Hellanlettas hautoo ja hautoo
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
ninanni
Re: Hellan lettas,kone haudontaa(Tipuja kuoriutumassa)
niin ja (ihme kyllä näillä ilmankosteuksilla ) meillä kuoriudutaan oikeasta päästä! Jes! 
-
Hellan lettas
voi miten hienoa!
Ompa ny mukavaa,,luomujako siellä ny tulikaa
? Olivakko kultamunia*?
Mulla on tullu jo paha aavistus,ku mä jäin tähä ny yksin valvomaan,että mahtaako nuo loput edes kuoriutuakkaa
,,NEnät näkyy ja hengitysliikkeet,mutta näkyy selvästi,että ne vaan haukottelee ja nukkuu,ei mitään intoa tulla pihalle,vaikka se ainokainen räpiköi siellä koneessa,että ne munat pyörii sikin sokin..JA tää kuoriutuminen kastää ny niin kauan,että se jälkijunas laitettu joutuu oleen niin kovis kosteuksis ny näin kauan,että se varmaan kuuppaa jossain vaihees..
Aika skeptimistinen on ny mun näkymä/näkemys..
JA muokkaan,että sillon ku tää yksi alkoi kuoriutua,se tuli vauhdilla..sitte ku rupes nakertamaan sitä kuorta.
-
Hellan lettas
Ai niin N? Mites nekoirat,joko ne on kuoriutunu?
-
ninanni
ne voi pitää oikeasti pitkänkin tauon ja sit yhtäkkiä alottaa tulee ulos. Ja se että toivo ei ole mennyt viel kuule hetkii aikoihi. Täälläki tuntuu et on niin muka hiljaista. Välillä muna heiluu kuuttasataa ja nyt sit taas on hiljainen hetki. MÄ EN KESTÄ
ja niin tuota tuota. Kyllä mulla viimeks se kuoriutui vaikka joutui olemaan muiden kuoriutumis ajan konees kovissa kosteuksissa. Eli niin siis se myöhemmin lisätty tarkoitin
eli älä vielä sitä mieti! Turhaa stressiä itselles kasaat
kyllä Sä sen sit huomaat myöhemmin
kun vain muistaa et kun munassa säröjä niin pitää kannen kunnolla kii tai ei ainakaan turhaa avaa ettei kosteus + lämpö katoa
mut jos siirtää tipun kuivumaa muualle niin ripeä pitänee olla
ollaanko siellä vielä koneen ääressä?
niin ja eipä ainakaa mikään ole kuoriutunut täällä. Ei munat eikä muut ei tähän päivään asti vielä ainakaa, huomenna toivottavasti ainakin munat kuoriutuu viimeistää
ja LUOMUJA OVAT
kun vain muistaa et kun munassa säröjä niin pitää kannen kunnolla kii tai ei ainakaan turhaa avaa ettei kosteus + lämpö katoa
ollaanko siellä vielä koneen ääressä?
niin ja eipä ainakaa mikään ole kuoriutunut täällä. Ei munat eikä muut ei tähän päivään asti vielä ainakaa, huomenna toivottavasti ainakin munat kuoriutuu viimeistää
ja LUOMUJA OVAT
-
Hellan lettas
-
Hellan lettas
Haudonta aika pikkusen vaille 22 vrk 
-
ninanni
onnea onnea ! Niin suloisia!
Täällä ollaan samas pistees kun eilen yöllä kun nukkumaan menin. Ei mitään uutta!! Sahaus kesken mut nyt toinenkin muna piippaa. Katsotaan katsotaan jos tänään illalla sitten
Täällä ollaan samas pistees kun eilen yöllä kun nukkumaan menin. Ei mitään uutta!! Sahaus kesken mut nyt toinenkin muna piippaa. Katsotaan katsotaan jos tänään illalla sitten
-
Hellan lettas
Voi ei! mä oon ihan "kananlihalla" jo täällä sun puolesta,,iha hirvittävän jännää!!
Just siirsin loput 4 lämpölevyn alle,se eilen kuoriutunu syö jo hienosti keltuaista ja puuroa..hiukan vettäkin hörpättiin palanpainikkeeksi!
Aivan SAIRAAN suloisia ja varmaan on kaikki KANOJA! eiks ookki?
se 1 muna ei kuoriutunu eikä siinä särössä enää hengitysliikkeet näkyny..olikohan hukkunu tms,kun aamulla kone oli ihan kuin suihkukoppi kun ne kuoriutuneet tivut kaikki siellä oli?!?! Eli koko homman alusta saakka on tuloksena 8 munaa ja 5 tipua.Ihan oon tyytyväinen
Se jälkijunamuna vähän huolestuttaa,,se on ny pyöriny ja ollu tooosi märässä noide tipujen kans sielä..Pesin ny äkkiä koneen ja latasin luomuja,,10 sain nyt mahtumaan sen 1 oman munan lisäksi siis 9 kpl..
