Kanaverkkoa löytyy tästä nettiosoitteesta...

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

tipsukka

Re: Kanaverkkoa löytyy tästä nettiosoitteesta...

Viesti Kirjoittaja tipsukka »

vardenji kirjoitti:
vesa01 kirjoitti:Itselle tuli kanssa tarve tuolle kanaverkolle. Ostin n. 10 v sitten viimeksi rauta-prismasta ja hyvin löytyi, mutta nyt ei sitten ollutkaan. Eikä löytyny vaikka koko kaupungin kiersin, tietenkin näitä matalia alle 120cm verkkoja oli, mutta ei sellaista korkeaa. Täällä netissä joissain kaupoissa näyttää olevan, mutta pitäisi tilata heti 50m rullan, vaikka tarve olisi vain 15m.
Onko lähellä muita, jotka verkkoa tarttis, voisitte kimpassa ostaa vaikka puoliks?
Täällä taas on ongelmaa kun verkot on max 10m rullissa ja kaikki alle 120cm ja pirun kalliita :smt013 Ehkä forssassa on suomen halvimmat bensat, mut kaikki muu maksaaki sit senkin puolesta... Mul olis tarve ehkä 20m verkkoo, jonka vois osittain haudata maahan eli väh. 180cm. Agrista ei löydy eikä hurrikaanista. Rautiassakin näytti vähän heikolta...

Mä voisin tehdä kimppatilauksen. Mulla on muutenkin asiaa Forssaan lähiaikoina.
Tiger76

Viesti Kirjoittaja Tiger76 »

Minulla jää ylimääräiseksi reilu 20m kanaverkko, 1.8m korkeaa, langan paksuus 1,0mm. Tilasin Greneltä. Hihkaskaa jos joku haluaa ostaa.
Hansu

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Täällä päin ei kyllä löydy mitän kanaverkkoa... Greneltä tilaavat, mut kaikki verkot Tanskassa ja toimitus 2-3 viikkoa :smt013 . Mä kun kuvittelin et vaan menen kauppaan ja ostan... :smt021 . Näillä näkymin kotkot on vielä heinäkuussa sisällä... :smt011 . Vaan koitan metsästää jostain...se kuuskulmaverkko (180 vm) vaan maksaa 205 euroa/50 m...
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Ja koska mun ei kuulemma oo kannattavaa rakentaa kerralla kunnon tarhaa, mun on kai sit kanat sekä vuohet ens vuoteenkin vielä sisällä :smt013 Jotain mun on tehtävä mut koska 'tulee liian kalliiks tehdä noin vaikeesti' :smt105 pitäis kuulemma nyt vaan tyytyä siihen halpaan kanaverkkoon ja jättää betonivahvistukset pois... SEN TARTTEE PIRU VIEKÖÖN KESTÄÄ SE PRKL KETTU PENTUINEEN JA MAHDOLLISESTI SE STN ILVES!!!! :smt013
Mistään halvimmasta verkosta sitä tarhaa ei tehdä! Mä en halua joka aamu herätä siihen pelkoon et joku peto o menny verkoista läpi, vaan haluan nukkua kunnolla eläimet turvattuna!
Maatikko

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

^^Hansu, hypistelin Mikkelin K-Raudassa aikaisemmin keväällä 180 cm korkeaa 50 m verkkorullaa, joka maksoi muistaakseni jotain 150 euroa. En raskinut ostaa. Ei sentään ihan yhtä kallis kuin tuo sinun löytämä. Olisikohan se vielä siellä? :smt001
Hansu

Maatikko kirjoitti:^^Hansu, hypistelin Mikkelin K-Raudassa aikaisemmin keväällä 180 cm korkeaa 50 m verkkorullaa, joka maksoi muistaakseni jotain 150 euroa. En raskinut ostaa. Ei sentään ihan yhtä kallis kuin tuo sinun löytämä. Olisikohan se vielä siellä? :smt001
Tänään kyllä soittelin tonne ja kyselin just sitä Grenen tilausta...ja samalla josko niillä olis jotain muuta verkkoa...eikä ollut :smt012 . Lienee siis mennyt aikasemmin... Soitin jopa Pieksämäellekin ja sieltä kauppias sanoi suoraan, et noiden kanaverkkojen menekki on ihan olematon eikä kannata varastoissa pitää... On vaan niitä myyrä/jänisverkkoja. Ja sit kun puhelimessa asiointi on aina vähän sellasta ja tällasta...mut ei vaan viiti ajella reilua 60 km suuntaansa pelkästään kysymään (neljä turhautunutta lasta kyydissä :smt003 )

Vaan nyt taidan saada sellaisen ison telttakehikon rungoksi eli voisin vaikka kahdesta matalammasta verkosta laittaa... :smt023
Hansu

Onkos kukaan tilannut Savenmaalta noita verkkoja (kuusikulmainen 50 m/120cm korkea/ 0,9 vahvuus)? Onkohan miten pitkä toimitusaika?
vardenji

tipsukka kirjoitti:
vardenji kirjoitti:
vesa01 kirjoitti:Itselle tuli kanssa tarve tuolle kanaverkolle. Ostin n. 10 v sitten viimeksi rauta-prismasta ja hyvin löytyi, mutta nyt ei sitten ollutkaan. Eikä löytyny vaikka koko kaupungin kiersin, tietenkin näitä matalia alle 120cm verkkoja oli, mutta ei sellaista korkeaa. Täällä netissä joissain kaupoissa näyttää olevan, mutta pitäisi tilata heti 50m rullan, vaikka tarve olisi vain 15m.
Onko lähellä muita, jotka verkkoa tarttis, voisitte kimpassa ostaa vaikka puoliks?
Täällä taas on ongelmaa kun verkot on max 10m rullissa ja kaikki alle 120cm ja pirun kalliita :smt013 Ehkä forssassa on suomen halvimmat bensat, mut kaikki muu maksaaki sit senkin puolesta... Mul olis tarve ehkä 20m verkkoo, jonka vois osittain haudata maahan eli väh. 180cm. Agrista ei löydy eikä hurrikaanista. Rautiassakin näytti vähän heikolta...

