Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
vardenji

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Kyllä ne voittaa kaupan munat mennen tullen :smt023 Koira sai tänään kans suuren herkkunsa kun en kereny hakemaan aamulla munittua munaa ennen kun vasta äsken. halkihan se oli jäätyny, joten koira sai sen sit syödä. Meillä on sopimus koiran kanssa et se saa kaikki mitä en enää jäkaappiin laita :smt002 Eli kesken menneet(sai eilen) ja halki jäätyneet/rikkoutuneet tai oikeen likaset. Ja koiran karva kiiltää :smt005
Armaada

Viesti Kirjoittaja Armaada »

Tänään on tullut melkein koko päivä ihmeteltyä kanaperheen elämää.
Kamalia riiviöitä muutaman päivän ikäiset kananpoikaset. Seikkailevat ympäriinsä ja tappelevat ruuasta vaikka sitä on yllinkyllin tarjolla.
Taitaa olla meillä 7 kukonpoikaa :smt002
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Niinpä meillekin ilmaantuu noit miehen työkavereita vähän välii munan ostoon joku hakee kotoa ja toisille kantaa sinne
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Ja tyttären tuttu oikein laitto jee saa luomu sapuskaa ..... :smt049 Tänään se alko kolme kanaa hautomassa .saa nähdä aamulla ottiko se kolmas munat alle vai pitäneekö vaihtaa vielä kana.Ajattelin haudottaa osan omista munista ja loput sitte maailmalta haetuista.....Tyttäreni sanoi kun kerroin et ne ei syksyllä tule kesä kanalalta takaisin muuta kuin muutama ja kukot et mitä sä meinaat.Et ajattelin karjaa vaihtaa...

PS. JA JOS JOLLAIN HERÄÄ KIINNOSTUS NIIN VOIN PIENTÄ HINTAA VASTAAN MYYDÄKKIN NIITÄ, ETTEI MEE PÄÄ PÖLKYLLE. MUUTEN SE MUN VAKKARI SYÖ NE...MUTTA VASTA SYKSYLLÄ :smt117
Viimeksi muokannut harrastaja, 12 Helmi 2012, 20:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
lina

Viesti Kirjoittaja lina »

Voi kun minä odotan että tiput kuoriutuisivat! Ja että joku on hengissä. En kestä odottamista! :smt021
hen-na

Viesti Kirjoittaja hen-na »

Minä kans jännitän täällä montako tipua selviää hengissä loppuun asti. 19 päivä kuoriutuminen ja eilen vielä oli kaikki hyvin liikkuvaisia munissaan :smt054
Nyt kokeilen ekan kerran, että nostan kosteuden vasta kun eka särö on.. Tuossa koneen ohjeissa, kun lukee, että kaksi päivää ennen kuoriutumista pitää nostaa.. ja meillä on muutamia kuollut kuoriutumis vaiheessa.

Kamala orpington ja ankka(!!) kuume on mulla! pyrin välttelemään kuvagalleriaa :-"
lina

Viesti Kirjoittaja lina »

Pidän peukkuja sinun tipuille Hen-na :smt023
Minä en ole nähnyt liikkeitä, mutta selväsit kasvaa alkiot munissa... haluan nähdä liikkeitä ja kuulla piipitystä... nyt! :smt003
hen-na

Onneksi noiden tipujen kehitys on niin nopeaa :smt054

Liitettiin tänään kolme pienehköä tipua/nuorikkoa sellaseen porukkaan missä on juuri munintansa aloittaneita sekä yksi joka ei vielä muni + nuori kukko.
Tai on ne olleet samassa tilassa verkkovälissä ja niillä on ollut kulku isolle puolelle, mutta nyt purin rakennelman. Jätin vain muutaman suojapaikan.
Aluksi ajattelin, että hitto kun kävikin helposti, mutta nyt sitten onkin tuo mikä ei vielä muni, niin alkanut niistä kahta höykkyyttämään ja toista oikein olan takaa :smt013 Vähän pelottaa mennä kanalaan, että montako raatoa sieltä löytyy....
hen-na

^Onneksi kaikki kaakattimet oli hengissä, mutta edelleen oli aika kireä tunnelma.... Kauanko suurinpiirtein menee siihen, että uudet sopeutuu joukkoon tai oikeastaan, että vanhat sopeutuu uusiin? :smt017 Eihän nuo sillain vieraita toisilleen ole, kun ovat verkonläpi toisiaan kahtellu jo jonkin aikaa.. Mun oli kyllä pakko kahtoa aamulla, että pienet sai syödä ja juoda rauhassa. Eivät vissiin olleet saaneet pahemmin evästää vaikka olen ruokaa levitellyt sinne tänne..

