Kaupan luomumunat

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
maunu_muori

Re: Kaupan luomumunat

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Eihän sulla pippuri oo jäljellä yhtään niitä... missä on sitä .. tiiät kyllä mitä kaipailen :-" Mulla ei oo enää sitä sotkua yhtään kukkoa jälkellä.. mut kanoissa on toisissa puolet ja toisissa neljäsosa.. siis noissa isoissa likoissa, joita on 7 jäljellä. Jestas jos jostain sais NIITÄ munia hautomakoneeseen :smt048 :smt049 , eläviä en uskalla ottaa, jos oon päässyt eroon muutamasta kivasta jutusta :-" .. no ennen jouluu tiietään :smt002 luulen. Pitää oikein ressata noita uusia :smt005
pippuri

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Ei valitettavasti ole ja taitaa olla aika hankala niitä mistään saada :smt017
Noita teiltä tulleita eläviä hautomakoneita kyllä riittää, kovasti on sikiävää sorttia :smt005
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Onks ne keksineet uusia jemmoja sen aiv tornin jälkeen minne ei ihan helpolla pääse :smt044 .. mulla oli niistä viimeiset kukot nimeltään Annos ja Pala :smt027 ...
pippuri

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Juu, kyllä ne aina keksii hyvät piilot pesillensä :smt003
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Vooiii HELLAN Lettas: ootko kattonut onko sun ´rainbovit` itäneet ...täällä jo odotellaan uutisia-on nää niin jänskiä juttuja. Meidän mäkkivieraat ovat ihailleet kauniita ´pikkutipusia`ja sitten olen kertonut että ´kaupasta ostin munia ja pisitn koneeseen`niin kyllä siinä on monet naurut naurettu!
Hellan lettas

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

PIRJO: Mä en oikeesti jaksanu kunnolla odottaa miltä ne näyttää,mä nakkasin ne rainbowit pois ja laitoin "omat munat"tilalle.Mä uskottelin itelle ja kaikille,että ne oli tyhjiä,,mutta niissä alkoi alkupäivinä tummunaan se keltuainen kyllä,niinku hedelmöittyneissä pruukaa :smt023 Siinä oli ssiis ollu mahis,mutta mä sisimmässäni halusin ne omat munat sinne koneeseen :smt053 Siksi se kuoriutumine ny tapahtuu VASTA su-ma paikkeilla...mulla on konees 1 muna myöhemmin laitettuna,ja LUPAAN ostaa uuden rainbowit koneeseen sille kaveriksi ny viikonloppuna,mä sisimmässäni tiedän,että niissä oli potentiaalia,mut.... :smt037
Hellan lettas

Ei noi mun munani vissiin kuoriudu ollenkaan,ehkä se menee sitten kuitenkin huomiseen. MUUMI luomu ja kulta luomumunat odottaa koneeseen pääsyä..onko noista muumi munista kellään kokemuksia?
ninanni

Viesti Kirjoittaja ninanni »

täällä yksi 3sta luomumunasta heiluu koneessa ! Jännitys alkaa siis tiivistyä :) 12munasta nyt 3on saavuttanut 20. Haudonta päivän täyteen :smt023 huono tulos mutta pääasia että edes nämä kolme näkisi päivän valon!!
ninanni

Viesti Kirjoittaja ninanni »

1 kultaMuna ruskeasta haudottu kuoriutui illalla! Keltainen pieni tirppa! Nyt odottelen jos 2muuta vielä kuoriutuisi. Ei säröjä mutta liikettä näin valaistaessa. Toisella ollut nokka ilmatilassa eilis illasta asti :) luulin jo että peli on näiden osalta menetetty mutta kyllä ne vielä liikkui :) odotellaan ;)
Laara

Viesti Kirjoittaja Laara »

Tää ketju on liian mielenkiintonen!Ja mä tyhmä käyn lukee tän aina päivitykset aina kun täällä käyn!:smt006 :smt005
Mulla alkaa toinen kone haudonta heti perään loppu vkosta...mulla on munia jo ihan,mut tätä lukiessa kasvaa mielenkiinto aina vaan enempi kaupan luomuja kohtaan.
Josko...josko ostasin ja laittasin pienen satsin tuohon seuraavaan koneelliseen??!! :smt017 :smt047

