Orpingtonista

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
mokomaki

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja mokomaki »

en jaksanu kaikkia sivuja selailla läpi, onko virhe jos orpintonilla on sulkaset jalat?
smari

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja smari »

On se virhe.
mokomaki

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja mokomaki »

no voi jehna. tulleeko usein orpingtoneja joila sulkia jaloissa? parilla tipulla on sulkareunukset jaloisa(toivottavasti ovat ees kukkoja :smt027 )tai noh...jos ne ihan lemmikki kanoja...ei jalostukseen...
smari

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja smari »

En tiiä kuinka yleistä se on, mutta on meillä ainakin tullut joillekkin. Nyt on tullut pari semmoistakin kummallisutta että on pikkuisia sulkia vain toisessa jalassa rivinä ja toisessa ei. Saapa nähdä jääkö ne vai häviävätkö kasvun myötä niinkuin aiemmin on käynyt kun on ollut joitain höytyviä.
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Meilläkin on tullut joillekin sulkajalkoja. Toisilla ihan yksittäinen tai pari sulkaa ja joillain pitkä rivi jalan ulkosyrjässä
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
mokomaki

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja mokomaki »

Ja mie mietin että enkö mie vain nää nuissa orpingtonien kuvissa niitä sulkia niissä jaloissa :smt005 tosin kaks vaan sulkajalkaa muilla ihan sileät kintut :smt001 Jos on Spash ja buff värisen kukon ja kanan munat niin sekottuuko ne värit tipuissa vai tuleeko niistä spasheja tai buffeja? vaalen harmaita joila ruskea pää ja ruskeahkon keltasia tiput.
Suwitsu

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Meillä on noita gold laced-kanoja, minkä värisen kukon kanssa tulisi varmimmin gold laced-jälkeläisiä?
Marissa

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Marissa »

Oon tässä nyt seuraillut tonn splashkukkoni kasvua ja nyt kyllä uskallaudun kirjoittamaan :smt005 Siis onko aivan normaalia että splashillä kasvaa kullertavia häyheniä puvussaan? Niitä on ny tullut lisää ja lisää :smt017 Yritän saada kuvattua höyhenpukua tänään... Netistä olen noita kuvia yrittänyt katsoa mutta mikään ei ole niin läheltä että näkisi onko niissä niitä. Kukostakin huomaa vasta vähän lähempää ne :smt012

Elämän suuret ongelmat osa 5. :smt044
Marissa

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Marissa »

Nonni tässä on nyt niitä kuvia tohon edelliseen viestiin liittyen
Kuva

Tässä näkyy myös kaulassa olevat sulat
Kuva
Kuva
vardenji

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mun splash kanassani on 'roiskeiden' seassa kans pari ruskeeta kohtaa, olen olettanu et splashilla voi olla ruskeitakin roiskeita :smt017 Tietääkö joku varmaks onko vai ei?
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mun käsityksen mukaan ne ruskeat ei kuulu sinne mutta Suomesta voi olla vaikea löytää splashkukkoa jolla ei olisi tuota ruskeaa seassa. Se on kuitenkin vain värivirhe kuten on mustien kukkojen punainen väritys kaulassa ja myös sinisten.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Savonni

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Savonni »

Kuva
Tässä on kaksi kukkoa yli 5kk ikäisiä :smt007 . Kun ne näkevät jos kävelen ulkona, heti tulevat vastaan mua niin terve ja ruokaa. Hauska katsella ihan kuin ne nostavat hameitaan juoksussa :smt005 . Toivottavasti joku ymmärtää.

En osaa erottaa mitkä nämä orppien viralliset nimi värit? Vähän voisitte auttaa minua? :smt017
Kesämamma

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Kesämamma »

Heips; olen uusi kanaharrastaja ja kovasti kiinnostunut orpingtoneista (enkä taida olla ainoa, vissiin kysyntä on melkomoista :smt001 ). Mietiskelen tässä, kuinka kauan Suomessa on ollut Orpingtoneja? Mistä orpit ovat Suomeen tulleet? Tuodaanko uutta verta kuinka säännöllisesti ulkomailta? Sinänsähän siitosmunien tuontia koskevat ehdot ei ole mitenkään ihmeelliset, toki varmaan paljon riippuu myös siitä, kuinka halukkaita kasvattajat ovat lähettämään muniaan tänne pohjolan perukoille... Rotu kiinnostaa, mutta jos ovat Suomessa kovinkin kapealla geenipohjalla niin uutta verta varmaankin tarvitsisi saada. Nuo kotimaiset maatiaiset on kai ihan tarpeeksi kapealla geenipohjalla olevia otuksia, toki geenivarojen säilytys on tärkeää..
Onko se tuonti kuinka kinkkistä hommaa muilta osin kuin paperisodan osalta? Ja uskaltaako näitä kotimaisia ostaa vai ovatko kaikki ihan linjasiitettyjä keskenään?
Rotu vissiin on aikas kiva, ainakin kaikki näitä tuntuu kehuvan :smt003
capeet

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja capeet »

Tuolla rotuesittelyssä sanottiin et nää pysyy matalissakin aitauksissa, mut kuinka matalissa suurinpiirtein? :smt017
sannikki

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Meidän orpit lennähtää näppärästi 2 metrin korkeuteen, jopa kukko ainakin 1,5m, kukko tulee kyllä maahan jumalattomalla jytinällä :smt042 on näes iso kaveri :smt045

Asiasta kukkaruukkuun, meillä kun on tarkoitus hyödyntää kaikki mitä linnuista saa hyödynnettyä, niin kaksi ylimääräistä kukkopoikaa laitettiin lihoiksi 4kk ikäisenä, ja kyllä on lihaisia kavereita. Rintafileet ja koivet ei jää broilerista kokoluokassaan, koivet jopa isommat kun meillä nuo saa juosta ja mennä. Ja liha on uskomattoman pehmeää, ja hienosyistä, ei broilerimössöä vaan kunnon lihaa ilman sitkeyttä :) ja kypsyy yhtä nopsaan kuin broileri :shock: Varauduin kypsentämään kauemmin mutta lihat putoili luista 45min kypsennyksen jälkeen :)
Vastaa Viestiin