Hellanlettas hautoo ja hautoo
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
ninanni
Re: Hellan lettas,kone haudontaa(Tipuja kuoriutumassa)
heh. Juu ei sitä konetta ainakaa oikei mukaan ulos voi ottaa
ja niin kyllä täällä yksi muna piippaa nyt varmasti! Ja selkeästi. Muut ei edes ehkä heilu. En kyllä ole Kupua avannut mut avaan kun toiset käännän taas parin tunnin pääst. Eli toivotaan et täällä pian särö myös 
-
Hellan lettas
Voi toivotaan nyt ,että sielläkin alkaa pian tapahtumaan!
-
ninanni
tää on kyllä niin hullun hommaa tää hautominen! Ei jaksa kärsimätön odotella
mut eipä silti ole muuta mahdollisuutta.
-
Hellan lettas
On joo,,mutta melkoisen mielenkiintoista sitten samalla,,seuraava ressi onkin sitte ja paniikki,että saa pidettyä tirpat elossa ja voimaan hyvin! Mitäs rotua ninnanni ne sun omat kanuskat olikaan? Mullaki tosiaan noita tehiksiä ja sitte pari vauva maatiaista,jotka ei kukaa osaa hautoo,nii ite pitää,, 
-
ninanni
täällä tyrniksiä
ja nyt musta tuntuu et tuo joka just hautoi yhden tipun tuo ritva neiti niin sen tirppa on nyt sit 4vko niin musta tuntuu et se muka TAAS NYT JO olis kovasti halukas hautomaan!? Ei voi olla mahdollista. Ihan varmasti kuvittelen. Se on jo tirpan kans nukkunut alimmalla orrel monet yöt ei pesässä. Mut nyt kun kävin pistämässä kaikille puurot niin tirppa oli puuroa syömäs ja muut kanat plus kukko niin tää yks oli pesässä. Ei kylläkää viel ole muninu haudonnan jälkeen mut jos se nyt sit vaan oli munimassa. Tuo toinen kyllä munii nyt joka päivä sulkasadon jälkeen. Kyllä vähän mietityttää. Yritin katsoa onko munia alla (onko toinen jo muninut) niin kiukkusee nokkas! Ja käyttäytyi ainoastaan silloin kun otin munia pois sen alta kun alkoi hautoa(kun toinen muni samaan pesään) mut ei sit enään kun mä en ottanut pois munia vaan katsoin niitä ja silittelin ahkeraa hautojaa. Kyllä taas sai yksi kana emännän hämilleen!
-
Hellan lettas
No,Oho!
SInnehän niitä luomujakin sitten kennollinen alle,jos innokkuutta löytyy..Muumii ja kultaa ja eldoraadoo...
Mulla varmaan menis pasmat sekasi ,jos tuolla joku alkais hautoo(1 tehis hautoo päivittäin muutaman tunnin,mut siihen mä oon jo tottunu
) Kyllä mä oon saanu nauraa täällä noille mukuloilleni,kun noita munia kyylätään,ja mitää ei tapahu*valota sitä naamaan,että se näkee* no niin valota jo* Miksei se rouskuta sitä kuorta,niinku iskä omenaa,,rouh rouh*^Mikä sitä oikee vaivaa* Voi luoja tätä touhua...

-
ninanni
kyllä täytyy sit munia hankkia jos siltä vaikuttaa et se tosiaa sinne jää
ai että ihanat lapsien kommentit 
-
Hellan lettas
"päivittelin" tonne fb:n puolellekki jo samat asiat ja samat tännekkin,kun noi ei vaan tajua vissiin kuoriutua ollenkaan.Reijät hiukan isommat, mutta siellä vaan kurkitaan ja piipitellään eikä mikään kiire ulos.2 munassa ei oo tullu edes säröä,että pahoin pelkään että oisko niiden peli jo menetetty? Toinen rapisi,kun käänsin se yhden munan,mut toisesta ei kyllä kuulunu mitää. 
-
ninanni
ei homma vielä ole menetetty. Vasta parin päivän päästä tiedät
TÄÄLLÄ ENSIMMÄINEN SÄRÖ!
-
Hellan lettas
Ihanaa!ninanni .pian siellä piipitellään! Kaikki varmaan kuoriutuu nopeammin kuin täällä,,yhdellä näkyy naama ja toinen jalka vasta,mutta kun niin nukuttais vaan...Muut ihan hipi hiljaa....MÄ EN KESTÄ! 
-
Tiia12
Jee
, kohta siellä tirppanoita, jee 
-
ninanni
toivotaan toivotaan
reiän päältä putoaa pian kuorta. Eli ei täällä nyt niin nopeaa olla 
-
Hellan lettas
1 tipu ulkona.VASTA! Se koiven roikottaja vaan nukkuu,eikä sen hommat etene yhtään
,,1 särötön muna oli kuollut,ei minkäänlaista liikettä ja suonistokin pirstoutunut,mikä lie tullut,kun aamulla vielä kaikki elossa
Kyllä niin hidasta touhua on,ettei tosikaan..haudottu nyt siis 21.5pv------> 
-
ninanni
täällä pikku hiljaa mutta varmasti jo hieman sahattu 1,5cm
kovin hiljainen tapaus silti on. Aina vain just ennen nokkasua piippaa ja kovasti! Mieskin kuuli yläkertaan saakka ja huusi mulle vaan et joko pian on pihalla
huusin vaan takas että nuku sinä vain täällä menee vielä ainakin muutama tunti!
Siellä siis nyt terhakka pieni KANAN ALKU siis ulkona
Siellä siis nyt terhakka pieni KANAN ALKU siis ulkona
-
ninanni
ainiin ja me vasta tunti sit käytii hakemas tipuhäkki sisälle ja sisustettiin. Nyt vasta pesem juomakippoa
meinas men ihan viime hetkille. NYT ovat tiput tervetulleita