Haudonta ilman konetta.

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Rrna
muna
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Tammi 2023, 15:45

Haudonta ilman konetta.

Viesti Kirjoittaja Rrna »

Onko kukaan onnistuneesti hautonut munia ilman konetta?
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4442
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Haudonta ilman konetta.

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hmm…ilman konetta :-k ? Tähän kysymykseen et varmaankaan hae semmoista vastausta, että kana hautoo tai että haudotaan tee-se-itse-koneella? Mahdatko tarkoittaa esim. jotain semmoista erikoisempaa haudontaa, että haudotaan pannuhuoneessa tai lämpöpatterin päällä tai jotain muuta vastaavaa?
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Haudonta ilman konetta.

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Kanan alla onnistuu hyvin ilman konetta :smt003 . En suosittele hautomista jollain kotitekoisilla konsteilla, jos ne munat ylipäänsä kuoriutuvat on riski suuri että sieltä tulee sairaita tipuja koska haudontaolosuhteet eivät ole olleet optimaalisia. Täällä on lukuisia ketjuja myös epäonnistuneista haudonnoista halpiskoneilla joilla olosuhteet kuitenkin lienevät paremmat kuin ilman konetta haudottaessa.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Kanatytsy
muna
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Maalis 2023, 10:50

Re: Haudonta ilman konetta.

Viesti Kirjoittaja Kanatytsy »

Juu ei kantsii kokeilla siinä aiheuttaa vaan kärsimystä tipuille kun on huonot olosuhteet :oops: olen itsekin kuullut asiasta ja on saattanut joku onnistua mutta ei parane itse kokeilla :smt043
Kanatytsy
muna
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Maalis 2023, 10:50

Re: Haudonta ilman konetta.

Viesti Kirjoittaja Kanatytsy »

Ei onnistu. On saattanut jollakin onnistua mutta tipuille vain kärsimystä :smt044
Vastaa Viestiin