Laitanko ny heti hiekkaaki tarjolle? Sellaista lasten hiekkalaatikko hiekka kokoluokkaa? Entäs poikas kalkkia kans?
Laitanko ny heti hiekkaaki tarjolle? Sellaista lasten hiekkalaatikko hiekka kokoluokkaa? Entäs poikas kalkkia kans?
-
ninanni
vastaan ennenkuin unohdam eli juu mull on ollut hiekka ja kalkki heti tarjolla. Jollekki maistuu joillekki ei. Eli kyllä mun mielestä voi tai kuuluukin laittaa 
-
Hellan lettas
Re: Hellanlettas hautoo,tivut kuoriutuneet,10 luomua nyt kon
ok,minäpä riennän heti pihalta sitä hakemaan...
-
ninanni
toivottavasti ovat kanoja
ja ne on niin sairaan ihania että
täällä alkaa vissii tapahtua vasta illalla. Ehkä tässä nyt enään hätää ole. Jännittää kyllä mut epätoivo vie voiton valitettavasti. En tiedä onko luomut elämään tulos. Yks on vissii kuollut. Yhdessä särö JA vähän sahattu mut kovin hiljainen on. Mut hengittää kyllä
ja yksi piipittää mut ei vielä uutta. No lataan heti 5munaa koneesee kun saan toivottavasti ainakin 2koneesta pois. Ettei nyt yksin jäisi. Voi ketun luomut mä sanon!
Ja siitä yhdestä myöhemmin laitetusta kyllä se voi hyvinkin selvitä
ja pien vinkki kun huomasin tuosta Sun lisäämästä kuvasta missä munat koneessa (aiemmin ketjussa) niin vinkkinä neuvon (jos sulla ei ollut?) että laita kun käännät vaikka viimeisen kerran munat niin pohjalle talouspaperin pala, leikkaat vain vesikipon kohdalle pienen reiän. Ja munat siihen päälle ja avot. Ensinnäkin se helpottaa paljon koneen siivousta ja toiseks se helpottaa tirppoja jotka kuivuvat koneessa ettei niin kovin liukasta olis
(siksi tämän sanon kun kuvassa munassa oli jo särö niin en nähnyt että sulla olis paperia siel ollut joten oletin ettei sulla ollut )
täällä alkaa vissii tapahtua vasta illalla. Ehkä tässä nyt enään hätää ole. Jännittää kyllä mut epätoivo vie voiton valitettavasti. En tiedä onko luomut elämään tulos. Yks on vissii kuollut. Yhdessä särö JA vähän sahattu mut kovin hiljainen on. Mut hengittää kyllä
Ja siitä yhdestä myöhemmin laitetusta kyllä se voi hyvinkin selvitä
ja pien vinkki kun huomasin tuosta Sun lisäämästä kuvasta missä munat koneessa (aiemmin ketjussa) niin vinkkinä neuvon (jos sulla ei ollut?) että laita kun käännät vaikka viimeisen kerran munat niin pohjalle talouspaperin pala, leikkaat vain vesikipon kohdalle pienen reiän. Ja munat siihen päälle ja avot. Ensinnäkin se helpottaa paljon koneen siivousta ja toiseks se helpottaa tirppoja jotka kuivuvat koneessa ettei niin kovin liukasta olis
-
ninanni
hah hiekkapuhallus hiekka on kova sana 
-
Hellan lettas
Ahaa! sitäkin löytyy... 
-
Hellan lettas
Joo ei ollu konees mitään pohjalla,,ja ihan kauhee sotku tulikin,,eilinen tipu oli jo kakkinu sinne
,,mitenköhän kävi,kun n,tunnin kone huiteli melki 39 ennenkö huomasin?
Huone on ny niin kuuma kun siellä on se lämpölevy ym..nostaa lämpöjä koneeseen
-
ninanni
en usko et se nyt ihan heti tuhoa teki? Eikö se ole se 40 vai jopa svähän päälle mikä tekee tuhoa jo 15min?
Siellä nyt sit kaikki kuoriutui vai jäikö yks kuoriutumatta (siis ja tietysti se myöh laitettu) ? Tääl ei vieläkää mitää. No illalla. Pitää vain hokea itselle että illalla. Täällä meinaa alkaa ukkostaa
kun nyt pysyis ukkonen kaukana!
Siellä nyt sit kaikki kuoriutui vai jäikö yks kuoriutumatta (siis ja tietysti se myöh laitettu) ? Tääl ei vieläkää mitää. No illalla. Pitää vain hokea itselle että illalla. Täällä meinaa alkaa ukkostaa