Käyttäjien esittelyjä vuodelta 2012

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Rousen

Rousen esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Rousen »

Moikka,

Paljon olen palstaa lukenut ja nyt kun tiput on saatu menestyneesti kasvatettua jo jonkun kokoiseksi ajattelin vihdoin esittäytyä :)

Leppävirralla asustellaan mieheni kanssa vanhassa maalaistalomiljöössä. Navetan karjakeittiöstä pikkumuokkauksella saatiin toimiva kanala, viereistä lämmityshuonetta jo katselen sillä silmällä, että laajennus tulee tapahtumaan seuraavaksi siihen huoneeseen :smt044
Ensimmäiset tiput haimme äitienpäivänä, 16 Kiuruvetistä. Orpingtoneja haaveissa. Ja hanhia ja...
Tilalta löytyy muös venäjänvinttikoira pentuineen (joita kasvatan), dreeveri ja pyreneittenkoira sekä 3 hiirikissaa.
Sipra

Sain tänään kanaseni kotiin

Viesti Kirjoittaja Sipra »

Tänään kävin hakemassa viisi Kiuruvetistä maatiaista ja kaksi kukkopoikaa kotiin :smt055 ! Pikkuiset ovat syntyneet toukokuun alussa ja ovat vieläkin melko pieniä ja tosi suloisia :smt049 :smt049 :smt049 Ja kaikki erivärisiä suloisuuksia ja niiiiin nättejä ja ja ja ja :smt043 :smt043 ...
Kuvia tulee perästä kun saan otetuksi :smt045 !
HopiaVilla

Heippa vaan kaikille!

Viesti Kirjoittaja HopiaVilla »

Huomasin juuri, että olisin voinut esittäytyäkin aikoinaan :oops: .. Olen siis Äetsässä asuva nuori nainen ja hoidettavana täällä on tyttölapsi, koiria, kissoja, alpakoita, poni, kani ja tietenkin silkkikanoja, kiinan kääpiö kotchi, goldenlegbarmix ja silkkikukko.
Suunnitelmissa on ostaa hautomakone ja lisätä meidän kanalaumaamme, ne kun on NIIN ihania :smt055
sakuliini

Moi!

Viesti Kirjoittaja sakuliini »

Hei kaikille täältä Joensuun läheltä. Olen muutaman vuotta hoitanut ankkoja, ja nyt tarkoitus olisi hankkia kanoja, jos niitä vain jostain löytäisi.
Sannainen

Huomentapäivää

Viesti Kirjoittaja Sannainen »

Tervehdys jokaiselle orrelle :)

Minä olen 30-v. naisihminen Nokialta ja maatila-unelmoija. Tällähetkellä itsellä ei ole omaa tilaa mutta miehen siskon tilalla Sastamalassa tulee lomittajana touhuttua ja sen semmoista ( tilalla mullikoita, hiehoja, kissoja, koira, yksi vanha kuttu ja kanoja tietysti )

Kanoista löytyy niin maatiaista kuin leghorniakin, ja nyt on projektina sopivan kukon löytäminen :smt003


-Sanna
Sofi

Kanafani Keski-Suomesta

Viesti Kirjoittaja Sofi »

Tervehdys foorumilaisille! Vietän kesääni täällä eteläisessä Keski-Suomessa hoidellen perheeni kanssa neljää mainiota kananeitokaista, muutamaa lambia, paria koiraa ja toivottavasti vielä suokkitammaani. Kanoja hankimme, koska halusimme syödä onnellisen kanan munia ja täytyy tunnustaa, että ruskeat hybridineitokaisemme ovat hurmanneet meidät kaikki! Kuopus jo suunnittelikin talveksi kanalaa autotalliimme. Valitettavasti emme voi kanoja pitää talvella, mutta joskus tulevaisuudessa toivoisin voivani osallistua maatiaistemme säilyttämiseen. Vaikka kanamme saavat elää vain ensi syksyyn, voivat ne viettää onnellisen kanan elämää. Kerrasssaan mainioita eläimiä!
anjosa

anjosa esittäytyy

Viesti Kirjoittaja anjosa »

Maatilalla asustetaan ja haaveena olisi lisätä eläinkantaa kanoilla, sitten olisi omat kanat ja siten myös munat :) Omat munivat kanat lisäisi meidän omavaraisuutta ruuan suhteen mukavasti. Tiedon keruu menossa, toivottavasti pääsisi mahdollisimman pian toteutusvaiheeseen, häkki olisi jo valmiina kanoja varten.
Turse

Lapin perukoilla kanoja pitävä esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Turse »

Eli kurkkasi tos karttaa mihi oli merkitty porukkaa ni näytti et olisi pohjosi tällä alueel oleva.
Asustan Kittilässä, mutta likempänä Muoniota ku ite Kittilää.
Olen ihan aloittelija kanojen suhteen. Eilen vasta ekat tulivat taloon.
Leghorn-kukko ja kaksi kanaa hälle sekä plymouht rock pariskunta.

