Onko tipulla toiveita kehittyä jos munassa on särö?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Onko tipulla toiveita kehittyä jos munassa on särö?
Hitsinpimpulat kun meni ja lipes muna käsistä. tuli särö, ei valu mitään ulos. haudontapäiviä takana vasta 6. Onko mitään toivoa vai otanko suosiolla pois koneesta. Ketuttaa kun pientä oravaa.
Re: Onko tipulla toiveita kehittyä jos munassa on särö?
Anna olla vain jos sattuukin kehittyy. Mut yleensä siitä pääsee bakteereja tai jotain mikä sit loppujen lopuksi kehityksen lopettaa... Vai onko muilla muita kokemuksia?
Nyt kaivataan niitä huikeita selviytymistarinoita. ehkäpä seuraan sitä läpivalaisuilla? jos ei kehity muiden kanssa samaan tahtiin niin otan pois.
jos koneessa vain tilaa niin Anna olla siellä
siis tietysti läpivalaisulla seuraten ettei vain mätämunaks muutu 

Osaatko sanoa miltä mädännyt muna näyttää läpivalaisussa? onko se ns. läpinäkyvä
Tämä kiinnostaa muakin koska mulla oli ilmestynyt särö ilmatilan kohtaan ankanmunassa ja haudonta päiviä oli silloin jäljellä 10 ja ainakin vielä kehitys on jatkunut ihan ok...
Huolettaa vaan kun oli kalliin puoleisia munia ja 2 on mennyt jo kesken ja yksi on tainnut lopettaa kehityksen
Huolettaa vaan kun oli kalliin puoleisia munia ja 2 on mennyt jo kesken ja yksi on tainnut lopettaa kehityksen

Kiyry, toivottavasti se jatkaisi loppuun saakka ja tulisi onnellinen loppu. Minuakin nyrppii tämä kun ihan oma moka ja olin pistänyt vielä niin pienen erän 5 kpl itselle tulemaan jos tuo menee "kesken" niin 4 jäljellä 

Meillä oli koneessa alkujaan 7 munaa eli pieni erä myöskin
Pitää hankkia vissiin isompi kone. Luulen että kun toi mun kone automaattinen ei oikein onnistunut pyörittelemään
munia joten olen käsin pyöritellyt niitä jolloin pikku hiljaa on kopsahdellut särölle se ilmatila. Kone on myös yli ahdas vaikka sillä muka pitäisi
pystyä ankan munia hautomaan. Hyvä kun kiinni mahtuu
Olen katsellut yhtä konetta mielenkiinnolla. Jos jättäis tuon pienen koneen kuoriutumiskoneeksi. Sais keväällä päästää liukuhihnalta tipuja

Pitää hankkia vissiin isompi kone. Luulen että kun toi mun kone automaattinen ei oikein onnistunut pyörittelemään
munia joten olen käsin pyöritellyt niitä jolloin pikku hiljaa on kopsahdellut särölle se ilmatila. Kone on myös yli ahdas vaikka sillä muka pitäisi
pystyä ankan munia hautomaan. Hyvä kun kiinni mahtuu

Olen katsellut yhtä konetta mielenkiinnolla. Jos jättäis tuon pienen koneen kuoriutumiskoneeksi. Sais keväällä päästää liukuhihnalta tipuja

Mulla on kuoriutunut säröllisiä munia, mä teippasin ne säröt ja poistin teipin juuri ennen kuoriutumista. Hyviä terveitä tipuja tuli
Säröt tuli ekan haudontaviikon jälkeen kun läpivalaisin munat ja tiputin koneen 

Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Edellisessä haudonnassa oli yksi särömuna. Teippasein sen, mutta tipua ei tullut. Nyt sain taas yhteen munaan särön, jonka myöskin teippasin. Toivon parasta 

Kiitos, ihanaa, että on toivoa 

Kyllä se siellä vielä heittää kuperkeikkaa 

hienoa! Ja hyvä tuo teippaus toimii! Täytyy kokeilla mikäli tulee vastaan särö munia 

Laitoin palasen vahvaa valkoista urheiluteippiäkö se on nimeltään? Se onkin sitten eriasia miten lähtee irti jos tipu elää kuoriutumiseen asti