Miksi se tekee niin, onko kyseessä kannustus vai joku vahtimisääntely? Aika mukavaa, aina tietää, että kohta on muna haettavissa. Ääntelevätkö muiden kukot kanan muniessa? Edellisen en huomannut näin tekevän.
Kana munii, kukko ääntelee
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Nina
Kana munii, kukko ääntelee
Aina kun kanat ovat munimassa, kukko seisoo ovella ja ääntelee, vähän kuin ankka, kvaak kvaak (olipas osuvasti selostettu, onnittelen itseäni
).
Miksi se tekee niin, onko kyseessä kannustus vai joku vahtimisääntely? Aika mukavaa, aina tietää, että kohta on muna haettavissa. Ääntelevätkö muiden kukot kanan muniessa? Edellisen en huomannut näin tekevän.
-
mik
Re: Kana munii, kukko ääntelee
meillä alkaa hirvee huuto, kun joku tekee munauksen. Se on semmoi "multa tuli muna!" -huuto 
-
pinka
"multa tuli muna" huuto raikuu täälläkin ja lujaa!! Voi kaameus sitä meteliä... 
-
vardenji
Meillä Tai-kana huutaa(muni sit kuka tahansa) aina ja se kuulostaa ihan siltä et se huutais TAAAAS KAKSKAKSKAKS TAAAS KAKS TAAAS KAKS... Valehtelusta mä olen sen kans vähän keskustellu, kun yks siellä vaan yleensä niitä munia on, mutta valehtelee vaan 
-
SannaT
ihan huippu!vardenji kirjoitti:Meillä Tai-kana huutaa(muni sit kuka tahansa) aina ja se kuulostaa ihan siltä et se huutais TAAAAS KAKSKAKSKAKS TAAAS KAKS TAAAS KAKS... Valehtelusta mä olen sen kans vähän keskustellu, kun yks siellä vaan yleensä niitä munia on, mutta valehtelee vaan
Nyt ei voi olla huomenna kuuntelematta, että mitä meidän kanat mulle huutaa
-
vardenji
Kyllä eläimet osaa, kun mielikuvituksella kuuntelee
Mamman mennessä navettaan kilit huutaa HYVVVVÄÄÄÄÄÄ,tietävät saavansa kauraa. Kun mamma laittaa valot pois kuuluu YÄÄÄÄ. Tuli pimmee
Kysyin kerran Kurkolta ottaako herra kauroja ja vastaus oli Krjuuu... Herra sai kauroja ja söi mieliisti
Tänään Tai alko ilmeisesti hautomaan tota savista munaa... Kaikkeen saa vastaukseks rooooooooh.
Kysyin kerran Kurkolta ottaako herra kauroja ja vastaus oli Krjuuu... Herra sai kauroja ja söi mieliisti
Tänään Tai alko ilmeisesti hautomaan tota savista munaa... Kaikkeen saa vastaukseks rooooooooh.
-
siimis
Täällä kans raikaa munahuudot, ihan hirvee kuoro kanalalta. Kukkojen en ole mitenkään erikseen huomannut kommentoivat, mutta kyllä ne siinä kuorossa mukana ovat. Huutavat pahemmin kuin suomalaiset jääkiekkofanit kiekon kolahtaessa maaliin...
Mä erotan kiekumisen perusteella kukkoja toisistaan, eli tiedän kuka on äänessä niitä näkemättä. En ihan kaikkia tosin, mut hei - mulla onkin 23 kukkoa. Jösses, piti oikeen laskea - onko niitä tosiaan noin monta
Noh, 11 onkin ylimääräistä
Nuorista on tosin kasvamassa lisää, eli kiekujia piisaa jatkossakin.
Samaten erotan meidän kaikki 8 koiraa äänen perusteella toisistaan. Ne haukkuu kaikki ihan eri tavalla. Äänestä pystyy myös erottamaan, miksi ne haukkuu - onko joku tulossa vai onko muuten vaan jokin yhteinen hullutus menossa...
Mä erotan kiekumisen perusteella kukkoja toisistaan, eli tiedän kuka on äänessä niitä näkemättä. En ihan kaikkia tosin, mut hei - mulla onkin 23 kukkoa. Jösses, piti oikeen laskea - onko niitä tosiaan noin monta
Samaten erotan meidän kaikki 8 koiraa äänen perusteella toisistaan. Ne haukkuu kaikki ihan eri tavalla. Äänestä pystyy myös erottamaan, miksi ne haukkuu - onko joku tulossa vai onko muuten vaan jokin yhteinen hullutus menossa...
-
Maatikko
Jos suosikkipesälle on jonoa, niin jonossa huudetaan niin maan perusteellisesti, että "Kaaaa, kaaaaaa, kaaa, joudu nyt että toisetkin pääsee".
-
vardenji
Mulla toi pesä on niin iso(kakspiippunen asia, ei hyvä eikä huono) et sinne ahtautuu välillä kaikki noi 3 pienintä kanaa munimaan. Kummasti aiemmin pienessäkin pesässä noi kolme mahtu olemaan, niin sillon oli oikein hiljasta
Meteli alkaa sit vasta kun muna tulee. Nyt Tai on vallannu pesän ja yrittää hautoo, mut sitkeesti noi orppirouvat ahtautuu sinne munimaan. Eilen oli tosin menny muna rikki, luultavasti sen ahtautumisen seurauksena