Hellanlettas hautoo ja hautoo

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo,tivut kuoriutuneet,8+1 luomua ny kon

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

VOimiten ihanaa! Kyllä ne sieltä tulee!Voi olla että näyttää mössöltä,jos verenkierto on jo aikaa loppunut siitä kalvosta?Uskaltaako tylppään päähän tehdä reikää jos ei itse pääse ulos vai annatko luonnon hoitaa jos niin on? Ootko valvonu koko yön koneen vieressä? :smt003 Mä ite mietin jo, että kohta alan kuorimaan kun yksikin makasi kuoressaan niin että pää ja jalka oli ulkona,,joo-koko vuorokauden ajattele,ja sahasi kuorta pituus suunnassa :smt017 se oli ikäänkuin katto pois päältä ja siinä kehdossaan nukkui,me kaikki nähtiin se ja se asento! Jalka niskan takana :smt005 :smt005 Mietin jo senkin kuorimista mutta annoin olla tyypin koneessa,tulee kun on tullakseen,ja kyllä se sitte oli ,kun nukuin ,pompannu sieltä pystyyn :smt003 Ne loput jotka näin kuoriutuvan 2kpl,kuoriutui oikeasta kohdasta sahaamalla kuten kuuluukin.Ilmottelehan miten siellä voidaan ja joo,meillähän kuoriutui 1 tipu sillon 6 päivä ja loput 7 päivä ,että kyllä hajontaa oli täälläkin,,kehittyivät eri tahtiin,mutta pääasia nyt että onnistuin edes näin. :smt003 Tuossa läjässä on 3 ihan vaalean keltaista tipua ja ne on ruokakupilla ensin,,2 tumman keltaista nyhjää vähän takana ja arastelee? oisko 3 kukkoa ja 2 kanaa? :smt016
ninanni

Viesti Kirjoittaja ninanni »

eipä niistä ihan vielä osaa sanoa itse en ainakaan :( mut kyllä sen sit huomaat 2 tai 3vkon ikäisenä kun ei harja kasva kanoilla.

Kyllä tää yksi ihan hyvin näyttää voivan ja nyt mietin tässä et ei vieläkää säröjä :( eikä! Kyllä annan luonnon hoitaa. Uskon et jos ei jaksa kuoriutua ei ole tarkoitettu elämään. Mut silti kyllä jos särön tekee voin ottaa putoavat palat pois auttaen siis että tajuaa että siitä on enää kalvo rikottava. Saa nähdä kuinka käy! Kyllä epäilyttää taas kun ei mitään ääntä kuulu :( piippais edes mut ei:(
ninanni

ja kyllä nä uskalsin men hetkeksi nukkumaan kun ajattelin että kyllä tuo yksi pieni pärjää yksinkin häkissä vaikka ajatus kauhistutti :(
ninanni

heh. No se siitä "Uskon että luonto hoitaa"tein pienet reiät ilmatilaan ja kun huomasin et ei mitää reagoi niin tota sit avasin vähän enemmän kuolleita ne oli :( eikä! Ja munat roskiin. Yksin jäi pieni. Sen enempää en tutkinut kun eipä paljon mieli tehnyt :( varmaan syy oli tuo kosteus kun kerran oli elos vielä kun kaveri kuoriutui mut kun kaveri kuivui niin piippaus loppui silloin :( ei voi mitään.
Hellan lettas

voi surku!surku! :( on toi ny surkeeta :( Kauhee pettymys. Onneksi nyt edes se yksi tuli hengissä ulos :smt023 Olishan se ny tietysti ollu mukavaa saada sille yhdelle kaveri :( no,ne sun omat munat onnistuu :smt001

Millon noille tivuille voi alkaa antaa muutakin ,kuin tuota keltuaista & puuroa? kuten perunaa,porkkanaa,riisiä,,lihaa kinkkua ym?
ninanni

kaikkea mä ainakin olen tarjolle laittanut heti mut ei ne alkupäivinä taida muuta syödä kun keltuaista ja puuroa kun sitä on helppo syödä.

Ja kavereita käydään varmaan tänään hakemas(jos ehditään) kun on sopivan matkan päässä :) muutaman päivän aiemmin kuoriutunut kun tämä täällä :) on tää munanetti mahti paikka kun täältä heti läheltä löytyy apu jos tarvitsee jotain :) harvoin silti näin hyvä tuuri käy ;)
Hellan lettas

voi v*mä kirjotin ummet ja lammet ja sitte painoin "jotain" ja teksti katos :smt013 täytyy palata myöh.naputtamaan uudelleen..
Hellan lettas

Mulla on nyt ton kosteusmittarin sisään ajo käynnissä,,toises kipos 3milliä vettä ja kosteus näyttäs jämähtävän 43% ja lämmöt ei näytä nousevan yli 36 vaikka se elohopeamittari näyttää himpun vajaa 38 :smt017 mitä täs nyt uskoo..tosin antaa ny olla vielä jos liian hätäseen taas oon.JA 1MUNA PITI OTTAA POIS,kun sitä mittaria ei saanu muuten mitenkään sinne sopimaan. :smt013
annemari

