Miten vähentää munintaa?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Pia

Miten vähentää munintaa?

Viesti Kirjoittaja Pia »

Mitä teen väärin? Tehotytöt ovat liian tehokkaita, haluaisin että keräisivät voimia itselleen edes vähän aikaa :smt049 Muninta hiipui muutamaksi viikoksi n. 3-4 munaa/8 kanaa, nyt taas 6 munaa/8kanaa.

Lämpötila 5-12 astetta
Valoa n. 6-7h + hämärää 2-3h
Ruokana tiiviste+kaura+tähteitä+vihreää(kaalia)

Mutta, jos kanalan ulkopuolella led-jouluvalot, eli pitää kanalan hämäränä, muttei säkkipimeänä, niin lisääkö se munintaa :oops: Kanat kyllä orsilla nukkumassa kun olen käynyt tarkistamassa toimintaa silloin kun jouluvalot päällä ulkona. Kapeat jouluvalot mökin räystäässä, ei ikkunan ympärillä.
Karhurouva

Re: Miten vähentää munintaa?

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Tiputa vielä valon määrää, jos vain suinkin onnistuu. Kaikki lisävalo pois, hoitelisin vaikka pelkän led-otsalampun valossa, jos hoitamiseen valoja tarvii. Täällä pohjoisessa (etelästä katsoen :smt005 ) on kyllä pelkällä luonnonvalolla muninta tippunut olemattomiin. Tosin nämä on maatiaisia, sekin varmasti vaikuttaa.
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mun tehotytöt ei vähentänee munintaa kovin helpolla, mut luonnonvalo pelkällään saa kyllä hiipumaan. Itse teen kuten yllä ehdotettu ja hoidan iltapuhteet kanalassa pelkällä otsalampulla :smt002 Nythän mulla ei enää tehotyttöjä oo, eivät oo järin pitkäikäsiä.
Pia

Viesti Kirjoittaja Pia »

Kiitos! :smt041 Vähennän tuota valoisuutta niin katsotaan kuinka käy.

Muutamasta tehotytöstä huomaa kyllä että toivoisivat että joku tois viltin ja kuuman kupin teetä ja että he saisivat käpertyä hyvän kirjan kanssa nojatuoliin nauttimaan, omaan rauhaansa. Kaikinpuolin terveitä ja virkeitä kanoja nämä kaksi, mutta niistä aistii vanhuuden...
Vastaa Viestiin