Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Marissa

Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Marissa »

Ensimmäistä koneen ostoa suunnittelen... Pääkoppa ihan sekaisin :smt043 Liikaa vaihtoehtoja :smt005
Kaipailisin kokemuksia Brinsea Octagon® 20 ECO:sta ja Brinsea Octagon® 20 Advance:sta. Nää vehkeet ny päälimmäisenä tällä hetkellä mielessä :smt001
milkkis]

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Mulla on toi eco ja oon tykänny kyllä tosi paljon. Just passeli mun tarpeisiin,ja helppo käyttönen
PäP

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja PäP »

Mulla 20 eco + kääntökehto, helppo ja hyvät tulokset, ja vaikkei olekaan ohjelmoitavaa niin on varsin huoleton kun munat kääntyy automaattisesti. Jos on joka päivä kotona, eli voi käydä koneen kääntämässä kyljeltä toiselle pari kertaa päivässä niin ilman kehtoakin selviää. Tai sitten Fiemin Smartti, semmosta ajattelin itse toiseksi koneeksi kunhan pitää taas fasuja laittaa tulemaan.
rilla

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja rilla »

Mä olen tykänny. Mulla toi eco. Tosi hyvin on pelittäny. :smt004
Kiyry87

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Mulla on Brinsean Mini Advance joka on siis vain 7 munalle mutta tykkäsin että on helppo käyttää ja puhdistaa käytön jälkeen.
Ja ohjeet oli perusteelliset kuvien kera. Ja jopa yksi ylimääräinen ohje oli COOLING-toiminnosta johon oli vielä käsin kirjoitettu tarkennuksia :smt023
Tykkään itse vehkeestä näin lyhyellä kokemuksella eli yhden haudonnan perusteella.
Marissa

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Marissa »

Onko tossa Advancessa ainoa lisä Ecoon verrattuna tuo cooling-toiminto?
Kiyry87

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

En tiedä onko Ecossa koska ei sitä Cooling toimintoa ilmoitettu missään Mini Advanceakaan myytäessä. Ostin siitä Oululaisesta Maatalouden Ykkönen firmasta.
Ja vain 6-7 viikkoa takaperin siis.
Mini Advancessa (7 munaa) on myös automaattinen kääntö jota mini Ecossa ei ole. Ecoon tosin pitäisi mahtua 10 munaa mutta luin jostain että 9 vain mahtuisi :smt017
Ja voinhan Mi-Adia käyttää sitten ilman kääntölevyä jos on enempi munia tarvis laittaa :smt045
Mulla dementikolla/huuhentaalilla pitää olla automaatti kääntö, muutoin menee haudonta yritykset ihan reisille... :-"
PäP

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja PäP »

Ja jos Octacon-mallien ecoa ja advancea vertaa niin advance on siinäkin ohjelmoitava - eli siinä on pieni näyttö ja siihen saa haudonnan alussa ohjelmoitua mm. lämpötilan, kuinka usein munia käännellään, haudonta-ajan (jolloin muistaakseni lopettaa käännön automaattisesti 2 päivää ennen kuoriutumista) ym. Eli ainoastaan vettä pitää lisäillä. Ecossa lämpötila säädetään semmosesta pienestä ruuvista ja lämpöä seurataan lämpömittarista (esim. kovasti heittelevä huoneen lämpötila vaikuttaa myös koneen sisällä olevaan lämpöön), kääntö tapahtuu käsin konetta siirtämällä kyljeltä toiselle (paitsi jos ostaa semmosen jossa kääntökehto lisävarusteena) jne.

