Käyttäjien esittelyjä vuodelta 2024

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Kanat Paraguayssa
muna

Käyttäjien esittelyjä vuodelta 2024

Viesti Kirjoittaja Kanat Paraguayssa »

Heippa!
Justiinsa pääsin mukaan keskustelukerhoon ja ensitöikseni aloitan tämän vuoden esittelyketjun. Jee!

Olen Paraguayssa asuva suomalainen. Tämän kuun lopussa tulee puolitoista vuotta täällä. Meille valmistui tässä hiljattain talo (tosin siinä on edelleen pientä säätöä) ja nyt on työn alla kanalan rakentaminen. Pakettiin kuuluu myös kanat eli jahka kotkottajien asumus on valmis, rakentaja tuo meille viisi kanaa ja kukon.

Tästä tuleekin hauskaa, kun ei ole mitään kokemusta kanoista. Tosin ei voi olla kauhean vaikeaa, kun täällä kipittää kanoja joka pihassa ja ovat aika omatoimisia. Saattaa olla, että meillä on kulmakunnan komein ja tukevin kanala.

Helppoa on ainakin sikäli, että mitään viranomaislupia tai -ilmoituksia ei tarvitse tehdä.
mtoivo
muna

Re: Käyttäjien esittelyjä vuodelta 2024

Viesti Kirjoittaja mtoivo »

Helou kaikille.

Täällä hienoisen jahkailun jälkeen taas käynnistymässä kanalaharrastelu. Aiemmin reilu neljä vuotta kanoja tulikin jo pidettyä, mutta tuossa 10v sitten jäi tauolle pienen onnettomuuden jälkeen, mutta nyt on kanalaa taas pistetty kuosiin, rakennettu uusi tarha, tilattu vähän verkkoa tarhan katoksi ja sen sellaista. Elukoiden perään olen laitellut kyselyitä, tyrnäväläisiä olisi taaskin hakusessa. Kanalana toimii ilmeisesti alunperinkin kanalaksi väsätty hirsirunkoinen 100v ikäinen ulkorakennuksen puolikas, joka iskettiin takaisin hyötykäyttöön kesällä 2009. Uusi tarha tehtiin nyt eri puolelle, jossa olikin vähän puuhastelua melkoisen jyrkän rinteen vuoksi. Ihmisten ja kanojen avuksi sinne tuli myös käyntiä helpottava kulkusilta ja pieni katos ovien edustalle.

Sijainti täällä Sastamalan Karkussa, tarkoitus on pitää eläimiä ympäri vuoden ja jos tilanteet sen mahdollistavat, niin elukat saavat käyskennellä myös tarhan ulkopuolella, kun lähellä ei juuri naapureitakaan ole. Aikeissa oli startailla lintusten kanssa jo viime vuonna, mutta vähän loppui aika ja suotuisat kelit kesken, ei saatu esim. takaisin sähköihin silloin vielä tuota ulkorakennusta. Jatkosuunnitelmina on myös virittää kanalaan kamerat ja mahdollisesti tarjoilla siitä striimiä uloskin, mutta aloitellaan nyt vähän kevyemmin ja koitetaan saada ne sähkötkin ensin kytkettyä.

Mikko
kaisumaria
siebenbürger

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

:smt041 Tervetuloa tänne original Munikseen, lintukotoon!
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
yara123
muna

Viesti Kirjoittaja yara123 »

Hellurei ja hellät tunteet!
Mukava päästä osaksi tätä munanetin yhteisöä. Meillä avopuolisoni kanssa löytyy pihasta muutama kana ja ankkoja. Minulle nämä lajit ovat vielä vähän utopiaa, kun olen koulussa pääpainotteisesti opiskellut hevosista ja lehmistä. Hieman aiheesta poiketen koirat ja hevoset on kulkenut koko elämän vierellä. Minulla on myös haaveena joskus hankkia muutama kani näiden siivekkäiden lisäksi :smt001 Olen kiinnostunut siivekkäiden ruokinnasta ja minulle voipi tulla aiheesta juttelemaan vaikka yv:nä, jos haluaapi :smt002 Mukavaa päivää kaikille tasapuolisesti ja pidetään munanetti hyvänä yhteisönä :smt060
Vastaa Viestiin