Tänää onki sit rakenneltu ulkoilutarhaa sateesta välittämättä.

Muita eläimiä löytyy kans, 4koiraa, 3 kissaa, 2 hevosta ja kani.

Toiveissa on saaha jokunen rocki lisää ja sitte maatiaisista tyrnäväläisiä.


3.8.12:
Turse kirjoitti:1½ kk kanfarmari elämää takana ja potpottajissa on muutostaki jo tapahtunu. Leghorn-kukko pääty pataa, ku oli nii :smt013 häijy ja poloki yhe rouvistaa hengiltä.
Laitoi sitte tilalle maatiaisia tyrnävänkanna kukon ja kaks muniaa rouvaa sekä kaks nuorikko rouvaa.
Eile tuli sit lisää 9 tyrnistipuu sekä 4 rockki tipua. :smt003
Muutamasta aloittaneena ja totaalisesti hurahtaneena kana määrä nyt tasan 20. :toothy8:

Ja yhen heponki olen kerenny hankkia kesä aikana lisää. :-"
kairankorva

Uusvanha kananomistaja Siikajoelta

Viesti Kirjoittaja kairankorva »

Kanakuume iski rajuna tänä keväänä. Liityin uudestaan tänne foorumille. Kanatonta aikaa on ollut nelisen vuotta. Tullut harrastettua monenlaisia lintuja ja haudotustakin sekä kanien, possujen ja lampaitten kasvatusta. Uudet kanaseni ovat Afro ja Pörrö sekä Laventeli ja kukko Seppo Ilmarinen, araucana-rotuisia, sekä heidän kasvinkumppaninsa hyvin sievä ja pikkuinen mille fleur-neiti Manteli. Vielä ei ole ensimunan juhlaa vietetty kanakannan nuoren iän vuoksi. Seppokaan ei vielä ole kiekaissut.
Muuta perhettä on kotona aviomies ja poika sekä iso katras koiria ja yksi kissa.
Piparkakkutalon Akka

Piparkakkutalon kanatarha

Viesti Kirjoittaja Piparkakkutalon Akka »

Täällä viuhtoo uusi kanaemo Lohjalta. :smt006
Meillä asustaa tällä hetkellä 5 kiuruvetistä, reilu 6 viikkoista tirppua. Yksi on ainakin varmasti kukko ja tyttäreni nimesi sen kuningas-prinssi Aapoksi! :smt005
Toivotaan että nämä muut neljä "pysyvät" kanoina, eikä tule kukkotulvaa.

Perheeseen kuuluu myös aviomies ja kaksi muksua, tyttö 5v. ja poika 8kk.

Blogistani löytyy lisää juttua kanasista.

http://piparkakkutalon-akka.blogspot.fi ... sukit.html
Hellan lettas

Kot kot kot!

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

:smt006 :smt006 Hei kaikille! Paljon olen täällä pyörinyt lukemassa ja teidän ohjeistuksella ,jopa pikkuruisen tipusen saanut kuoriutumaan ,vaikka ihan harrastus ja oman ilon pohjalta kanoja hoidetaan meillä.Nyt päätin tulla tähän joukkoon mukaan, kun on herännyt kysymyksiä ja paremmin niitä näin saapi kyseltyä. Meillä on Maalla tupa,jossa elellään isännän ,4 lapsen,sekarotuisen koiran,maatiais kissan ja 5 kanan ( yksi saattaa olla kukko) ja 1 kukon kanssa. :smt041 Seuraavaksi olisi suunnitteilla saada meidän räähkät hautomaan itse,,tuo "keino hautominenhan" olikin varsin stressaavaa ja väsyttävää hommaa,että meillä tuon puolen saapi seuraavaksi hoitaa kanat itse.Tuntuu vaan,ette iniillä ole aikomustakaan siihen homman ryhtyä,vaikka mitä tekisi... :smt011

