UUSI IB-tauti tila löytynyt

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
vardenji

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Todella mahtavaa että asia käänty näin päin :smt041 Mulla jäi oman taudin takia viimeset neljä sivua tähän aamuun, mutta olipa mukava niitä lueskella, varsinkin siitä lautapihdin ilouutisesta alkaen :smt045 Ei tartte munkaan sitten mietiskellä kanoista luopumista missään vaiheessa.
rilla

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja rilla »

Testaukset tehty. Sinne meni. Hankala homma oli. Tämä eläinlääkäri nyt kuitenkin sai veren virtaamaan. Vaikka vaikeetakin meinas olla. Sain pyyhkeitä, kun ei päivänmäärät ole muistissa. Nyt alan pitää päiväkirjaa kaikesta. Voi olla, että kuitenkin lyön kaulat poikki.
2 tuntia meillä meni 10 linnussa ja paperityöt päälle.
Päätä särkee ja nenä vuotaa. Kait seuraavat otsikot on että virtolaiselta kanaharrastajalta löytynyt IB! Eka kerran tarttunut ihmiseen.Ihmiskontaktit tutkitaan ja saneerataan. Nyt menen paranteleen oloa peittoihin. :smt003
maunu_muori

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Mie luulen että kun tästä IB justusta on nyt tälläin päästy selvyyteen niin seuraava paniikki löytyy tätä kautta...

http://www.who.int/csr/disease/avian_in ... index.html

tämä on aika mielenkiintoinen tilasto
http://www.who.int/csr/disease/avian_in ... update.pdf ( vaatii adoben)

pitäsköhän vapista kun tapaan kuunvaihteessa intialaisen rouvan :smt044
kanamummo

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Hö? :smt017
Eihän noissa tilastoissa ollu mitään uutta???
Ai niin mää oonki Munislainen :smt002 :smt003
Nöpönen

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja Nöpönen »

:smt044
Rusina

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Täällähän on pidetty varsinaisia karkeloita sillä aikaa kun mä oon raatanut töissä :smt040.
Mää kans!!!!!! :smt035 :occasion1: :occasion2: :occasion9: :toothy4: :tongue3: :wav: :toothy7: :toothy8: :toothy10:. (Mä kyllä vetäsin jo aamusella tiputanssit pihassa riemunkiljahduksin säestettynä, kun lautapihti soitti uutiset :smt005.)

Mulle tuli soitto aamupäivästä, ell soitti läänin ell:n määräyksestä että kaikki rajoitteet ovat poistuneet. Kyllä helpotti, eilen illalla tuli jo itkuakin tuherrettua. Positiiviset kanaseni saavat pitää päänsä :smt050. Kaikki muuttuu kyllä tarkemmaksi tästä lähtien, sen tästä härdellistä on oppinut.

Mik, :smt056 positiivisesta tuloksesta. Beanille onnittelut :smt041 negatiivisesta.
lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

oli muuten aika äänekäs tiputanssi rusinalla,just vasta lakkas korvat huutamasta :smt040
Rusina

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja Rusina »

^Sori :oops:. :smt043
uusikananen

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja uusikananen »

On tää munis vaan hyvä tietolähde. Mulle ei oo soittanu kukaan, ite soitin Eviraan tosiaan. Yritin soittaa myös lääninellälle, mut ei vastaa eikä oo soittanu takasinkaan... :smt012
mik

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja mik »

mä sitävastoin sain äsken puhelun ellältä, et mä olen karanteenissa IB-pos takia.

Mun kanoista se ei kyl puhunut mitään...
sisu65

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

^ :smt017. Mitä tuo tarkoittaa jos kaikki karanteenit on poistettu?
mik

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja mik »

sepä tässä nyt ihmetyttää. Et mikä oikeen on homman nimi. Ei mitään virallista tietoa missään, pelkkiä puheluita vaan ja nekin ristiriidassa.

Mut olihan eviran sivuilta hävinnyt 3 positiivista, et jos tauti ei olekaan ikuinen...
katiska

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja katiska »

mik kirjoitti:mä sitävastoin sain äsken puhelun ellältä, et mä olen karanteenissa IB-pos takia.

Mun kanoista se ei kyl puhunut mitään...
:smt005 Sun täytyy laittaa kanat kauppareissulle ja öö, töihin...!

Josko tää ell ei ois ollu tietonen karanteenin purkamisesta?
lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

karanteeni tarkoittaa käytännössä,meidän tapauksessa ainaki,elävien eläinten vienti ja eläinten tuonti tilalle/tilalta kielletty,ja se on tänää poistunut suomessa olevilta ib harrastekanaloilta,mik varmaan sitte asuu :smt017 :smt017 ei oo tainnu mik.in el saada viä tietoa
hernande9

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja hernande9 »

Jaaha, alkaa pikkasen ihmetyttämään, että Eviran luettelosta on poistettu Isonkyrön IB positiivinen takapihakanala. Ettei vain olisi niin, että meikäläinen oli laitettu listaan ikäänkuin etukäteen IB positiiviseksi ilman testejä ja nyt kun todettiin eilen kanaseni (10.05) IB negatiiviseksi niin sitten poistettiin listalta; tätä olettamaa tukee hieman se, että olen ollut yhteydessä kaikkiin tietämiini (Isossakyrössä) takapihakanallisiin ja ketään ei ole testattu minun lisäkseni. :smt013 . Voi olla myös niin, että sitten Hulivili oli merkitty positiiviseksi koska hän ei antanut ottaa testejä omista tipuistaan; aika moista hyvinvointivaltion ja poliisivaltion merkkejä tämä Suomen maa vilauttelee hallintoalamaisiinsa nähden. :smt021 :happy2: :evil1: brushteeth :female: :iroc:

Toi Eviran toiminta on aika pahasti pielessä näköjään; liikaa johtajia ja liian vähän työntekijöitä kuten kaikissa valtion virastoissa !! :smt011 :smt012 :smt013

Niin ja sitten kun Rusina tulet seuraavan kerran mun pahnoilleni kävelemään niin sitten joudut esittämään mulle tiputanssin :smt035 :smt117 :albino: :cat: :angel4: :blob6: :blob7: :occasion9: :wav:
Vastaa Viestiin