heikko tipu-apua!

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Skrållan

heikko tipu-apua!

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

pieni , maailman suloisin tipu käyttäytyy kummallisesti.

-se ei syö muiden mukana, vaan nokkii ilmaan, ja ylöspäin kun sitä syöttää(silloin syö muuten hyvin)
-nukkuu seisoen, pää maassa kiinni. ei mene maaten.
-sitten sillä on vielä löysä vatsakin :( se taitaa olla kaikista pahin.
olen aivan rakastunut tähän pörriäseen, sen olisi parempi selvitä!
suikku

Re: heikko tipu-apua!

Viesti Kirjoittaja suikku »

En tiedä noihin muihin vastata mutta mulla tiput nukkuu useinkin seisaallaan. Hivenen hupaisaa kun pää on "tippunut" maahan. Toivottavasti tipunen rupeaa syömään itse! Ehkä se vaan ei ole vielä oppinut.
Skrållan

Re: heikko tipu-apua!

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

hyvä kuulla että muutkin.
se on kummallinen tipu. kuin se ei näkisi kunnolla. nokkii ilmaa vaikka ruoka on ihan vieressä.
sitten sen vatsa pitää kamalaa meteliä, kurnuttaa.. mukana se on mutta asociaalinen, kääntää vaan selkänsä muille ja torkkuu :smt009
Skrållan

HUONONA TIPUT; AUTTAKAA!

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

mikä meidän tipuja vaivaa. ovat pari viikkoisia.
Ensin ne oli kaikki ok, paitsi tuo yksi joka ei osannut syödä.
Kun sen sain kuntoon on nyt kolme peräkkäin oireillut kuin epileptisiä kohtauksia. Tiput ovat kahdesta eri paikasta.
Ne vetää päätä taakseppäin ja istahtaa takapuolelle ja nykii .. välillä normaalin oloisia-auttakaa nyt joku jos tiedätte mikä vika!

joku puute??
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4453
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: heikko tipu-apua!

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Jos lähtisi tuosta puute-epäilystä liikenteeseen, niin kerropa tipujen ruokinta ja tiedätkö emolintujen ruokinnasta plus sairashistoriasta? Jos noista ja olosuhteista ei löydy selitystä, niin joku tautihan niillä lienee, mutta sen saisi selville lähettämällä tipun/tipuja tutkimuksiin.
Skrållan

Re: heikko tipu-apua!

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

soitin "kanaprofessorille". hänen mielestään oireet olivat kalkin puutetta.
saivat kyllä jauhettua kananmunankuorta mutta se kalkki mitä mulla oli on liian isoa.
ja tipuruokaa en ollut antanut koska kuvittelin että ne saa monipuolisesta ruuasta tarvitsemansa. näköjään ei ollut tarpeeksi monipuolista, mutta nyt tiedän !

ostin heti jauhettua kalkia, tipuruokaa ja monivitamiinia.
nyt ne voivat tällä hetkellä hyvin. onneksi.
Vastaa Viestiin