Loishäätöä / matokuuri - miten, ja kuinka usein?

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

piiparinen

Re: Loishäätöä / matokuuri - miten, ja kuinka usein?

Viesti Kirjoittaja piiparinen »

nyt sit on sronghold mammalle lykätty niskaan...saas nähdä vieläkö sitä sulhasta tarvii etsiä enää huomen aamuna :smt009 .(nuoret puhtaat faverolle kukot kuulolla etsitään pysyvää parisuhdetta YH.äiti Paula (horniolaissilkille) jostain inhimillisen matkan päästä täältä koillis savosta)sais talvikodinkin meiltä.
kieltämättä pelotti kun en ollu varma yhtään paljonko Matias kissan jäljiltä jäi siihen tuubiin kun niskaan laitoin ensin sille ja loput sit Paulalle. Eihän tuo kovin tyytyväinen ollu vaan alkoi hurjana riekkua heit sen jälkeen...liekö se litku kirvelee ym :smt017 . noh...toivotaan nyt kaikki et Paukulle käy hyvin ja jalat alkais paranee eikös juu? :smt001
raukalla on jalat kun elefantilla :smt012 . ainut kana joka on koskaan kärsiny kalkki jalasta meillä...en tiedö miksi tais tullessa jo olla sellanen...
aamulla sen näkee pötköttääkö ja onko Signe tipu orpo :smt010 .
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Elä hyvä immeinen summanmutikassa liäkihe ;)
Tässä ketjussa Flubenol-pastan ohjeet:
http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=10&t=7619 Eli sen annostelu ei ole kovin helppoa ja näppärää.
piiparinen

Paula oli virkeä mamma tänä aamuna.. :smt003 pelkäsin et miten sen käy sen strongholdin takia, mutta nyt toivotaan että alkais niihin jalkoihin tehota..oma kärttyisä itsensä tuo näytti olevan :smt005 . ei tosi..noh onhan se edelleen ainukaisesta tipustaan vähän äksy.. :smt001
pitää katsoa ohjeita ja yrittää koko lössi flubenolilla madottaa tännään..
piiparinen

kiitokset tuas Hiltalle kun jaksaa opastaa meitä suamattomia savolaisiakin :smt005
piiparinen

Paulan jalat on paljon paremmassa kunnossa jo :smt001
eli srtonghold alkaa tehota.
Korpela

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Otitko Piiparinen ennen ja jälkeen kuvia?
Mä haluisin nähdä.
Turussa kun ei edelleenkään taida olla eläinlääkäriä kanoille :/
Vaikka kyllä noitten m,un tipujen kintut ihan kunnossa näyttäis olevan.
Onhan tietty muniksessakin tietoa mut jotenkin noi hakujutut ei koskaan mulla onnistu. Pitää olla tarkka sana ja jos ei ole tietoa mikä tauti niin ...
-tarttis olla kuva-arkisto... jota sais päivittää.
piiparinen

sorry en ollu huomannu koko kysymystä...en ole ottanu kuvia..oletushan se on mullakin et on kalkki jalka en oikein muutakaan usko et on..kyl sen huomaa ihan selvästi millo on terveet jalat ja millo kalkki jalka..sellaiset paksut "käppyräthän ne on...suomut töröttää pystyssä jaloissa ja varpaissa on paksuja pahkuroita...muutenkin ne on sellaiset tönkön näköiset.
hetken aikaa kun olin strongoldin laittanu niin näytti et jalat alkoi paremmaks muuttua, mut sit tilanne kääntyi niin päin et suomut rupes "repeilee"auki ihan kunnolla :smt009 . onkohan nyt kyse siitä et ne punkit olis lähdös evakkoon, kun myrkky tehoaa vai eikö se sit autakkaan. arvelin et jos ne kuolee ja ne "sairaat" kohdat jaloissa alkaa ns.irrota ja kana vielä innokkaammin sit putsaa niitä et siksi ne suomut aukeilis :smt017 noin vahvan lääkkeen pitäis kyl tehota...nyt olis tarkoitus antaa viikoloppuna toinen tujaus...eli pisara strongholdia niskaan ja katsoa mitä tapahtuu...tosiaan muilla kanoilla meil ei tätä ongelmaa ole koskaan ollu. Paulan jalat on aina ollu tuollaiset käppyrät. ja varpaita enemmän kun laki sallii..ilmeisesti perua silkkikanasta. pelkäsin et ne punkit hyökkäis tipun jalkoihin kun se nuohoaa kaikki yöt vieläkin mamman alla, mutta jostain syystä ne ei sit siirry kanasta toiseen...mikä on tietysti hyvä.
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Toisilla kanoilla on vaan enemmän vastustuskykyä punkille. Mulla on kans sitä ongelmana ollu ja sitä vastaan saa sit tapella urakalla. Uus lääkeannos mun tarttis kans käydä ostamassa ja tervat orren käsittelyyn.
Pikkukana

Viesti Kirjoittaja Pikkukana »

Näkyykö matoja aina kakoissa jos niitä kanassa on? Meillä on nyt näkynyt muutamia vaahtokakkoja, jotka kakkaketjun kuvien perusteella voivat viitata sisäloisiin. Olen niitä läjiä tikulla tökkinyt, eikä kyllä mitään ylimääräistä ole näkynyt. Kannattaakohan antaa jo nyt matokuuri vai odottaa maan jäätymistä, ettei sitten ainakaan uudestaan tulisi matoja?

Ja paljonkohan mun pitäisi laittaa Axiluria, kun meillä on 6 kanaa ja kukko (Horniolaisia)? En osaa yhtään arvioida paljonko painavat :shock: Muuten Hiltan ohjeella osaisinkin laskea.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Matoja ei tule jokaisen kakkauksen mukana ulos saakka. Onko sulla kanat jo kokonaan sisällä? Jos eivät ole, niin jatka tutkimuksia ja odottele maan jäätymistä...sitten kanat eivät enää löydä mm. kastematoja, jotka ovat sisäloisten tartuntalähde. Jos ovat jo sisällä, niin kyllähän sen madotuksen voi jo pikapuoliin tehdä. Kohtahan maa on jäässä...eikä enää itsekään voi kuljetella mahdollisia madonmunia kanalaan ja Axilurilla on n. kolme viikkoa myös matotartuntuu ennaltaehkäisevä vaikutus.

Mä oon matolääkinnyt maatiaiskanat (hornetit, savikset ja ilmikset) kahden kilon mukaan ja maatiaiskukot kolmen-neljän kilon mukaan eli 250mg:n tabuja menisi sun parvelle n. 1,5 kpl:tta.
Pikkukana

Viesti Kirjoittaja Pikkukana »

Kiitos taas Hiltalle! Kanat käyvät vielä ulkona. Jatkan tutkimuksia ja jos kanat näyttävät voivan hyvin eikä kakoissa näy matoja, niin odottelen maan jäätymistä ennen madotusta. Eipä tässä enää montaa viikkoa varmaan enää menekään.
Vastaa Viestiin