Kukko kerrostalossa.

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Jade

Kukko kerrostalossa.

Viesti Kirjoittaja Jade »

Päätin nyt kirjottaa tänne jotta ihmiset sais tietää. Mulla oli tossa pari vuotta sitten kukko. Me asuttiin kerrostalossa ja kukko asui meillä sisätiloissa. Se ei haissut ja se oli hyvin kesy. Tipusta kun sen kasvatin. Naapurit tuskin tiesi siitä. Sen kieunta ei kuulunu naapuriin... kai. Se viihty sisällä ja sillä oli paljon pehmoleluja joita se välillä kävi polkemassa :smt005 vein sitä joka päivä ulos ja se oli todella onneliinen kukko. Maatilallakin käytiin välillä kattoon kanoi, ja joskus jätin kukkosen sinne noin viikoks tai pariks. Se nukkui tipuna yöt mun vieressä sängyllä, ihme ku ei liiskaantunu :smt042 ja sit isompana sille laitettiin tuoli mun sängyn viereen ja siinä se nukkui tuolin päällä. Seitsemältä se aina kieku ja vein sen pesukoneen kokoiseen äänieristettyyn pahvilaatikkoon. Sit parin unisen tunnin päästä aina otin sen sieltä ja vein ulos tai jotain. Mut kysykää jos on kysyttävää. Ainiin, olen 14v ja mun nettisivuilla on kuvia kukostani Tipistä ja muista lemmikeistäni: silkkisulka.suntuubi.com
Nuki

Re: Kukko kerrostalossa.

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Miten sä hoidit ton siisteyspuolen, kukeli tuskin oppi sentään sisäsiistiksi? :smt003
Jade

Viesti Kirjoittaja Jade »

Juu no eihän se sisäsiisti ollut :smt005 mut tehtii niin et ku se kuljeksiessaan lattialla teki sinne täjiä, ni se joka näki läjän ni korjas sen samantien pois. Ja meillä opittiin varoo ettei astuta liejuun :smt045
valthe-c

Viesti Kirjoittaja valthe-c »

Täytyy kyllä sanoa että rohkea veto Jade. Omilla kuvilla, omilla kasvoilla. Ei taida kovinkaan moni tohtia lähteä puolustamaan asiaansa noin antaumuksella.
Nuki

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Rento ote, meillä isäntä hermostuu jo kissojen ja koirien karvoista. Ekat viiriäiset tuli mulle nuorikkoina ihan alkukesästä ja aattelin pitää niitä ekat päivät kylppärissä lattialämmön piirissä, mut tulikin viiruille häätö autotalliin (jossa onneks oli lämppäri) kun kuulemma haisivat. Mä olisin ihan mieluusti viettänyt muutamat illat sisällä lämpimässä uutukaisiani ihastellen.
piipo

Viesti Kirjoittaja piipo »

Minä tiedän myös yhden sisäkanan taitaa olla chabo. Tää kana on oppinut myös sisäsiistiksi eli käy tarpeilla sanomalehden päällä. JA munii emäntänsä sylissä vilttin sisällä.
kiekuja

Viesti Kirjoittaja kiekuja »

joskus oli jossain lukenu jotain että jollain pojalla oli ollut papukaija ja se nukku sen pojan vieressä ja joskus se poika oli yöllä kääntyny sen papukaijan päälle ja se papukaija sitten litisty ja on mullakin kanat sisällä ollu :smt040 mutta en asu kerrostalossa
kochin-fani

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Hei kivaa että täällä on muitakin nuoria :smt023 (täytän kohta 12)
Ihastuin tuohon Tipin tarinaan, pitäisiköhän itsekin kokeilla joskus kaukana tulevaisuudessa ottaa sisälle joku kiva rotu, vaikka silkki? :smt003 Vierailin myös tuolla sivuilla, ja jätin viestiä vieraskirjaan...
Kotkotti

Viesti Kirjoittaja Kotkotti »

