Kääpiö vastaan suuret rodut

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
StinaMy

Kääpiö vastaan suuret rodut

Viesti Kirjoittaja StinaMy »

Uutena harrastajana haluaisin kysyä mieltä askarruttavaa asiaa ennen kun keväällä hankin pienen parveni.
Jos sinulla on puhdasrotuinen orpington parvi ( ja haluan sen pysyvän puhdasrotuisena) ja haluaisit esim kääpiö kochin parven rinnalle.
Jos ovat samassa tilassa.
kysymys 1. Tuleeko kukkojen kanssa ongelmia määräysvallasta vai ymmärtävätkö että kanat ovat liian pieniä heille :)
kysymys 2. Astuvatko kukot myös suurempia tai pienempiä. hällä väliä tyylillä?

Olen lukenut ja lukenut :) arvostan todella paljon munannettiä asiantuntijana
Anna

Re: Kääpiö vastaan suuret rodut

Viesti Kirjoittaja Anna »

Ei se himo varmaankaan koosta ole kiinni. Aikanaan minulla oli chihuja 2, siis koiria, rakastuivat tyttö-airikseen parin tontin päässä. Eihän pojilta astuminen oikein onnistunut, mutta tyttö oli myötä: kävi maate ja toinen pojista nylkytti takapäässä ja toinen etujalkaa. Koirat olivat toki muutenkin kavereita kuten myös omistajansa.
Joulrauhaa kaikille!
Erica

Re: Kääpiö vastaan suuret rodut

Viesti Kirjoittaja Erica »

Minulla ei ole henk.koht kokemusta mutta olen ymmärtänyt, että kukot eivät välitä koosta. Pienet kukot tasapainottelevat isojen kanojen selässä ja isot kukot pahimmassa tapauksessa lytistävät pienet kanat alleen. Eli jos haluat puhtaan siitosparven, yhdessä tilassa tulee olla vain yhtä rotua. Ja minä en ainakaan haluaisi laittaa vajaan 1 kg kääpiökanan selkään 4 kg kukkoa...
Avatar
Titiuu
rhode island
Viestit: 615
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:42

Re: Kääpiö vastaan suuret rodut

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

Mulla on hyvä esimerkki tähän aiheeseen :smt003 Minullahan on siis vanhin lempikukkoni jättikochin, joka on kaikin tavoin herrasmies ja huolehtii hyvin kanoista sekä tipuista. Ja hyvinkin isokokoinen kaveri onpi hän. Aiemmin tämän kukon porukkaan kuului silkkiristeytys kana joka oli erityisen pieni ja tuuheapäinen hömelö, ja minä sitä kauhistelin että kukko kun sen selkään rytkähtää niin onhan se kana pelkkä märkä läntti sen jälkeen, mutta ei kuitenkaan käyny niin vaan tuo jättikukko kävi vaan koomisessa haara-asennossa hypähtelemässä sen yläpuolella ja oli muka polkevinaan sitä kanaa. Ja tämä kana ressu oli niin rakastunu tähän kukkoon että oikein itse tyyräytyi sen haaroväliin muuten vaan kököttämään. :smt043
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
Vastaa Viestiin