Suositelkaa nyt,mitä luomumunia kannattaa ostaa.Mistä voi jtn tullakki. :smt040
Hellan lettas

LAARA: Samavika rahikaisella.Mä halusin nyt noi "tärkeät"ensin pois alta,kun halusin lisätä itelleni munijoita omasta sakista,mulla on siis tehotyttöjä joita halusin lisää.PAri maatiaistakin,mutta ovat vasta nuoria. Sitten uteliaisuus vei voiton ja munoli ladattava kone kans uudelleen luomumunilla ja katsoa mitä tulee :smt047 ,,niinku pikkulapsi jouluna!Ei voi mitää.länteen itään.
Laara

Hellan lettas...Jee en oo yksin...eikä varmasti olla kaksinkaan. :smt040

Mun on varmaan laitetava kaik loput kaupan luomuja mitä jää tilaa noista muista munista...PAKKO!!En saa hillityks ihteäni en!Tänään jos hakisin... :-"
Ei täst taida muute päästä yli eikä ympäri..jos een etes kennollista laita. :smt005 Mulla ei oo viel omia kanatipuja ku kaks kotona tänää haen pari lisää (silkkejä) ja sit saan lisää munia kääpiö kotseja ja silkkejä.Haaveilen saavani jtn tavan kanan tyylisiä/risteytyksiä yhen parven.Nyt noi koneessa olevat on millejen ja kääpiötaistelukukon munia...Niis on ollu elämää kyl...viel pari päivää sitten.

MUTTA mun on myönnettävä SEKASI ollaan ja pahasti...kaupanmunia ostamaan tänään. :smt041

Pikku tytöstä asti miettinyt saisko kaupan munista kanoja...ja nyt omat lapset miettiny samaa ja minäkin vielä. :smt047
Joten kokeiltava ois! :smt036

Nuo kana tiput pitäs kuoriutua sanotaa lauantaihi mennes...sit mä lataan koneen täyteen ja ruopeen ihmettelemään.Niin a jatkan uuden kanalan rakentelua...siin o nyt ollu tauko... :P Villat puuttuu enää katosta ja sit levyjä seinälle ja ja..sit maalaan seinät ja sit ei ku häkkejä rakentamaan. :smt023 Ja sit se ihanin vaihe..sisutaminen..
Nyt men vähä ohi aiheen...mut.... :smt006
Hellan lettas

VOI LUOJA! :smt040 Meitä taitaa olla joku oma ihmisrotu,kaikilla nakuttaa aivot samalla taajuudella :smt041 :smt041 :smt041 Jos vois läpivalasta,siellä kieris munia,kanoja,ja jos jonkimooista laajennus suunnitelmaa!! luomut ja eri rotujen hankinnat..on tää ihme touhua ja olen ollu huomaavinani,että se tarttuu :smt017 :smt017
Laara

Nii taijetaa kaikki kanalaiset(varsinki enemmä haarastukaloita pitävät) olla jotain hmm...omaa rotua!!! :smt040 Niin TOTTA! :smt040
Joku on mikä saa het kahtomaan tiloja..täst tulis hyvä kanala...tää ois hyvä..ja tälle vois tehä niin ja näin et ois hyvä. :smt005
Isäntä repee aina,ku tuumaan hei tästä sais hyvän kanalan!Tähän vois kans tehä kanalaa... :smt005 jA tää ois hyvä ja tää...Meijän isoin tila navetasta...himottas...mut...isännälle on sinne haaveiltu moottoripyörien rakentelu tilaa ja vähä lämpimämpää säilytys tilaa.Mäkin tosin haaveilen siitä... :smt002
Se on varmaa säästettävä...onha isännällä oma pätkä tuost navetasta autotallina.Et en mä kaikkee siit oo vieny.Pikku tilan vaan sen päästä. :smt005 25 neliöö noin..
hurtta

Viesti Kirjoittaja hurtta »

Meidän Pirkka ja Eldoraado voivat hyvin ja kasvavat alhojen kanssa. Hyvittavaa on, että mun mielestä tuo Pirkka on hiukan yksinkertainen :smt005 Nakkaa sormeen kiinni kuin matoseen joka kerta ja lentää silmille kun avaa häkin oven. Hirvittävän utelias ja ahne. Alhot on paljon varautuneimpia.
Vastaa Viestiin