28.6.12:
Hellan lettas kirjoitti:Kuva

Siinä meidän huolehtivainen kukko. Kissa saa välihi kyytiä,,eikä kirjosieppokaan ihan ongelmitta päässy pönttöönsä poikiansa ruokkimaan...
9.7.12:
Hellan lettas kirjoitti:Sangen sateista maanantaita! Joo o..ei nuo meidän kanat suostu hautomaan,vaikka miten koittaisi olla niille mieliksi :smt001 ,,laitoin lattian rajaan paalien ympäröimanä "hautomapesän",meillä kun on munima kopperot aika ylhäällä,,merkkasin joka päivä munat ja vaihdoin päivittäin tuoreet ja keräsin vanhimmasta päästä,siten että pesässä oli kokoajan 11-12 munaa,,näin jatkoin sen 2 viikkoa,mutteivät ne innostuneet siitäkään. Hain kanani taannoin tuolta munituskanalasta lemmikiksi ja siihen,että pitäisivät omen perheemme munissa ja sen ovat kyllä tehneet,,tosi rauhallinen ja söpö rotu tuo Dekalp,mutta tosi jalostettu ja vaistot pois saatu. Onhan meillä nyt nuo ostetut kaksi ilmajokista kantaa olevaa tipua,mutta niillekkin vasta nyt 13.7,se kuukausi tulee ikää täyteen,,toinen on kukko ja toinen on kana ,,paljon tomerampia ovat luonteeltaan,sen huomaa jo nyt ja aika kovapäinen siitä kukosta tulee,,jos sen verta sitten joskus saisi tipuihin,mutta hautominen täytyy sitten jotenki muutoin kun kanan alla suorittaa. Minkämoisia kokemuksia on muille sekarotuisista kanoista? onko ihan hullua alkaa sekottamaan vai haudottaa vaan kunkin oman rotuisen munat ominaan? joh,,nyt taitaa pullapitkot palaa jo uuniin ,jossei kiiruhda,,
Kuva
kukkotipu,,punainen harja ,,tosi topakka ja iso
Kuva
kukkotipu ja musta kanatipu,,kanativulla keltainen harja ,pienempi ja paljon säyseämpi sylivauva
Viimeksi muokannut Hellan lettas, 19 Elo 2012, 02:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
iiputti

Kanalliseksi tulossa :-)

Viesti Kirjoittaja iiputti »

Tervehdys kaikille!

Pientä kotitarvekanalaa rakentaa Espoossa pihalleen iiputti- neljä lasta ja mies apuna. Lapsuuden kanainto ei ole laantunut ja nyt saadaan oma pikkukanala pihamaalle :smt007
Kun mökki valmistuu ja jostain löytyy vielä ne neljä kanasta jotka meille tulevat munimaan...Piti alkuksi tehdä kesäkanala- muttei kuitenkaan hennota pistää ketään pataan, joten tulee sitten kerralla ihan talviasuttava kanala. Saavat herkutella pihapiirin etanoilla ja matosilla aidatulla pihamaalla :smt023 Kaikki paperibyrokratia hoidettuna jo valmiiksi :smt004

Laumassa myös pari kissankuvatusta, pikkukoira sekä kaksi suurta ja mahtavaa laumanvartijaa.
PiiaH

Ei kissa karvoistaan pääse...

Viesti Kirjoittaja PiiaH »

Hei,

Tänne tulin esittäytymään kun vihdoin sain omat tunnukset hankittua. Muuten täällä onkin tullut pyörittyä jo pitkä tovi.

Olen 36 v ex- maanviljelijä, tilan pito lopetettiin kannattamattomana ja siirryin yrittäjäksi. Perheeseemme kuuluu minä, mieheni sekä lapset 13v, 11v sekä 5v. Eläinkantaa pitää yllä 2 suokkia, 3 amstaffia, 1 riiseni, 3 kissaa, 2 viljakäärmettä sekä 1 brasiliansateenkaariboa. Tällä kertaa meilläkin hautomakone hurisee olohuoneessa mutta sieltä löytyy 9 hedelmöittynyttä viljakäärmeen munaa :smt055 Aikoinaan täältä löytyi myös mullikoita mutta niitä ei enään täällä pyöri.

Kanoihin tutustuin maatalousoppilaitoksessa aikanaan ja vuosikymmeniä olen haaveillut jotta saisin meidän pihamaalle tepastelemaan kanoja. Jostain syystä näin ei ole käynyt kunnes nyt oli aika kypsä ja tänään käymmekin hakemassa ensimmäiset asukkimme kanalaan. Haemme aluksi 2 jätti-kochia ja lisää haemme kunhan kuoriutuvat. Jättikochit ovat mieheni toive ja itse olen aina halunnut Alholaisia joten toivottavasti niitäkin meiltä tulevaisuudessa löytyy.
Marjut

Marjut esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Marjut »

Vasta alkaja kanalan pidossa. Katraaseen kuuluu tällä hetkellä viisi tehotyttöä, jättikochin kukko ja tipu, silkkejä outellessa :smt045 . Sisä kanala rakenteilla talveksi ja lampola muutamalle pässille tai lampaalle. Asustelen Sotkamossa.

Aivan mahtavia otuksi nämä kanat :smt060
pentu01

Ensimmäiset kanaset saapuivat kotiin!

Viesti Kirjoittaja pentu01 »

Täältä pohjois-pohjanmaalta Iistä uusi kot-kot harrastaja:) Sunnuntaina muutti 2tyrnisläistä nuorikkoa Ellu ja Hellu ja alho/alhoristeytys kukko Pietari:)
Tästä harrastuksesta jo ihan hullaantuneena lueskellut Munanetin sivustoa jo pitkään. Luultavasti parvi kasvaa useammalla kanasella ennen talvea koska tilaa kanalassa riittää:)

Perheeseen lisäksi kuuluu lämpöinen tamma ja sen sulho shetlanninponi ruuna, pari kissaa, pari koiraa ja pupu:)
niin ja myös 3karvatonta lasta ja mies:)
:smt001
Vastaa Viestiin