Kupu puhki, mitään tehtävissä?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Maattari
- lindell
Re: Kupu puhki, mitään tehtävissä?
Mä olen saanut tällaisen ohjeen: 5 mg acetyylisalicyylihappoa liuotetaan 250 ml vettä ja laitetaan ainoana juomavetenä. Vaihdetaan 12 tunnin välein . Tämää pätee jos kana ns juo normaalisti, jos on kuiva saa jo liikaa. Ei ole tarvinnut kokeilla.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
-
rilla
Kiitos. Toivon tietenkin, ettei tervi kokeilla. Miten mä olen ajatellu, ettei kissalle saa antaa? Lienee taas joku myytti, mitä olen pitäny totena.
Koiralle olen joskus antanut, muistelen.
Koiralle olen joskus antanut, muistelen.
-
Nuki
Siis asetyylisalisyylihappo ON myrkyllistä kissoille ja koirille, niiden maksa ei käsittele sitä yhtä tehokkasti kuin ihmisen, ja saavat siksi helposti yliannostuksen jos annetaan liikaa tai liian usein. Mutta ohjeistuksen mukaan toimii ok. Siksi kissallekin saa antaa vaan 2 vrk:n välein satsin.
-
rilla
No niin muistelin, mut luulin, et vaan kissalle ei sais.
Ei nyt onneksi ole tarvinnu pitkiin aikoihin kenellekään mitään lääkettä.
Ei nyt onneksi ole tarvinnu pitkiin aikoihin kenellekään mitään lääkettä.
-
sasu
Kovan onnen Kananen palautettu onnistuneesti parveen. Eipä sitä joukosta erota, jollei jalkarengasta katsele. 
-
Suvianne
Olipa kyllä kanasella tuuri! Jospa se vaan opettaa muille parempaa ilmavalvontaa!
Meillä ei ihme kyllä haukat koskaan tuu mahan asti vaikka niitä näkyy säännöllisesti kaukana yläpuolella. Niillä on vissiin ihan muut metsästysmaat. Siilikin syönyt useamman tipun kuin haukka!??
Meillä ei ihme kyllä haukat koskaan tuu mahan asti vaikka niitä näkyy säännöllisesti kaukana yläpuolella. Niillä on vissiin ihan muut metsästysmaat. Siilikin syönyt useamman tipun kuin haukka!??
-
Kesämamma
Vielä tuosta asetyylisalisyylihaposta... Se ei ole ihan huonoin mahdollinen kipulääke koiralle ja kissalle mutta annosteluvirhe on helppo tehdä, eli ennemmin käyttäisin eläimille tarkoitettuja kipulääkkeitä. Varmistakaa aina annos eläinlääkäriltä! Ja parasetamoli tappaa kissan, ibuprofeeni koirankin. Tai ainakin tulee myrkytysoireita. Niin monta monituista kertaa olen kuullut kun on annettu ihmisten lääkkeitä elukoille ja sitten tulee ongelmia.
Metacamia löytyy tabuinakin, samoin Rimadyliä, eli niillä ei ole säilyvyyskään ongelma. Linnuille tuo asa on ihan jees ilmeisimmin, mutta varmaan annostelisin suoraan ruutalla suuhun, lapsuudesta muistelen et ei liukene veteen...
Muoks, ja upeaa että sasun kananen voi hyvin
Metacamia löytyy tabuinakin, samoin Rimadyliä, eli niillä ei ole säilyvyyskään ongelma. Linnuille tuo asa on ihan jees ilmeisimmin, mutta varmaan annostelisin suoraan ruutalla suuhun, lapsuudesta muistelen et ei liukene veteen...
Muoks, ja upeaa että sasun kananen voi hyvin
-
Nuki
Siili??? No onhan nekin melko kaikkiruokaisia, eipä oo tullut vaan lylleröistä piikkipalloa miellettyä mahdolliseksi pedoksi...
Hyvä tietää että Metacamia on tabuina, pyydän sitä seuraavaksi eläinlääkäriltä. Koiruus onkin ennen saanut Rimadyliä, mutta nyt viimeeksi oli loppuneet kun se venäytti selkänsä. Ehkä kannattaakin sitten pitää noi Disperinit vaan hätävarana (ja linnuille
) ja haalia eläinten kotiapteekkiin muita troppeja karvakamuille.
P.S. Kesämamma, jos sä keksit sen kivuttomamman tähystys-salvaamisen kukoille, mä kasaan kunnon kukkoköörin ja ajelen tapaamaan sua
Hyvä tietää että Metacamia on tabuina, pyydän sitä seuraavaksi eläinlääkäriltä. Koiruus onkin ennen saanut Rimadyliä, mutta nyt viimeeksi oli loppuneet kun se venäytti selkänsä. Ehkä kannattaakin sitten pitää noi Disperinit vaan hätävarana (ja linnuille
P.S. Kesämamma, jos sä keksit sen kivuttomamman tähystys-salvaamisen kukoille, mä kasaan kunnon kukkoköörin ja ajelen tapaamaan sua
-
Suvianne