Kysymyksiä nanduista!

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
samuho

Kysymyksiä nanduista!

Viesti Kirjoittaja samuho »

Hei!

Olisin kiinnostunut näistä linnuista. Olen etsinyt ne vähäiset tiedot mitkä olen löytänyt. Mutta pariin kysymykseen en ole löytänyt vastausta
1.Mitä ne syö?
2. Kuinka paljon ne tarvitsevat tilaa?
3. Millä niiden kuljetus onnistuu?
4. Kuinka korkean aidan ne tarvitsevat?

Kiitän etukäteen!
postale

Re: Kysymyksiä nanduista!

Viesti Kirjoittaja postale »

Maa ja metsätalous ministeriön asetus antaa Nandujen pidolle seuraavat vaatimukset, koskien pysyvää eäin näyttelyä sekä eläintarhaa. (korjatkaa jos olen väärässä)

Nandu vaatii lämmitettävää sisätilaa vähintään 30n2 ja 10n2 sisätilaa aina yhtä nadua kohden. Sisätilan korkeus tulee olla 2,5m. Ton lisäksi niillä tulee olla ulkotarha jonka pinta ala on vähintään 500n2.

Se kuuluuko noita soveltaa lemmikkinä pidettäviiin nanduihin yhtä tarkasti kuin eläintarhassa pidettviin on vähän epäselvä :smt003 , mut ainakin siitä saa hyvän käsityksen tilantarpeesta.
samuho

Kiitos tiedoista! Olisiko jollain viellä tietoa näistä linnuista?
pippuri

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Toi lämmitettävä sisätila kuulostaa aika mielenkiintoiselta. Meillä nandut nukkuivat talvellakin mieluummin ulkona kuin sisällä :smt003

1. Meillä syötettiin nanduille strutsin rehua, tosin eipä näkynyt enää olevan Feedexin valikoimissa.. Ja kyllähän ne söi kaikkea muutakin, viinirypäleet oli niitten mielestä erityisen herkullisia :smt005
2. Tilaa tarvitsevat mahdollisimman paljon :smt002 Mitään postimerkkitarhaa en edes ajattelisi, vaan ISO tarha, muodoltaan mieluusti pitkä, koska nandut tykkäävät juoksemisesta.
3. Riippuu tietysti koosta. Poikaset saat kuljetettua vaikka sylissä, mutta aikuiset menevät esim. pakettiautossa, hevoskuljetuskopissa yms. Me tehtiin itse verkosta ja raudasta koppi, johon nandut laitettiin kuljetuksen ajaksi.
4. Mä olen nähnyt nanduja pidettävän matalassakin aidassa (tyyliin lammasverkko), mutta kyllä tommonen parimetrinen tukeva verkko on ihan paikallaan. Ja sit huom! verkon silmäkoko semmonen, ettei nandu saa siitä päätänsä läpi.
samuho

Kiitos todella paljon vastauksista!

Olisi vielä yksi kysymys. Minkä ikäisenä nandut saavuttavat sukukypsyyden?
postale

Viesti Kirjoittaja postale »

Hei muistatko paljonko se strutsejen rehusäkki noin suunnilleen maksoi?
Vastaa Viestiin