Hellanlettas hautoo ja hautoo

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
ninanni

Re: Hellan lettas"eka kerta"kone haudontaa,,luomumunilla men

Viesti Kirjoittaja ninanni »

noniin nyt on sit valaistu munat. Ja saldo on edelleen 5luomua ja 2omaa. Otin epävarman pois. Kyllä se nyt niin vaan on. Ja tulin päiväkirjan lukemisen jälkeen siihen tulokseen et menin ja pilasin noi 2ainakin lisäämällä koneesee vettä. Voi turhuus sentään. Nyt mennään etee päin omalla pääkopalla ja kuuntelen järkeäni nyt enkä laita vettä ennen kuin särö munassa ja silloinki erittäin maltillisesti :) näin se vaan on..
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Kunnollinen kosteusmittari on lopettaa turhat pähkäilyt.. tosin se pyöree malli, joka on aika tarkka, on aika iso, eikä tahdo mahtua noihin pienimpiin hautomakoneisiin. :smt012
Hellan lettas

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Juu mä kattelin sitä "taskunaurista"kaupan hyllyssä.Se varmaan olis hyvä,mutta hirveen iso,,pitää varmaan tilata netistä joku dikitaalinen seuraavaan haudontaan,kun muuten niin hyvältä näyttää tuo homma,Niin toivois,että kuoriutuminenki ny menis hyvin...vielä 4 päivää.. :smt045
Hellan lettas

JA ninannille nyt vaan tsemppiä loppusuoralle ja koiranpennut on niiiin ihania,,ne voi sitte aidata pihalle,riippuen koska syntyvät,,jos on lämmintä syksyä niin päiväksi :smt023 mä laitoin koirien tarhaan alaosan kanaverkolla niin pennut ei päässy sieltä pois..Netissä on "Topikoiran toilauksia" vuodatus.net,,se on ihana blogi meiltä haetusta koira vauvasta :smt043 mulla on ollu 2 pentuetta..ekalla kerralla tuli 7 tokalla 4. Seropeja tosin,mutta haettiin käsistä kaikki.Ja sitte ku tulin töistä koko laumakulki mun kanssa ulkona ja pureskelivat toisiensa korvia,,voi rakkaus ku ne oli ihania,,työläitä työläitä ja sisällä yöt. aamu 3lta piti saada ekakerran ruokaa,,siinä sitte silmät kieros niille evästä ja piti töihinki jaksaa,,sitte ruokatunnilla kotia haipakkaa ruokkimaan nasset ja taas illalla.... :smt048
Hellan lettas

Mun on ny pakko laittaa tähän kuva siitä Topista .mä varastin tän kuvan siitä blogista,,toivottavasti en saa vihoa päälleni.Mä poistan tän vaikka huomenna,kun se ei oo mun oma kuva,jotta nopeet ees näkee,,on se niin mainio:

Ja siellä niitä kuvia on pentu ajoistaki sitte!

Poistan myös siksi koska tämä ei oo koira foorumi,nii joku voi vetää herneen nenään....
Viimeksi muokannut Hellan lettas, 02 Elo 2012, 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninanni

hei vähän suloinen tapaus <3 mut niin pelkään vaan ihan pirusti et montako ja koska:( eipä tämä silti paljon sano mutta vaan pelottaa : narttu kun syntyi ja kotiin haettiin niin niiden pentue oli 14pentua. Uros haettiin kotiin ja sillä sisaruksia 16. Eli yhteensä 17. Ja mut nä en ymmärrä et miten mä oon saanut oot nuo vain päähäni ja pelkään et tulis monta ja ja. Itselleni kävis 2pentua ihan sopivasti. Toinen jäis meille kotiin 4ksi koiraksi ja sit veisin isälle toisen pennun kun harrastaa metsästystä ja siitä sais nyt sit seisovan :D TOISAALTA SALAA TOIVON ETTÄ MUUTAMA PENTU.