Mukavaa että on nuoriakin jotka ovat kiinnostuneet linnuista. MUTTA, itse en ottaisi kanaa tai kukkoa kerrostaloon :smt018 . Kukot ovat laumaeläimiä siinä missä kanatkin, ja mielestäni on julmaa eristää lintu lajitovereistaan. Lisäksi kerrostalossa ei pysty järjestämään lajille tyypillisiä olosuhteita mitenkään. Ja kukoilla on erittäin kova ääni, joka aivan varmasti kuuluu seinän taakse. Teillä on ollut hyvähermoiset naapurit. En tiedä onko edes luvallista pitää siipikarjaa kerrostalossa.

Suosittelen kerrostaloasujille perinteisimpiä lemmikkejä kuten esim. seeprapeippoja tai undulaatteja.
hengeton

Viesti Kirjoittaja hengeton »

Seeprapeipot ja undulaatit, mutta myös muut papukaijat kyllä sopivat paremmin sisälemmikeiksi. Mutta näissäkin pitää muistaa, että ne ovat vaativia omilla tavoillaan, ei niitä saisi heppoisin perustein lähtä suosittelemaan kellekään, varsinkaan alaikäiselle. Vanhemmat ovat aina ensisijaisesti ne, jotka eläimen hankkivat ja alaikäinen auttaa hoidossa, mutta vastuussa on aina vanhempi.

Ja ei. Ei se kukko ole sisälemmikki, eikä yksinäinen lemmikki.
Karhurouva

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Pakko kommentoida vielä tähän aiheeseen, että onhan se asunto omistusasunto, johon kanaa olette hankkimassa? Tai vaihtoehtoisesti vuokranantajalta kysytty lupa? Pahoin pelkään, että kananjätökset helposti rikkovat lakkapintoja ja tuhoavat lattioita. Itse en vuokranantajana lupaa antaisi.
awokoch

Viesti Kirjoittaja awokoch »

Jade kirjoitti:Juu no eihän se sisäsiisti ollut :smt005 mut tehtii niin et ku se kuljeksiessaan lattialla teki sinne täjiä, ni se joka näki läjän ni korjas sen samantien pois. Ja meillä opittiin varoo ettei astuta liejuun :smt045
Amerikassa kaikki on helpompaa, teeseitse vaippa kanalle http://www.youtube.com/watch?v=mm_-glNJlns :shock:
Peltomäki

Viesti Kirjoittaja Peltomäki »

Olen tehnyt aika monta kestovaippaa ja narttusuojaa viime vuosien aikana, mutta kananvaippoja en rupea tekemään. Johonkin se raja on vedettävä. :smt045
kochin-fani

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Karhurouva kirjoitti:Pakko kommentoida vielä tähän aiheeseen, että onhan se asunto omistusasunto, johon kanaa olette hankkimassa? ... .
Jäi kaivertamaan, että oliko tuo kysymys tarkoitettu minulle? Jos oli, niin ei meille siis ole mitään sisäkanoja ja/tai kukkoja tulossa, sillä vaikka Jade ei varmasti tarkoittanut pahaa Tipille, niin kuten Kotkotti ja hengetonkin jo kirjoittivat, olen samaa mieltä: kukko on varmasti onnellisempi oman kanalaumansa kanssa kuin yksin kaupungissa. :smt002
brahma

Viesti Kirjoittaja brahma »

Maltti on valttia, kaikessa :smt003 Jollen nyt ihan väärin ole käsittänyt niin nuo Jaden kukkokokeilut on tainnu tapahtua jossain Espanjassa tms., ja kukko ollut ihan normisti ulkonakin, tosi kivoja kuvia oli Jade laittanut sivuilleen, ja upea kukko tosiaan tuo Tipi :) Pidetään hyvää huolta näistä nuorista kanaharrastajista ja otetaan ystavällisesti mukaan joukkoon kaikki asiasta innostuneet :smt006
Vastaa Viestiin