Ankkavauvoja

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
1vippe

Viesti Kirjoittaja 1vippe »

Pitkästä aikaa täällä :smt003 . Meille kävi aika hassusti kun vierailimme Hannawin luona. Mies ihastui noihin vaakkuihin niin että jo eilen puheli vaakkujen tulosta..sanoi kylläkin ettei tänä kesänä vielä, näki varmaan mun virnistyksen naamalla, mä kun tiesin että mies ei voi vastustaa niitä :smt003 :smt005 . Täytyy tehdä oma paikka vaakuille, lammen viereen, tänä kesänä on liian paljon hommia ja mun selkäkin hajosi just sopivasti kesän edellä. Viime torstaina leikattiin päivystyksessä :smt013 . No, onneksi nyt jalka toimii ja pääsee sentään kanalaan :smt003 :smt003 ..ja pupulaan. Mä tuun käymään Hannaw teillä, otan ipanat mukaan kunhan selkä hiukan paranee ja jaksan istua autossa vähän kauemmin. Tietty ilmoittelen ensin :smt003
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Pikaista paranemista Vippelle, ja tervetuloa vaan tänne, kun teille sopii :smt001
hannaw

Vaakut oleilevat vielä yöt pupunhäkissä kylppärissä suihkun alla. Eilenillalla toin ne sisälle ja laitoin vettä niille astiaan. Olin vahingossa jättänyt kraanan vuotamaan (melkein tituttamalla vain), mutta olihan sitä vettä sitten kertynyt häkinpohjalle n. 4-5 cm. Kyllä olivat vaakut surkeina, kun olivat raukat litimärkiä. Ei vielä tietoakaan vesilinnusta.
Vaakut pyykkikoriin, häkin kuivaus ja viimeisenä kuivaus föönillä. Kyllä tuli kauniita ankanpoikasia, ja tuntuivat nauttivan kuivatuksesta.
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Voi pikkuiset.. onneksi ehdit ajoissa hätiin :smt001 Minkäs ikäisiä he ovat? Meidän vaakkuvauvat täyttivät 3viikkoa eilen. Hurjaa miten nopeasti ne kasvaa!
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
hannaw

Nämä ovat olleet mulla pari viikkoa, ja olivat vissiin 2 viikkoisia kun tulivat.
Ne tosiaan kasvaa ihan silmissä :smt001 Koskahan niille rupeaa kunnon sulat kasvamaan? Ovat vieläkin ihan pörhelöisiä.
pekkis-68

Viesti Kirjoittaja pekkis-68 »

nyt kun kerkiin kirjuutella on ollu jos jonkin näköstä hommaa ja matkaa tässä viime aikoina. 2viikon sisällä oon käyny rigassa ja viime viikonloppuna helteisessä tallinnassa.hmm hakemassa kesäksi virkistys juomia ja hauvanäyttelyssäkin tuli oltua.jaa noi ankat ja alkuperä. siis noiden emät ja ukko on lähtöisin muorilta ja sit ne oli kuukernupilla nyt ne on mulla ja niistä noi on lähtösin. toi koko on ihan normaali.niillä tulee hillitön kasvupyrähdys tuossa 3-6viikon välissä. sulkia pitäis alkaa tulla n. 6viikon ikäsenä. ja muorille terkkuja ja otetaan harkiten wichyä :smt002
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Jaa ne oli niitten poikasia..
No, jos jotain kiinnostaa, niin meidän ankat on lähtöisin kolmesta eri paikasta, eri puolilta suomea.. oon yrittänyt vähän eri sukuja sillain, vaan tiedä häntä oonko onnistunut.Yks satsi on paikalliselta kasvattajalta, jolla ei nyt enää oo ankkoja myynnissä, yks satsi jostain Mäntyharjulta, Mikkelin kautta meille tulleita, ja yks Elimäeltä. Ja nyt on sitten vielä niitä lihiksiä.. katotaan nyt jäävätkö, terveiltä näyttävät muutoin, paitti ne vammat nokassa, jotka taas eivät välttämättä ole perinnöllisiä, vaan kuoriutumisessa sattuneita vammoja... ääni ankoilla kuullostais lupaavalle, ans kattoo nyt :smt003 ja pikku-hansu(hanhi) taitaa olla mies, kun niin paimentelee kavereitaan ja Hannes taas ei yhtään tykkää pikku-hansusta joten sekin vähän viittais urokseen.