Vaihdetaan nyt aihe siihen mist foorumilla puhutaa! Siis kuoriutuis nyt vain että pääsis touhuaa niiden kans. Voi. on odottavan aika niin pitkä hah. 21päivää :smt003
ninanni

täytyy kans ite miettiä sitä kosteus mittaria jos sellaisen hakis kun taitaa olla tulossa kostea syksykin :( mut saa nähdä miten näiden kas käy jos epäonnistuu pahasti tää näiden kuoriutuminen niin sit haen. Muuten luotan omaan nuppiin ;)
Hellan lettas

Nyt on vauvala valmis ja lämpölevy koeponnistus vaiheessa.Enää ei tarvikkaa kun siivota talo,käydä kaupassa ja leikata ruoho,,ehkä teen ,ehkä en... :smt004

Kuva

:smt006
ninanni

hienoa! Ja asukit luuraavat vielä munissa :smt012 tää on niin pitkä aika. Mut sit kun hautoo toisen kasan niin menee aika joutuisammin kun häkissä jo muut vipeltää :)

Täällä päivä mennyt tylsyyden partaalla ja silmät sirillä kun viime yönä en paljon nukkunut :( 4n aikaan menin nukkumaan ja unta sain vasta kun mies lähti töihin. Yksi koirista tarhas mellasti KOKO YÖN kun tämä toinen narttu oli sisällä yön :( en vieläkään jaksa uskoa että onko tuo valeraskaus vai ei. Niin paljon selviä merkkejä ja niin paljon taas valeraskauden tuttuja merkkejä. Oon niin pihalla. Odotan vaan että päivä taas vaihtuu ja pääsee lähemmäs kuoriutumis ajan kohtaa ja saa muuta ajateltavaa :)
mut onneks EI ole SATANUT VETTÄ :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Hellan lettas

Täällä on satanu vettä ja "apulantaa" taivaan täydeltä.vauva kainalossa haettiin ja tuon 3 v tytön kanssa tuo häkki varastosta ja kastuttiin :smt012 Mutta ei se paljon haitannu,kun sitten suihkuhuoneessa sitä pestiin porukalla ja kastuttiin kaikki vielä enemmän :smt005 ,,Pikku vauskikin läträsi siellä märkänä,että suihku reissu tuli kaikille 8-[ Mutta mikäs meillä täälä suihkiessa,lomalla kun ollaan. Poika tuola veivaa uudellA polkusutollaan,,hän on kuulemma KIVI Räikkönen :smt023 JA isäntä rallaa uudella mönkijällä,saa nähdä koska siltä on pää irti tuolla menolla :oops:
Mun on ny pakko laittaa tää meitin kämppä kuosiin,,mä niiiiin inhoon ku paikat repsottaa,vaikka tällä kokoonpanolla tässä vaiheessa on mahdottomuus pyrkiä täydellisyyteen tai edes välttävään.. :smt005 :smt005 Mut voihan sitä yrittää..
ninanni

eipä sitä aina voi täydellisyyteen pyrkiä. Tai voi mutta aika haastavaa lapsiperheessä :) meillä on aina yläkerta vähintään rempallaan. Alakerta on suht ok. Vieraat kun ei ylös yleensä mene niin se on sit sellainen sotatanner :smt018 AINA. Mä itse taas viihdyn melkei miten päin vain mutta kun vieraita tulee ei saa olla edes kissan karvaa nurkissa ;) kauheaa paniikkia kun joku tulee yllättäen. Ehkä ihminen pääsis helpommalla jos lopettais täydellisyyden tavoittelun ;) just aamulla imuroin ja pyykkikone lauloi vieressä. Olipa sit lämmin ja hiki virtas kun SAIN imuroitua. Oli taas talo ku sauna :( no onpa vähän siistinpää. Loppu ilta pyhitetty oloilulle. Lukuunottamatta että tiskikone pitää tyhjät ja täyttää ja kanojen pesät vaihtaa Ja ja ja :) no se on kaikkea muuta kuin kamalaa :)
ninanni

niin ja ukko tulee pian kotiin ja tv n kanava on taas tämänki ehtoon 2lla. Tulee niitä Olympia finaaleja ja alkaa 6lta joku naisten pistooli finaali. Ää. Ihan kiva niitä on katsoa mut ei montaa päivää putkeen :( :smt013 taidan majoittua kanalaan loppu illaks. Tai sitten en ;)
Hellan lettas

