Kylpyratkaisut talveksi

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Karhurouva

Kylpyratkaisut talveksi

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Meillä on kestopehku käytössä ja nähdäkseni kanat eivät juurikaan siinä kylve. Viime talvena oli matalahkossa muovilaatikossa hiekka erikseen, mutta eihän se siinä pysynyt. Minkälaisia kylpypaikkoja teillä on kanoillenne käytössä? Itse haaveilen nyt sellaisesta kissan katollisesta vessalaatikosta, mutta en ole vielä onnistunut sellaista löytämään käytettynä, enkä viitsisi uutena ostaa, kun en tiedä onko hyvä tarkoitukseen. Kokokin mietityttää, mahtuvatkohan siinä kylpemään?
Avatar
mimmu
sussex
Viestit: 601
Liittynyt: 06 Touko 2007, 12:59
Paikkakunta: Etelä-Savo/Sulkava

Re: Kylpyratkaisut talveksi

Viesti Kirjoittaja mimmu »

Meillä on semmoinen iso ns. muovinen lihalaatikko (jostain tullut matkaan :-" ) koko oisko 30x60 ja siinä on purua ja tuhkaa.
Korkeus on hyvä ja hyvin mahtuu sinne kylpemään, mutta vain yksinään vaikka aina sinne toisetkin pruukaa yhtä aikaa mennä :smt005 .
Siis pitäisi varmaan olla toinen. :smt045
mummo ja kanaset :biggrin:
Chick
chabo
Viestit: 195
Liittynyt: 06 Huhti 2010, 14:42
Paikkakunta: Orimattila

Re: Kylpyratkaisut talveksi

Viesti Kirjoittaja Chick »

Mulla on autonrenkaan keskellä siihen sopiva emalivati, jossa hiekkaa.
Wyandotteja, Plymouth rockeja
tinttu

Re: Kylpyratkaisut talveksi

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Toihan on loitoidea toi autonrengas! Mulla siis samoin vadissa hiekkaa kestopehkussa, mutta eipä ne siinä juurika pysy(tai pehkut on siel seassa...) Mäpäs koitankin tuota kikkaa, kiitos paljon! :smt045
Raksu

Re: Kylpyratkaisut talveksi

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Mulla on kanat hevosten kans omassa karsinassa ja niillä ei oo sitä kestopehkuu niin oon noin joka kolmas tai toinen päivä kääntäny sen niitten turve/kutteri pohjan niin tykkäävät sit kylpee siellä kovasti kun on aina kuohkeeta :smt040
harrastaja

Re: Kylpyratkaisut talveksi

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

MULLA LASTEN AMME KYLPYPAIKKANA
tinttu

Re: Kylpyratkaisut talveksi

Viesti Kirjoittaja tinttu »

...ja ylimäärä ammekin löytyis... :smt002
kuusiaita.com

Re: Kylpyratkaisut talveksi

Viesti Kirjoittaja kuusiaita.com »

Meillä muovitynnyristä katkaistu "pääosa". :smt001 Noin 25 cm korkea, halkaistu muoviputki kiinnnitetty reunaan, ettei ole liian terävä.
Iloisten Munatalo

Re: Kylpyratkaisut talveksi

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Meillä muovinen iso varastolaatikko jossa tuhkaa, hiekkaa, turvetta ja kutteria... hyvin pölisee :smt005
Lyydia

Re: Kylpyratkaisut talveksi

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Minä vaihdan purut kerran viikossa.Enpä tykkäis itsekkään omassa kakassa kylpeä :smt047 Tykkäävät niin kovin kylpeä kun puhtaat purut. Onneksi on Pölkky paikkakunnalla ja sieltä saa puruja henkilökunta hintaan kun poika töissä siellä :smt023
sofira

Re: Kylpyratkaisut talveksi

Viesti Kirjoittaja sofira »

täällä :home: asuvilla kanasilla on sellainen halkaistu tynnyri (ei katkaistu vaan halkaistu ) korkeutta on noin 60cm.
halkaisin tuon tynnyrin vähän yli puolesta että jäi ns. kaarireunoja ettei tykötarvikkeet lentele sielt poies kun 3-4 kanaakin kylpee siell yhtä aikaa. ja kyll siell Konsta kukkokin osaa kylpeä mammojen aikaan.
tiedän tiedän.... ett se on liian korkea....mut mie tein kahdet tikapuut, yhdet voi kiivetä ylös ja toiset on siell sisäpuolen että pääsevät kivasti tulemaan kylpylästä ylös.
Iloisten Munatalo

Re: Kylpyratkaisut talveksi

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Nykyäänhän on noi kylpytynnyrit muotia muutenkin :smt044
Hansu

Re: Kylpyratkaisut talveksi

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Lyydia kirjoitti:Minä vaihdan purut kerran viikossa.Enpä tykkäis itsekkään omassa kakassa kylpeä :smt047 Tykkäävät niin kovin kylpeä kun puhtaat purut. Onneksi on Pölkky paikkakunnalla ja sieltä saa puruja henkilökunta hintaan kun poika töissä siellä :smt023
Miten sä kompostoit noi purut? Vai miten jatkokäsittelet? Nyt meillä eka talvi, kun tota purua taitaa tulla enempi...ja vähän olen :smt017 miten ihmeessä saan ton kaiken jatkokäsiteltyä... :smt012
Lyydia

Re: Kylpyratkaisut talveksi

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Kärrään metsän reunaan sinne ne maatuu.Käytän seassa orsien alla kuiviketurvetta hajua sitomaan.
Raksu

Re: Kylpyratkaisut talveksi

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Meillä on hevosia ja sinne niitten tarpeitten sekaan vien tän kanojenkin kakan. Meillä on sekä tuvetta että satunnaisesti sahanpurua hevosilla kuivikkeena. Kanoille sit ostin kutteria turpeen sekaan. Toi kutterihan on siitä typerää ainetta et sen maatuminen vie aikaa varsinkin jos siellä ei oo kovinkaan paljon tota jaskaa :smt003 . Jos mulla olis pelkät kotkot niin mä laittasin johonkin kasaan niitä ja kun sit tekis sellasen lehtikomposterin keväällä tai syksyllä, sekottelis näitä aineksia sekasin niin tulis varmaan ihan hyvää multaa parin vuoden päästä :smt040 Meillä oli aikoinaan pelkkää sahanpurua kuivikkeena ja se aine ei meinannu maatua hevonkakankaan kanssa millään :smt047
Vastaa Viestiin