Minulla on ollut talvisin ainoastaan fasaaneja ja nyt mietin jos säilyttäisin muutaman kanan talven yli.
Minulla on aidattu katettu lato ja ulkotarha jonka kylkeen olis tarkoitus laittaa naapurilta saatu lämpöeristetty koppi.
Elikkäs lämpöeristetty koppi on mitoiltaan noin 1,5mx1,5 ja korkeutta sillä on parisen metriä, voiko niin pienessä kopissa ylipäänsä pitää kanoja talvella? ajatuksena olisi about kolmesta viiteen kanaa.
Ajatuksena oli sellainen että lämpöeristettyyn koppiin laittaisin lämmittimen ja vesi/ruoka pisteen, orret ja purua jne.
Tarviiko siinä olla ikkuna että näkevät päivänvaloa? vai riittääkö katossa roikkuva hehkulamppu jota ohjataan vaikka aikakellolla?
Sitten mietin että jos laittaisin sen kopin kiinni ulkotarhan seinään ja tekisin reiän josta ne pääsisivät jaloitteleen, niin miten sen välin sais sillain ettei kaikki lämpö karkais harakoille (kun kanat ei varmaan ovea osaa avata
Mitä muuta mun pitäisi ottaa huomioon? fasaanit oli niin helppoja kun pärjäsivät siinä vanhassa ladossa ja oikeen kovilla pakkasilla pidin lämpölamppua mutta eivät ne sitä kyllä käyttäneet.