Viesti Kirjoittaja annemari »

Muista, että elohopeakuumemittari ei laskeudu alaspäin ilman ravistamista, eli ravista se nollille jos sillä tarkkailet lämpöä! Minulle tuli kaupanpäällisinä yhdistetty lämpö/kosteusmittari yhdestä paikasta joka näyttää ihan mitä sattuu, luotan elohopeakuumemittariin enempi kun mihinkään digitaaliseen!
ninanni

huudan nyt kovaan ääneen : mitä enemmän mittareita ja eri mittaustuloksia sitä enemmän olet pyörällä päästäs :) :smt040
Hellan lettas

Tuossa mini ecossa on tuollainen elohopeamittari mukana,joka on ruuvilla kiinni tossa kuuppassa. Se kyllä laskee ja aika nopeestikki ,ku kuvun aukaisee ja taas nouseekin aika nopeeta ,kun laittaa kuvun kiinni,Mut jos esim. mä oon hautonu toi edelliset tivut 36 lämmös niin onko edes ihme,että aikaa meni almost 22vrk :smt017 pitiki ostaa toi kosteusmittari :smt017
Hellan lettas

Eli tähän tuli edellisten kommenttien johdosta aika nopee ratkasu:katon lämmöt elohopeisesta ja kosteuden dikitaalisesta,mut se vie nyt yhen munan paikan :smt017 Vi77u sanon minä.
ja muoks.Juttu ratkes aika äkkisee,,muna takas koneeseen mittari lensi taka vasemmalle..tilanne hallinassa :smt004
Hellan lettas

Oon mä hullumpiaki asioita elämässäni ostanu,kuten esimerkiksi kokovartalo slim fit asun ,jota en sitte varmana tuu ikänä käyttään ja yhtää ei läskit näyttäny sen kummemmilta.Tuntui että jalat alkoi jo testi vaiheessa sinertää,eli sillä yhtä nopee käyttöikä kun tällä mittarilla voinhan mä joskus sillä vähä kattoo mitä se kosteus on.. :-"
ninanni

ihan oikein voit välillä kosteuden mitata mut sekaisin siin menee kun kaikki näyttää erilailla.
Hellan lettas

Sitä aijemmin kirjoittelin,että on ne kanalapset niin "kummallisia",että niille on pakko hakea kaveri,jos jää yksin.Ja on kiva,jos N löysit noin nopsaan ja melkein yhtä vanhan tirpan,(haitko jo)niin kaksin on aina kaunihimpi.Mäki hain sillon sille pannuhuone tivulle,mutta siitä ei ollu eläjäksi,hoitovirhe ja monen mokan summa :smt012 ,haetut tivut voi hyvin ja tänään vietin taas laatuaikaa sen mustan kanasen kanssa,se on kyllä niiiiin pop! Se halaakin ja sirkuttaa sylissä :smt050 :smt050 AAAAH,tätä kanamaisuutta,joka vaan lisääntyy kokoajan.. :smt047

Siksi sitä tipujen liha,kala ym. ruoka asiaa kyselin,kun näin uuden perunan aikana tulee joskus annettua tuolle mun omalle ihmisvauvalle niitä kaupan piltti ruokia(liha ,kala,kalkkuna kasvis,riisi ym) ja niitä jäää sitte aina vähä yli niin annoin sitte ne jämät tivuille ja kyllä ne tykkäski tosi kovaa. kasviksia ja lihaa.
Banaania ne nopotti myös eikai siitä mitään haittaa ole? ja siitä ettei ne saa sitä rehua? Annan isoillekki kanoille rehua n.pari kertaa viikos vaan,,sellaisina päivinä,kun ei ole tuoreruokaa riittävästi.Mun mielestä se haiseekin ihan jumalattoman pahalle ja jätökset ,kun ne syö sitä..koti ruualla ei mun mielestä se haju oo yhtää tuommonen, :smt017

Ai niin ! Sitte ku jo tuijotin luomumunia,,oli kultamunien keltuainen tummunu,,se lampun valo muuttuu siellä kanamunan sisällä liilaksi,,muumi munissa valo ei muuttunut ,eikä keltuainen tummunut yhtään,,taidan vaihtaa muumit kultamuniin,kun niitä vielä jäi :smt048
Ja annemarille vielä kysymys: onko se sulla koneessa oma riikinkukon muna? :smt060 Mä oon ihan lumoutunut,,mitä sellaine siitosmuna noin voisi maksaa? ei oo pakko sanoa ,jossei haluu.Mä en oo hankkimassa sellaista,kun ei ole tilaa niin paljoa ,mutta mahtavia eläimiä ei voi muuta sanoa!
Vastaa Viestiin