Haulikon valinnan hankaluus

munivaisiin kuulumattomat jutut tänne

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Eme

Haulikon valinnan hankaluus

Viesti Kirjoittaja Eme »

Metsästyshaulikkoa olen yrittänyt itselleni etsiä. Pitäisi olla pieni ja kevyt, koska sellainen olen itsekin. Lady-koot on liian isoja ja hinnatkin on aika kovia. Miesten haulikoita saisi muutamalla satasella käytettyinä ja viidellä sadalla uutenakin, naisten haulikoita ei näy käytettyinä ja kaupasta maksaa tonnin.. Miesten haulikosta jos tukin lyhentää, jää ase etupainoiseksi kun piiput on liian pitkät suhteessa.

Ulkomailta löysin jonkin paperilla hyvältä kuulostavan mallin, mutta toimitukseen menee maahantuojan kautta vuosi ainakin, eikä valmistaja myy suoraan yksityiselle. Ja vaikka myisivätkin, ei pääse katsomaan ja sovittelemaan ensin.

Onko munislaisissa yhtään metsästäjää? Erityisesti kiinnostaisi kuullu, mistä muut keskiarvoja lyhyemmät ovat löytäneet sopivat aseet.
Iita

Re: Haulikon valinnan hankaluus

Viesti Kirjoittaja Iita »

Valmet 412?saa vaihtopiippuja.
rilla

Re: Haulikon valinnan hankaluus

Viesti Kirjoittaja rilla »

Mulla on 20 kaliperinen remington.
Se on kans vähä kömpelö.
Mut en mä sitä juur käytä.

Jotai Valmettia kans kerra kattelin ja pitelin. Tuntu kyllä mulle paremmalta.
Mut en muuta tiedä asiasta. :smt040
Eme

Re: Haulikon valinnan hankaluus

Viesti Kirjoittaja Eme »

412 piiput näyttäisi kaupasta maksavan itsessäänkin jo sen 500€, siihen kun vielä itse ase ja tukin lyhennys lisäksi, on minun hintaluokka jo ylitetty. 500-600€ olisin valmis maksamaan ensimmäisestä haulikosta.

20-24" pumppuhaulikoita olen katsellut itse, tähän asti olen ampunut miehen 28" valmetilla ja ase on aivan liian painava käsiteltäväksi. Pumpulla saa vähän painoa vielä pois verrattuna kaksipiippuiseen, tavallista yksipiippuista en edes harkitse, koska paikkalaukauksiakin varmasti tarvitaan. Paikallaan olevaan maaliinhan sitä kyllä ampuu millä tahansa, mutta kun ne kohteet ei välttämättä jähmety paikalleen, kun niitä alkaa tähtäillä :smt011

http://www.ace-gun.com/fi/haulikot/841- ... -gun-.html
Tällainen mysteeriase löytyi joku päivä sitten, mitään lisätietoja ei nuilla tiedoilla löydy. Odottelen myyjältä vastausta kysymyksiini.

Harmi, että paikallinen asekauppias myy mieluiten sitä, mitä hyllyssä on, eikä niinkään halua keskustella aseista valikoimansa ulkopuolelta. Tai sitten ei vain ole ollut tekemisissä lyhyempien haulikoiden kanssa.
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Haulikon valinnan hankaluus

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Onhan mulla kifrun lisäksi haulikkokin, amerikkalainen Mosse pumppuhaulikko, Mossberg, 12/76. Melko kevyt ja jotenkin tykkään tosta pumppusysteemistä. Käytettynä ostettu, ei maksanut paljon, eipä sitä juuri ole tullut käytettyäkään. Isäntä joskus lainailee sitä rusakkojahtiin.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Nina

Re: Haulikon valinnan hankaluus

Viesti Kirjoittaja Nina »

Mulla on käytössä miehen vanha haulikko. Siitä on perää lyhennetty ainakin 10 senttiä ja vieläkin se on hieman liian pitkä. Puista perää pystyy kyllä lyhentämään.
Alholainen

Re: Haulikon valinnan hankaluus

Viesti Kirjoittaja Alholainen »

Jos Emellä vielä haulikko hakusessa, niin meillä saattasi olla sopiva haulikko pienelle ja hennolle naisihmiselle. Itse olen ko. haulikkoa jänisjahdeissa kuljettanut, eikä ole tuntunut pahalta. Merkki on Angelo Zoli ja kaliiperi 12 70.
Vastaa Viestiin