Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Tupuna

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Tupuna »

Mä olen niin ylpeä itsestäni kun sain hyvän idean! :smt020

Mulla on kanila ja kanalaa olen valmistellut vanhan saunan eteistilaan. Nyt kuitenkin keksin, että rakennan kanilaan yhteen nurkkaan kanalan! Pääsee samalla lämmitykselläkin, eikä tarvitse huolehtia onko kanoilla kunnon lämmitys. Tänään ollaan rakennettu ja nyt on kehikko valmiina, jippii!

Kanalasta tulee 4½ neliöinen. Sitä on myöhemmin mahdollisuus laajentaa, mikäli tarve vaatii. Tilassa on korkeutta 2½ metriä, joten aion hyödyntää seinätilaakin jonkinlaisilla tasoilla :)
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Viktoria kirjoitti:I :smt049 my viiriäiset! Neljästä kanasta 2 on muninut tänään, ekana päivänään meillä. Rauhallisia ovat, kiitos myyjälle! :smt006
Ole hyvä ja kiva kun pääsivät hyvään kotiin. Ne muuttu rauhallisiksi, kun olivat kalkkunauntuvikkojen kanssa ja mallasivat niiden käytöstä :smt003
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Mulle sitte ilmesty melkein tietämättä luvan vain aamulla kysyi 5 kanaa talvihoitoon
kaisumaria
siebenbürger

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Yksi vähän yli vuotias kana kuoli tänään - ei oireita, kupsahti vaan kyljelleen ja sillä selvä. Jotenkin epäilen kuitenkin Marekia. No, onneksi lintuja vielä riittää mutta keväällä täytynee saada jostain jättikochinien siitosmunia tohon pikku koneeseen että saa uutta verta kanalaan. Kunhan nyt selvittäisiin tästä tulevasta talvesta.
Isäntä jatkaa hirvimetsällä, nyt jäljitetään, jotain haavakkoa varmasti, onneksi sentään ehtii vielä äänestämään. En ole vielä koskaan jättänyt äänestämättä.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Olen aloittanut maanataina upouudessa, sananmukaisesti, työpaikassa ja päivärytmi muuttunut yötyöstä päivätyöksi kymmenen vuoden jälkeen. Hiukka on rytmi hakusessa mutta työpaikka on taivaallinen :smt041 Täysin uusi rakennus ja täysin uudet työtoverit ja täysin uudet asukkaat tässä hoivakodissa :smt060
harrastaja

Onnea Iloisten Munatalolle
:smt060
Ja mun tiput alkaa munimaan tänään sain jo 16 munaa ja sekin vielä laitoin isompien kanojen joukkoon kesälliset pienemmät ja nyt kuukauden kuluttua selvisikin ei ollutkaan kana vaikk niin luulin olikin kukko :Selvisi kun rupesi laulamaan :-"
Tupuna

Tänään saapui elämäni ensimmäiset kanat!!! :smt043
yönkukka

Viesti Kirjoittaja yönkukka »

Onnea Tupunalle uusista kanoista ja mukavia hetkiä uuen harrastuksen pariin. :smt001 Minullaki oli ensin viisi tehotyttöä sitte alhoja joita on vieläkin sekä rokkeja,chapo pariskunta,silkkejä ja viimeisenä brahma pariskunta :smt001 kaikki ovat ihania :smt001
Nina

Viesti Kirjoittaja Nina »

Tänään ei kuulu mitään, kirjaimellisesti. Eilen kaksi orppipoikaa lähtivät uuteen kotiin ja nyt on hiljaista. En ennen tajunnutkaan, kuinka paljon ne saivat aikaan ääntä. Ne kävelivät koko ajan yhdessä ja juttelivat toisilleen. Koko ajan tasaista älämölöä. Lisäksi ne olivat todellisia Draama Queeneja. Auta armias, jos joki kanoista katsoi niitä päinkin, niin heti kauhea iiik! Ruokaa kupissa, iiik! Kuppi tyhjä, iiik! Aina niillä oli jotain omaa menossa. Ja nyt kun ne ovat poissa, on niiiin hiljaista.

Onko kukaan katsonut Ice Age-leffoja? Niissä on ne kaksi ei niin fiksua- opossumia. Kuvitelkaa niiden paikalle kaksi mustaa orppikukkoa. Tälläistä oli elämä niiden kanssa.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... IV3uRmC2aI
Tupuna

yönkukka kirjoitti:Onnea Tupunalle uusista kanoista ja mukavia hetkiä uuen harrastuksen pariin. :smt001 Minullaki oli ensin viisi tehotyttöä sitte alhoja joita on vieläkin sekä rokkeja,chapo pariskunta,silkkejä ja viimeisenä brahma pariskunta :smt001 kaikki ovat ihania :smt001
Mä olen kuullut jo moneen kertaan, että nyt kun hankit ekat kanat, niin sitten tuleekin jo toiset ja kolmannet.. joka kesä uusi kanalan rakennus/laajennus :smt003
kaisumaria
siebenbürger

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Onnea Ilomuna! :smt041 Kyllä varmaan tuntuu mukavalta päästä mukaan "normaaliin" aikatauluun.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
harrastaja

Kanaksi luultu kukko lähti uuteen kotiin ja heh heh mieleni teki sanoa kohta karkaa lapasesta mun entinen kana hautoo uudessa kotona ja rouva lupasi joulun jälkeen antaa munat alle .Tulee ens syksy jos ne kaikki hautoo sen harrastus lähtee lapasesta
Kesämamma

Viesti Kirjoittaja Kesämamma »

Kukkopoika on oppinut ihan oikeasti kiekumaan ja pehku on alkanut lämmetä oikeasti, jesjesjes! Ja ensimmäistä konehaudontaa suunnittelen :) Hyvällä mielellä siis. Ja ainiin, on tänään mun syntymäpäiväkin. Mukavia ystäviä tulossa käymään. Marraskuussakin on syytä hymyyn :smt045
epi

Viesti Kirjoittaja epi »

Kesämammalle onnittelut niin pehkun palamisesta, kukon kiekumisesta ja synttäreiden johdosta. :)
Tupuna

Minä laitoin tänään kukon kanojen seuraan. Kanat ovat noin 3½ kk ikäisiä, kukko on ilmeisesti hieman vanhempi. Kanat alkoivat kovasti kaakattamaan ja pyörimään kukon ympärillä. Välillä joku vähän nokkaisi kukkoa pyllystä, jolloin kukko tönäisi kanaa siipi levällään, samalla käskevällä äänellä kotkottaen. Sitten kanat taas pyörivät kukon ympärillä kaakattaen. Onko tämä kaikki normaalia, kysyy uusi kanaihminen? :smt003
Vastaa Viestiin