Mä voisin tehdä kimppatilauksen. Mulla on muutenkin asiaa Forssaan lähiaikoina.
Grenen verkkoo ei ollu forssan agrissa mutta soittelevat maanantaina tilattavuutta. Aion tilata mahdollisesti kolmee eri verkkoo, kahdesta menekki min.30m/verkko. Jos kimppatilaajia on, niin laitetaan ihmeessä samaan aikaan se tilaus, jos se kestää sen 2 viikkoa(saan tietää varmaks vasta maanantaina)

Mun tarvitsemat verkot on noi 180cmx50m 75mm silmällä ja 1mm langalla-60cmx50m 25 silmällä ja 0,7 langalla- 60cmx10m 13mm silmällä ja 0,7mm langalla. Sit tartten vielä 5/6x2,5m aitaseipäitä, joita ei ollu, joten niitäkin toivottavasti tilataan. Hinnat saan kans selville maanantaina(toivottavasti) näille on grenen hinnat yhteensä 205,4, agrin lisistä en tiedä... Kalliiks tulee joka tapauksessa.

Päästiin isoveljen kanssa sopuun. Verkon kanssa maan alle kaivetaan isoja kiviä, jotka muurataan betonilla yhteen. Betonin menekki on kutistettu minimiin...
tipsukka

Viesti Kirjoittaja tipsukka »

Mäkin olen metsästänyt verkkoa vähän joka paikasta ja selannut nettiosoitteita ja soitellut. Todella vaikeaa löytää verkkoa. Myyjätkin metsästäneet mulle verkkoa. En halua isosilmäistä, koska haluan pitää kaikki mahdolliset kutsumattomat vieraat ulkopuolella ja ottaa huomioon senkin tosiseikan, että joskus saattaa putkahtaa tipusiakin maailmalle. Ja en viitsi vetää tuplaverkkoa, koska tulee maksamaan ihan älyttömän paljon. Joten metsästys jatkuu. Ilmoittelen, jos tulee vastaan.
Jampuliini

Viesti Kirjoittaja Jampuliini »

Siellä, missä on Bauhaus (Turku, Tre, joku muu?), löytyy kanaverkkoa yllättävän montaa kokoa suoraan hyllystä (puutarhamyymälän puolelta).

1800mm korkea maksaa 30 m (vai olikohan se 25 m) rullana karvan (tai höyhenen) verran alle satasen.
Maatiaiskana

Viesti Kirjoittaja Maatiaiskana »

Suonenjoella on Suonenjoen Kone ja Rauta niminen firma joka myy 2m korkeaa kuusikulmaverkkoa (eli kanaverkkoa) 50m rullassa hintaan 115e/rulla.
Heiltä voisi varmaan tiedustella että mistä sitä ostavat jos ei satu täällä suunnalla asumaan.
Meillä ei ole ketuista tai ilveksistä pelkoa kun on 2 espanjanmastiffia.
Tosin ei meillä ole vielä niitä kanojakaan :smt003
vardenji

Taidan lakata odottelemasta sitä grenen verkkoo agrista :smt013 Lupasivat et tilanteesta soitetaan maanantaina. Tänään soitin et mites tää verkkojuttu. Siellä vastas tästä verkkokysymyksestä vastaavan pomo. Se oli muuten aika kiukkunen sille alaiselleen, kun asia ei oo menny niin kun luvattu. Kyseistä työmiestä ei edes löytyny mistään :smt019 Miekkonen siitä lupas et tänään vielä soitetaan asiasta. Mä odotan yhä sitä puhelua :smt011 Rautarantalalta en nähny kun pistehitsattua, enkä mä halua sitä. Käyn kai sit perjantaina rautiassa uudelleen kysymässä verkoista...
Xaus

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Rautarantalassa on juu pistehitsattua, mut kun lanka on melkein 2mm paksua, niin se kyllä kestää. Vai mitä siinä epäilit? :smt017
vardenji

Sitä hitsaussaumaa mä epäilen. Lanka voi olla tosi hyvää, mutta nytkin toi kuttu tekee itte mahdollisimman rankkaa työtä hajottaakseen koko tarhan :smt013 Mä en luota hitsaussaumaan, kun noi saa 3mm ulkokäyttöön tarkotetun ruuvinkin napsahtamaan poikki... Kanaverkko kun joustaa niin siit ei niin helposti mennä. Hain grenen eteläsuomen yhteyshenkilön puhelinnumeron ja koitan soittaa sinne huomenna suoraan. Eivät ehkä myy yksityiselle, mutta kertoo varmaan mielellän jonkun toisen kaupan mistä saa tilattua.
Vastaa Viestiin