Brinsean koneet on hyviä, eikä mun mielestä niistä voi huonoa ostaakaan. Eka valkkaa sopivan koon, sitten miettii tartteeko automaattisen käännön (=huoleton huonomuistiselle :smt003 ) ja sitten kattoo että löytyykö rahapussista varaa ohjelmoitavaan vai tyytykö eco-malliin. Ja kannattaa soittaa kauppiaallekin ja kysyä eroja, niin saa varppina sitten semmosen että vastaa omia tarpeita.
Kiyry87

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Sama asia tossa 7 munan Mi-Adissa: Päällä olevasta näytöstä saa tosiaan säädettyä haudonta-ajan, kuinka usein käännetään, kuinka paljon käännetään,
kuinka suuresta lämpötila poikkeamasta alkaa hälyttämään ja mikä tärkeintä se lopettaa kääntämisen automaattisesti 2 päivää ennen kuoriutumista kääntämisen.
Lisää vain vettä joka kolmas päivä ja kone hoitaa loput. Huono muistisen unelma.
Marissa

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Marissa »

Kyl mä varmaan päädyn tohon Advanceen. Kuitenkin unelmissa tuoda joskus munia ulkomailta joten tarkempi kone hankintaan vaan tulevaisuutta silmällä pitäen :smt003 Ja onhan se automaattisempi varmasti mukavampi ittelle :smt003

Jos kukkaron nyörit antaa myöden niin investoin kyllä tähän isompaan malliin http://www.maatalousykkonen.fi/tuotteet ... munaa/212/

Kiitoksia paljon vastanneille ! :smt006
Kiyry87

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Joo, jos on haaveita isompaan porukkaan niin kannattaa ottaa heti se isompi kone.
Mä tiedän ite itsestäni että mä olen sellainen hiljainen puuhastelija joka tykkää touhuta pienesti asioita kaikessa rauhassa.
Joten mulle riittää vuosiksi toi 7 munan automaatti :smt003
kite

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja kite »

Onko kukaan muu huomannut, että viime vuodesta tähän päivään on hautomakoneiden hinnat nousseet melko paljon... :O

Tarvisin nyt semmosen n. 20 munan koneen, mutta en mä halua maksaa siitä itteäni kipeeks :O Periaatteesta.. :smt017
PäP

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja PäP »

Taidetaan elää semmoisia aikoja, että kaikki hinnat ovat nousseet ja jatkavat nousua. Rahtihintojen nousu on varmasti yksi iso tekijä joka vaikuttaa melkolailla kaikkiin kuluttajahintoihin, eikä sille yrittäjät mitään voi. Ja täällä koti maassa vielä nuo päättäjät keksivät sen että kuormurikortti täytyy käydä opiskelemassa uudestaan, me kuluttajathan nekin lopulta maksetaan :smt021 Ja vuodenvaihteessa nousee kaikki alv:t yhellä prosentilla => hinnat nousee :smt012 Eli jos jotain meinaa shoppailla, niin nyt ennen vuodenvaihdetta kannattaa shoppailu suorittaa ja melkeempä hamstrata vähä reilummin, siis kaikkea muutakin kun lintutarvikkeita. Saapa nähä mihin tässä vielä joudutaan.
Ujopossu

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Ujopossu »

Mä ainakin suunnittelen ostaa ton Econ, luulen että on tarpeeksi hyvä mulle. PäP; meillä kun on noita linja- ja kuorma-autoja vähän useempi, niin liikennöitsijän tai kuljettajien täytyy maksaa opiskelunsa ite. Jos liikennöitsijä maksaa nousee kyyditys hinnat ja tulee kiukkusia ihmisiä et kuinka voi matka maksaa jo näin paljon! Ja eipä tuolla kuorma-auto puolellakaan makseta liikenteelle uutta kuorma-autoo paris vuodes, Noi kuljetus hinnat on niin alhaset jotta!!! :smt021 Ärsyttää noi päättäjät! Sori, asia ei kyllä liity tähän aiheeseen... :oops:
PäP

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja PäP »

^just näin. Yrittäjien on pakko saada jotenkin katettua kasvavat kustannukset, ja kun taivaasta ei rahaa vieläkään sada :smt091 , niin se näkyy luonnollisesti kuluttajahinnoissa. Tämmösistä asioista saa aina välillä purkautua myös muniksessa, saahan? :smt003
Vastaa Viestiin