En muuten olisi ikään aatellu, että tuommonen pieni karvajalka(kääpiö kotchin) olisi niin näppärä kiipeilemään ja pomppimaan :smt003 Meillä on ollut ruoka ja juoma-automaatti pöydän päällä jotteivat sotke niitä ja nyt siirsin automaatit paalien päälle ja pohdin miehen kanssa, että pääseekö ne edes siihen paalin päälle, mutta höps! Ne kiipeilee jopa sen pöydän päälle!

Ystävänpäivä kakku on tehty jo ja illalla pitäisi parin kaverin tulla käymään kahveella. Kaikki oli loppu, mutta sain kuin sainkin aikaiseksi jämäkakun. :smt005
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

hen-na kirjoitti:^Onneksi kaikki kaakattimet oli hengissä, :smt005
Niin olen minäkin :smt003
Vaikee sanoa kuinka kauan sopeutumiseen menee aikaa, mutta varmasti jollainlailla toisiinsa tottuvat. Jotkut sopeutuvat muutamassa päivässä, joillain saattaa mennä viikkoja. Jos veri ei lennä ja kaikki saavat syödäkseen niin eiköhän ne pienetkin siellä joukon jatkona pärjää.
hen-na

^Ai hitsi meni vähän aikaa, että tajusin (puoli päivää! :smt005 )

Joo yksi käppänä on nyt hakattu verille(+se on ihan ilma pallo) ja jouduin sen ottamaan pois joukosta ja aina vaan (etupäässä)yhdeltä kanalta jatkuu tuo noiden myllyttäminen :smt013
Kyllä tässä on vielä niin paljon käytännön opittavaa.. huh.
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Unohdin laittaa tänne jotain aikaa sitten, kun juttelin puhelinmyyjän kanssa. Puhelu esti ehkä vartin kun alettiin juttelemaan mun lemmikeistäni :smt005 Tonne pupuosioon jo kirjotinkin kun se myyjä kysy multa ekana, että häiritteekö ja mä vastasin ettei häiritse, mä vaan luen keittokirjasta kaninteurastusohjeita :smt002 Jotenkin ne keskustelut sit vaan pääty siihen et mä tilasin Maku-lehden ja se poika lupas antaa palautetta pomolleen että kysyntää vois olla pienkarja-aiheiselle lehdelle, joka käsittelis mm kanojen ja vuohien kasvatusta ja hoitoo. Mainitsin tehosteeks ton muniksen jäsenmäärän ja sanoin et näit asian harrastajia on paljon enempikin.
Kattellaan josko joskus alkais ilmestyä meille suunniteltua lehtee :smt003
hen-na

Se olisikin oikein loisto juttu jos ois semmonen lehti!! Hyvä hyvä! :smt001

Mulla on täällä jo neljässä munassa reikä vaikka huomenna on vasta laskettuaika :smt001 Katoin muutama päivä sitten, että seitsemästä kaksi olisi mennyt kesken, mutta nyt siinä kesken menneessä onkin reikä! :smt041 ja toinen oli niin tilavan näköinen, että on mennyt kesken jo aikaisemmin?! Tai on sekin vielä koneessa jos ihmeitä tapahtuisi :smt003

Huomenna sitten vielä tipu/muna ostoksille!
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

mulla menee huomenna koneeseen 15 tyrniksen ja 20 silkin munaa ja ens viikolla lisään sinne hämäläisiä.

Hjallis Harkimo (pronssikalkkunakukko) polkee jo toista akkaa, munia ei oo vielä tullut. Ehkä saan niitäki koneeseen. Viiriäisiäki pitäis hautoo lisää, menetin kaksi kanaa kun ne lensivät ovesta ulos. Kissa teurasti molemmat.

Sit seuraavaan haudontaan laitan tyrniksiä ja mustia ruåtsalaisia. Sit hautomuskone menee vuodeksi tauolle. Päätin, et haudon kaksi koneellista vuodessa korkeintaan. Eli omaan tarpeeseen. Ja joo, olen tänään myynyt kaksi munivaa tyrnistä ja sopinut kaupasta kesällä kahdesta munivasta ja kahdesta nuoresta, jotka siis menee hu haudontaan. Ts itsellä on nyt jo 9 kanan vajaus...
Kaukokana

Viesti Kirjoittaja Kaukokana »

Jee, taalla olen onnesta soikeana. Illalla aasirattaat toivat meille uudet pihalaatat. Paasen eroon tuosta pihan sorapolusta ja kamalasta polysta. Kanat tuskin ovat kovin onnellisia muutoksesta. Ne tykkasivat kovasti kuopsuttaa tuota sorapolkua, koska kivien valista loytyi aina paljon hyonteisia ja kesalla oli skorpioonejakin. Taytyy varmaan kanoille rakentaa jonkinlainen uusi "puuhamaa", etteivat masennu :smt003
Vastaa Viestiin