Coopersect ja munien varoaika?

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
tinttu

Coopersect ja munien varoaika?

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Tossa peseskelin kanasteni kynsistä kakkoja ja katselin että osalla ois olevinaan kalkkijalkaa... Nakkasin tipat Coopersectiä kaikille niskaan ja mietin vaan että mites nyt noitten munien kanssa, arvaakos syyä? Jalat pesen ja laittelen parafiiniöljyä joku päivä vielä paremmin, sitten kun saan ruoputeltua noi orretkin puhtaiksi. Ja onko se Colombinesuihke vai mikälie, sellasta jota kannattas sitten orteen vielä suhauttaa jahka sen on pessyt?? :smt017
Madotuksen taidan tehdä vasta muutaman viikon päästä ettei tule turhan paljon mömmöjä reppanoille. Mietin muutenkin että mitä jos annoinkin liian ison tipan ja näitä onkin tuolla ketarat ojossa aamusella :smt022
Hauskat noi silkin varpaat olivat noitten sekakanojen koipiin verrattuina! Toivottavasti hoitoni tepsii, aika ikävältä näytti mun lempikanani Helmiinan jalat. Sen jalkoja katselin jo tullessaan että ei kai nyt tällä vaan ole sitä kalkkijalkaa, mutta luulin vaan kuvittelevani. Tais sillä sitten olla, nyt on ainakin, eikä muilla minusta mitään sillon näkynyt koivissa outoa. Paitsi kakkahelmet kynsissä osilla, meinasin että eiköös ne sisällä tipu pois. No eipä olleet tippuneet ja nyt sitten pesasin ne pois. Liekö sitten savea ollut alunperin ja nytten selkeesti meikän puuroja sun muuta... Kauniisti ne antoivat pestä, ihania ovat :smt049
tinttu

Re: Coopersect ja munien varoaika?

Coopersectit annettu, kuukauden varoaika mennyt ja ekat munaset taas syöty :smt001 Jäin miettimään tuota että mahtokoos vaikuttaa sisäloisiinkin kun noin tymäkkää on...Kyselinkin sitä tuolla eriksees muttei ketään ole osannut vastata. No, ainakaan en niitä aio nyt madotella, syssymmällä sitten.
Virkeitä on kanaset ja kukot, ei meille ainakaan onneksi mitään keskushermosto-oireita tms tullut, mitä sitten tossa luin (tietty jo mömmöt annettuani) eikä millään muotoa muuttunut käytöksensä.
Munia on ämpärillinen, mitä ei voida syyä... Teen munamaalia jahka saisin sitä pellavaöljyä.
Saara

Viesti Kirjoittaja Saara »

Millaisella annostuksella laitoit coopersectiä?
Kyselin joskus aikaisemmin mutta en saanut keneltäkään vastausta?
tinttu

Annoin ihan tipan jokaiselle niskaan, aine oli siis imastuna ruuttaan :smt001, Luin tuolta aiemmasta väivejutusta Vardenjin kommentista:"Itse käytin häätämiseen coopersektiä, 1ml kanan niskaan(ainakin horniolaisilla tää annostus annettu ell toimesta ja toimi mun sillosiin kanoihin) " ja kun sitä monet sanoi aika tujuksi, niin tipautin siis vain tippasen kanaselle... Musta jalat vaikuttas hyviltä ja mitään keskushermosto-oireita ei tullut, mistä kanssa on muniksessa ollut juttua. Huomasin nekin tosin vasta myrkytettyäni jo omat kanani. Itse en ois Coopersectia muuten antanut mutta kun sitä oli jo aiemmin vuohia varten ostettuna ja menee huonoksi muutenkin ellei ala käytellä pois.
Eläinlääkäri suositteli myös hepoille kärpäskarkoitteeksi sillon kun sen ostin.
Aion käyttää vastakin, jos tarvetta on ja jos sitä mulla vielä on, muuten ostan sitten Columbinea vai mikä sen nimi nyt olikaan.
Vastaa Viestiin