AHAA! Mäki käväsi siivoomassa ulkotarhaa ja fiksailin pikkusen kanalaakin,mutta oonko ihan hakoteillä,kun ajattelin etten enää tyhjää kanalasta pehkuja pois? Mullaon turvetta ja heinää sikin sokin,,tänää mä attelin ilta käynnillä nakata 1"korveellisen"(kukaa ei tiedä mikä se on) Turvetta vaan päälle,kun luin tota kestopehku juttua,niin onko liian aikasta alkaa "keräämään " sitä matskua sinne? JA se, että Ninnanni vaihdat pesät,niin kuinka usein vaihdat? Mulla on nyt ollu ehkä runsas viikko noi samat heinät pesissä,kun tein kanalaa suursiivouksen,samalla tyhjäsin sen lattianki kyllä...KAuanko saaolla samat,jos ei siis näkyvää sontaa oo ,siis pesät? Vai meetkö sillain tuntumalla,sitteku sille näyttää? Mä aattelin lisä eristyksen yhteydes laittaa ainaki orsien taakse seinään vesivanerin :smt023 varmaa iisimpi putsailla ruikut seinästä?
ninanni

mä oon ymmärtänyt et monet on jo kesäkuussa siivonnu kanalan ja uudet kuivat tilalle ja ne saa sit olla? Oon nyt 2kertaa kesän aikana siivonnut. Ja ajattelin alkaa kasaan nyt jo pehkua tästä 2vkoa sit siivotusta. Viime vuona en saanut kasaan kestopehkua :( katotaa jos tämä vuosi olisi parempi ;) täytyy yrittää. Niin ja pesäheinät vaihdan aina yleensä viikon - parin vkon välein. joskus saattaa mennä kauemmin joskus vähemmän. Siis ei mulla kakkaa yleensä pahemmin pesään kerry mut vaihdan silti :) en mä vain tie kuinka kauan "saa" samat heinät olla. Mut edellä jo kirjoitin koska minä vaihdan :)

tein muuten hyvää hyvää hyvää sapuskaa tänään ja vielä omasta kukosta :) kirjaimellista kukkopataa. Nam :)
ninanni

munat ihan pikaisesti läpi katsottu. 5luomua pötkii hienosti eteen päin :smt023 joista sunnuntai/maanantaina kuoriutuu toivottavasti 4. Yksi myöhemmin koneeseen isketty luomu on laitettu kaiken järjen mukaan 21.7 eli siis kuoriutuminen olisi n. 10.8. Loput omat munat näyttäis kehittyvän mallikkaasti tai siis kaksi tuosta kolmannesta en mitää osaa sanoa kun on ollut 2päivää. Vaikka sielläkin jotain muutosta jo ilmassa. Mut kaksi omaa kuoriutuis sitten n.17.8 koneesta :) ja suunnittelin tuossa että kun nyt nämä 4luomua kuoriutuu niin pistän omia taas tilalle. Ne on varmoja (tänään viimeksi iltaruuan aikaan kukko polki ainoaa munivaa rouvaa olan takaa kirjaimellisesti) ja toivottavasti loppuun asti sitkeitä :) ja sit ehkä jos mieli vielä kielii niin pistän lisää. Tai sit riittänee kun nyt saan edes nuo 8 pois elävinä koneesta :smt020 niin olen tyytyväinen. Ja sit kyllä tarttee vielä satsi hautoa siis ne 4lisää tai 5 JOS saan koneeseen mahtumaan ja sit saa olla tämän kesän ja syksyn parvi siinä (vaik eihän SITÄ SILTI KOSKAAN TIE) . Kun sais nuo nyt alkuun tänne maan kamaralle. Kuulostaako tää mun haudonta muuten ihan hullulta? No muttakun on liika pikkuinen kone !!! No niin ja keväällä menee tälle tutulle jolle aiemmin niin kanoja ja ottais ne vasta vähän ennen munintaa tai kuukauden kaksi ennen. No hänen mielestään se on vähän ennen. Passaa mulle :p niin olis sit tuoreita munijoita sinne :) ja keväällä tietenkin hirveä rumba hautoo kaikkee kivaa jos viimeistää sit keväällä laajentais siivekäs laumaa :) ja varmaan sit jo nää omatkin hautoo viipottaa :) kun tänäkin vuonna jo yksi innostui niin jos toinenkin sitten :)

tulipa pitkä selostus taas mut pahoittelen *olen sekaisin kanoista ja tipuista*

ja pakko vielä hehkuttaa teillä siellä enään muutama hassu aamu ilman pieniä suloisuuksia :smt050 MUUTAMA :-"
Vastaa Viestiin