Mää annan noitten ankkojen ite valita partnerit, ja karsin kaikki heikot pois kuoriutuneista, ei kamalan montaa oo tarvinnut hävittää..

Vitsit Pekkis, kun oon kade siitä.. W....stä. Noo aina ei voi voittaa...ens kerralla sitten ;)
tipsi
riikinkukko

Mistä päin Pekkis ne sun kirjavat vaakut ovat? Minun yksi ankkavaavi on myös Kuukernupin-Muoriskan kantaa, ja kirjavat taas Pekkiksen kantaa.
pekkis-68

Viesti Kirjoittaja pekkis-68 »

mulla ei oo muuta tietoo kun et ne on naapurista . täytyy kysästä josko olis parempaa tietoo.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Meillä kävi vähän tympeästi.. Aku ja Neiti Ankka ovat uuteen ulkotarhaan muutettuaan hirmuisen vakavana perustaneet perhettä. Aku marssii kuin paraskin sotamies aluettaan ympäri, eikä päästä ketään (kovin mielellään minuakaan) alueelleen ja varsinkaan pesän lähelle. Kävin kuitenkin kurkkimassa ja upeasti rakennetussa pesässä oli jo joku 7-8 munaa..

Mutta yhtenä päivänä kun tulin töistä, oli munankuoret pitkin pihaa nokittuna ja pesässäkin vain kaksi rikottua munaa. Harakat olivat käyneet herkuttelemassa ankkojeni perhesuunnitelmat taivaan tuuliin! :smt013 :smt010 Vähän ärsyttää! Ihmettelen, ettei Aku sitten niistä näytä mitään välittävän, vaikka kaikki muut häätää älämölyn kera pois??

Arvatkaapa, harmittaako..

Muoks; muuta harmistusta on myös: yksi tipu on hävinnyt pihasta, onneksi se taisi olla kukko. Myös yksi viiräiskana kuoli, mutta se oli se kierokaulainen.. Mutta nyt mulla on viiriäiskanoja vain kaksi! Voih.. Hankalaa on joskus tämä lintuharrastaminen.. :smt009
tipsi
riikinkukko

Voi kurjuus :smt013 Kaikkialle ne harakat tunkee..
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kylläpäs nyt on ollut Mimmillä vastuksia kerrakseen :smt009
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Nyt on eka lättänokka kuoriutunut.. ei vielä tiedä tuliko enemmän kuin yksi.. emo aika karheena.. ei pääse kurkkimaan. Ensimmäinen hautoja hautoo yhä edelleen mätää munasatsia, kaks makaa vielä ISON yhteispesän munien päällä.. saas nähdä, kohta niittenkin pitäis putkahtaa, jos ovat kuoriutuakseen.

Jaskan jaska, ei olla vieläkään saatu sitä villikissaa pyydystettyä, mää en uskalla laskea vaakkuja irti vaavien kanssa, kun se kissä miirustaa yöllä.. :smt013
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnittelut tipusesta Muorilaan! Toivottavasti tulee sisaruksiakin!
hannaw

Meidän vaakuttimet saivat eilen oman pienen lammikkonsa :smt001
Tuttujen 10v poika halus tulla kaivamaan ankkalammen, ja hienon lammikon saikin aikaiseksi.
Ankkojen uteliaisuus heräsi lammen täyttövaiheessa, ja pakkohan sinne oli mennä polskimaan, vaikka vettä oli vasta puolillaan. Reunusten maisemointi on vuorossa tänään :smt001

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin