Lisää kysymyksiä viirujen haudonnasta (koneellisesta)
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Anne R
Lisää kysymyksiä viirujen haudonnasta (koneellisesta)
Olen onnellisesti hukannut kaikki tiedot viiriäismunien hautomisesta. Muistan ainoastaan sen että kauanko munat pitää olla koneessa. Mutta en muista lämpötiloja saatikka kosteutta. Enkä muista että koska pitää nostaa kosteutta tai paljon sitä nostatetaan (mistä mihin asteeseen) enkä muista että milloin lopetetetaan kääntely. Auttaa muistamatonta. saisin munat koneeseen kun saan vastaukset
Kone on suroku king (munia menee 60kpl)
Pikaisia vastauksia odotellen
Kone on suroku king (munia menee 60kpl)
Pikaisia vastauksia odotellen
-
lapaniina
Re: Lisää kysymyksiä viirujen haudonnasta (koneellisesta)
Kosteudesta en osaa sanoa mitään kun itse käyttämäni vekotin pitää sen automaattisesti oikein, mutta lämpötila on koko ajan 37 astetta ja kahtena viimeisenä päivänä ei enää kääntele munia.
-
Anne R
Eikös sulla sit näy siinä koneessa paljon siel on kosteus?
-
lapaniina
Ei näy, sorry
. Tässä on siis viiruille asetukset valmiina.
-
max3
Mä olen hautonut ihan samoilla säädöillä kuin kanojakin. Ainoastaan haudonta aika on ollut lyhyempi.
-
Lyydia
Samoilla säädöillä minäkin olen hautonut millä kanat.Tehdassäätöihin en ole koskenut.Tänään on kuoriutunut jo 6 viiriäistä.Suurin haaste on saada pysymään nuo tirpat hengissä ekäpäivät
.Miten se tapahtuu?Poikaslämmitin minulla on se laitan ja vettä vain matalaan vatiin etteivät huku ja kastele itseään.Syömään oppiminen ehkä aikaisemman kokemuksen perusteella vaikeinta.
-
Mimi30
Mun mielestä viirunpoikasten ekapäivistä selviytymisessä tärkeintä on että eivät saa yhtään vetoa(akvaario,terraario tipulana).
itse oon syöttänyt niille mussattua rehua sekä munankeltuaista ja pitkää grillitikkua apunakäyttäen opettanut ruokakippoa naputtelemalla ruuan nokkimisen(ei tarvii niin isoksi raottaa tipulan kantta tolla grillitikkusysteemillä).Mulla on ollut juomakippuna pullonkorkkeja ja ruokakuppina purkin kansi.Ekassa satsissa mulla oli pari reppanaa niin niitä pakkosyötin pariin otteeseen rehun ja veden sekoituksella mutta viimeks kaikki oppi napsuttelemalla reippaasti syömään.
Pitäisköhän taas pitkästä aikaa alkaa viiruja haudottamaan,ne on niin ihania 
-
Lyydia
Minulla on viiriäis tirpat dunassa sisällä.Samaan aikaan kuoriutui kanoja ja nyt näyttää että kanatiput kun syö niin viiriäisetkin osaavat nokkia
On nuo kyllä niin vikkeliä pikkuvipeltäjiä aivan ihania