003. Sinne menee muuten kaksi (normi) ämpäriä kauroja, aika tilava laatikko (tosin mulla on vielä varmasti 30 kg kauraa säkissä eteisen lattialla, kun ei voi uloskaan vajaan jättää, tuleepi pieniä nelijalkaisia ystäviä kylään muuten liikaa).
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ihanan näköistä!!
Kiva nähdä näitä koppi kuvia!!
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Sainhan vihdoinkin siirrettyä kuvat, tässä sairastupa/viirutipula, joka siis on kylppärissä tällä erää. Kesäksi tarkoitus kattaa isolla peltikatolla ja muuttaa kanatarhaan. Kyllä tuo on parempi kuin akvaario ja oikeastaan ihan hauska kylppärin sisustuskin.. tekiskö vähän siromman ja pitäisi lintuja sisällä... :smt016 Oliko viiruissa joku pöly-juttu?

Kuva

Nyt sairastupa/tipula on verhottu hyttysverkolla ja vähän vielä on tuunauksia tehtävänä, niin ei kaikki purut lennä suoraan pihalle :smt005

Tässä Jampan tiput, nyt siis kohta kolme viikkoisia viirulapsosia:
Kuva
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mistä tollasia häkki zsydeemejä saa :smt002 Tahtoo :smt003

Siinähän ne iskän pienokaiset :smt007 Hyvin näyttää voivan!
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Tilauksesta voidaan kyl tehdä :smt005

Mut hieno oli sunkin rakennelma, se kaksio :smt003

Muoks vielä, että noihan asuu siis pesukoneen ja kuivauskoneen päällä olevalla pöydällä ja kun laittaa koneet päälle, niin suorastaan menevät koisimaan tyytyväisinä. Ja mä kun pelkäsin, että ne säikkyis hulluna. Taitaa olla tottuneet Jampan luona elämän ääniin haukkujen jne kanssa :smt005
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Jooh, täällähän ei ole hiljasta hetkeä koskaan... :smt005
Tilataanpas sitten 1 häkki kompleksi :smt005
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 Siellä voi jampalla olla kohta käyttöä häkeille.
Toosi kivan näköisiä häkkejä olet saanut tehtyä! Kyllähän noita nyt sisällä kehtaa pitää.
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

mirri kirjoitti::smt005 Siellä voi jampalla olla kohta käyttöä häkeille.
mulla vapautuu kohta (isojen viirujen) kerros kun ne muuttaa takaisin kanalaan :smt005 :smt005 :smt005

Mä voisin ottaa ylläpitoon tipuja, niinku heppojakin otetaan/annetaan.. omaksi en saa lupaa hankkia muita kuin viiruja tai sitten pitää vaihtaa kanoja toisiksi vaan.. pääluku kanojen kannalta on lukittu (isäntä on TODELLA huolissaan, ettei ns. mopo lähde käsistä) :smt019
Maximoves

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Kiva toi postilaatikko-idea. Saiskohan sitä hyödynettyä mun etuluukullisen peltilaatikon samalla tavalla???

Ja ehdottomasti tollanen kerrostalo-tipula täytyy rakentaa, koska kohtahan alkaa haudontakausi ja tollaseenhan menee yksi kana tipuineen /kerros, ihania, tosi siistejä ja kauniita. Onneks löytyy tota minkkiverkkoa ja pienisilmäistä katiskaverkkoakin omasta takaa. Mulla ois yksi puuhyllykkö, siitä voiskin laatia kasvattamon varsin helposti, tilaa tosin ei olis niin kauheesti, mutta kauanhan niitä ei siellä tarvitse pitääkään :smt017
Paulikki

Viesti Kirjoittaja Paulikki »

kätsy toi postilaatikko tuokaautomaatti
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Maximoves kirjoitti:Kiva toi postilaatikko-idea. Saiskohan sitä hyödynettyä mun etuluukullisen peltilaatikon samalla tavalla???
Tossa on kansi rikki, mutta eihän se niin koville joudu tuolla kanalassa. Huono puoli on, että kaks ämpäriä upotin sinne tälläkin viikolla kauroja ennenkuin huomasin, että ne on siinä lattialla... ei siis sentään niin isoruokaisia kanoja meillä :smt005 Eli tuota suuaukkoa pitää vielä vähän tuunata lisää jossain vaiheessa.
Maximoves kirjoitti:minkkiverkkoa ja pienisilmäistä katiskaverkkoakin
Myyräverkolla lähdettiin liikkeelle ja sitten vuorasin tosiaan hyttysverkolla, silti on purut pitkin lattiaa monta kertaa päivässä :smt018

Mutta hauskaahan tuo askartelu on ja aina voi tehdä SEURAAVAN paremmin :smt016
Maximoves

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Jos kokeilis leikata peltilootasta reikää pohjaa, josta ne sitten hiljalleen liukuis alla olevaan astiaan....

Mä olin ajatellut sitä tornitaloa niin, että verkon ulkopuolelle voisi laittaa vaikka jotain pleksiä/paksumpaa muovia, joka pitäis purut sisäpuolella. Näin tuo näkyvyys pysyis kohtuullisen hyvänä. Toisaalta jos siihen tekis sen kaksiosaisen vetolaatikko-pohja, voisi vetää laatikon ulos, tyhjentää ja laittaa takaisin.

Muuten kuinka kauan teidän punaiset lämpölamput on kestänyt? Meillä on ollu noin vajaan kuukauden 24/7 päällä toi lamppu ja eilen se oli palanut :smt009 Miten voi kestää noin vähän aikaa ennenkuin menee rikki? Mulla noi hämäräkytkin valot merkkiä Elexi kestivät 3 viikkoa ja poks. Toi yksi, jonka ostin Bauhausista 3-4 vuotta sitten pelaa vieläkin moitteettomasti. Tulee konkurssi jos saa lamppuja olla ostamassa kerran kuussa eikä puhuta yhdestä tai kahdesta lampusta :smt013
Vastaa Viestiin