Onko tipulla toiveita kehittyä jos munassa on särö?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

pinkyandbrain

Onko tipulla toiveita kehittyä jos munassa on särö?

Viesti Kirjoittaja pinkyandbrain »

Hitsinpimpulat kun meni ja lipes muna käsistä. tuli särö, ei valu mitään ulos. haudontapäiviä takana vasta 6. Onko mitään toivoa vai otanko suosiolla pois koneesta. Ketuttaa kun pientä oravaa.
ninanni

Re: Onko tipulla toiveita kehittyä jos munassa on särö?

Viesti Kirjoittaja ninanni »

Anna olla vain jos sattuukin kehittyy. Mut yleensä siitä pääsee bakteereja tai jotain mikä sit loppujen lopuksi kehityksen lopettaa... Vai onko muilla muita kokemuksia?
pinkyandbrain

Nyt kaivataan niitä huikeita selviytymistarinoita. ehkäpä seuraan sitä läpivalaisuilla? jos ei kehity muiden kanssa samaan tahtiin niin otan pois.
ninanni

jos koneessa vain tilaa niin Anna olla siellä :) siis tietysti läpivalaisulla seuraten ettei vain mätämunaks muutu :)
pinkyandbrain

Osaatko sanoa miltä mädännyt muna näyttää läpivalaisussa? onko se ns. läpinäkyvä
ninanni

täysin tumma :) kyllä sen erottaa :)
Kiyry87

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Tämä kiinnostaa muakin koska mulla oli ilmestynyt särö ilmatilan kohtaan ankanmunassa ja haudonta päiviä oli silloin jäljellä 10 ja ainakin vielä kehitys on jatkunut ihan ok...
Huolettaa vaan kun oli kalliin puoleisia munia ja 2 on mennyt jo kesken ja yksi on tainnut lopettaa kehityksen :smt010
pinkyandbrain

Kiyry, toivottavasti se jatkaisi loppuun saakka ja tulisi onnellinen loppu. Minuakin nyrppii tämä kun ihan oma moka ja olin pistänyt vielä niin pienen erän 5 kpl itselle tulemaan jos tuo menee "kesken" niin 4 jäljellä :smt012
Kiyry87

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Meillä oli koneessa alkujaan 7 munaa eli pieni erä myöskin :smt009
Pitää hankkia vissiin isompi kone. Luulen että kun toi mun kone automaattinen ei oikein onnistunut pyörittelemään
munia joten olen käsin pyöritellyt niitä jolloin pikku hiljaa on kopsahdellut särölle se ilmatila. Kone on myös yli ahdas vaikka sillä muka pitäisi
pystyä ankan munia hautomaan. Hyvä kun kiinni mahtuu :smt013
Olen katsellut yhtä konetta mielenkiinnolla. Jos jättäis tuon pienen koneen kuoriutumiskoneeksi. Sais keväällä päästää liukuhihnalta tipuja :smt005
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mulla on kuoriutunut säröllisiä munia, mä teippasin ne säröt ja poistin teipin juuri ennen kuoriutumista. Hyviä terveitä tipuja tuli :smt036 Säröt tuli ekan haudontaviikon jälkeen kun läpivalaisin munat ja tiputin koneen :oops:
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
ehtooteini

Viesti Kirjoittaja ehtooteini »

Edellisessä haudonnassa oli yksi särömuna. Teippasein sen, mutta tipua ei tullut. Nyt sain taas yhteen munaan särön, jonka myöskin teippasin. Toivon parasta :smt001
pinkyandbrain

Kiitos, ihanaa, että on toivoa :)
pinkyandbrain

Kyllä se siellä vielä heittää kuperkeikkaa :smt055
ninanni

hienoa! Ja hyvä tuo teippaus toimii! Täytyy kokeilla mikäli tulee vastaan särö munia :)
pinkyandbrain

Laitoin palasen vahvaa valkoista urheiluteippiäkö se on nimeltään? Se onkin sitten eriasia miten lähtee irti jos tipu elää kuoriutumiseen asti :)
Vastaa Viestiin