UUSI IB-tauti tila löytynyt

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Meille tulee testaus maanantaina. Olisi tullut jo tänään, mutta mulla oli työkiireitä. Neuvokaapas minua nyt, että kuinka pitkältä ajalta olette kontaktit ilmoittaneet ja oletteko ilmoittaneet elävien a)lintujen myynnit/ostot ja b)siitosmunien myynnit/ostot ja c)vierailut muissa kanaloissa ja d)teillä vierailleet kanalliset? Maanantaiksi pitäisi oma "syntilista" rustata lopulliseen muotoon...onneksi se ei ole kovin pitkä.

Ajattelen nyt varmaan jotenkin oudosti :smt005 , mutta jos/kun meillä on positiivinen tulos, niin se tuntuisi tavallaan helpotukselta, koska eipä noilla oireita ole. Negatiivisen tuloksen kanssa saisi sitten koko ajan pelätä, että mistä se virus tulee ja kuinka monta vie mennessään.
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

kesaheina kirjoitti:
sisu65 kirjoitti:Minulle soitti tänään eläinlääkinnästä rouvashenkilö, nyt odottelen sitten testin ottavan lääkärin soittoa. Sovittiin rouvashenkilön kanssa alustavasti, että jos ens viikon alkupuolella tulis ottamaan kun on viikonloppukin tulossa. Aika selviää tuo tarkemmin kunhan vastaava eläinlääkäri soittelee.
olitko se sie jolta hain ne kanat?

nimittäin. ne on kaikk kuolleet yhtä lukuunottamatta. jokainen niistä meni niin et alkovat roikottaan siipiä ja sit vaan kups :(
En kyllä muista että sinulla olis minulta kanoja? Voin tietenkin muistaa väärinkin :smt017 ?
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

helkutti hildur... nyt oon tosi onnelleinen ettet ehtinyt meille viime kesänä .. enkä määkään oo mihinkään munismiitinkiin ööö, millon se eka oli :smt005 ...aika monta vuotta on kun oon ees käynyt missään...kun on ollut tätä .. pikku puuhaa :smt040 ja ne saakelin sukukokoukset.. :smt013 .. ja meillä on ollut ennenminkin tarkoitus koko ajan vähentää tonne pakastimeen tätä kaartia...( ONNISTUMINEN OLLUT vähän huono, lihaa on niin että livettää!!)
Oikeesti, muistaako kukaan milloin se oli.. siinä on meidän viimeisten kontaktien aika.. tais jäädä ne keskustelut sinne edelliseen foormipohjaan
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Muori: Sun miitti oli kesällä 2007 :smt002
tinttuli

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Rusina kirjoitti:Lohtuhalit kaikille muille positiivisen tuloksen saaneille :smt056 ja onnea gooloulle negatiivisesta!
Samoin :smt056
Rusina kirjoitti:Suora linkki Eviran IB-tutkimusten tuloksiin : http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/e ... _suomessa/

Juttelin tänään pitkän puhelun ETT:n Hannele Nauholzin kanssa. Hän lupasi vastata mielellään harrastelijoiden kysymyksiin, joten rohkeasti soittelemaan :smt001. Kyselin viruksen siirtymisestä muiden lintujen, eläinpölyn, kananpeen jne. mukana. Mitään varmaa vastausta hän ei pystynyt suoralta kädeltä antamaan mutta lupasi selvittää asiaa. Epäili, ettei virus pysyisi tartuntakykyisenä vääränlaisissa siivekkäissä juuri sen kauempaa kuin ihmisenkään mukana.

Kannattaa muuten lukea huomisen Maaseudun Tulevaisuus, siinä pitäisi olla jotain juttua IB:stä.
Voisiko tänne Munikseen vaikka Hilta ? laittaa sivun, jossa keskitetysti voisi esittää IB-kysymyksiä muutaman päivän ajan tai loppu viikon ja pyytää ystävällisesti ETT:n Hannele Nauholzinia vastaamaan niihin. Kysymykset voisi ehkä lähettää hänelle s-postissa ja palauttaa ne tänne vastauksineen. Silloin näkisimme mitä on kysytty ja mitä vastattu, eikä samoihin kysymyksiin hänelläkään menisi turhaa aikaa.
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Hyvä idea tinttuli!!
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

HiltaHelikopteri kirjoitti:kuinka pitkältä ajalta olette kontaktit ilmoittaneet ja oletteko ilmoittaneet elävien a)lintujen myynnit/ostot ja b)siitosmunien myynnit/ostot ja c)vierailut muissa kanaloissa ja d)teillä vierailleet kanalliset?
Kontaktit 1 kk ennen oireiden alkua alkaen eli mahdollisesta tautilähteestä alkaen, käytännössä soitteleva ell on tainnut määritellä ajan. Mä järkeilin, että listaus on syytä aloittaa jonkin verran ennen positiivisen kontaktitilan kontaktia.
Tuo a-d jaottelu on ok, käytännössä testaavat vain a-kontaktit, muille ehkä soittavat.
lautapihti
silkki

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

voi olla että maaseuduntulevaisuudessa ei vielä huomenna ookkaa IB.stä mitää voi olla että vasta maanantaina,musta tuntuu että rusina juonii nyt(taas) jotain mun kans. :smt018
Bean

Viesti Kirjoittaja Bean »

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uuti ... analoissa/ ...ei kun toi linkki olikin täällä jo :smt005
lautapihti
silkki

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

Ai olihan sielä,mulle vain tuli viestiä ETT.stä että eviraa ei ehditty haastatella huomisen lehteen,ehkä sitte maanantaina asiasta on laajemmin :smt017
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Minä se oon muuten nyt kuulkaa niin ilkeä ja ikävä ihminen, että tasantarkkaan ilmoitan meille testejä tekemään tulevalle hyvinvointieläinlääkärille sekä Hannele Nauholzille
sen harrastelintulan, joka voisi useiden korviini kantautuneiden huhujen mukaan olla syyllinen tähän laittomaan maahantuontiin:

Lainaus Maaseudun tulevaisuudesta

“Laiton maahantuonti on suuri tautiriski

Vielä ei tiedetä, miten viimeksi 1970-luvulla Suomessa esiintynyt tauti on maahan päässyt.
Laillisesti maahantuotujen lintujen mukana IB ei ole voinut Nauholzin mukaan tulla, sillä tuonnit tutkitaan sen varalta ETT:n ohjeiden mukaisesti.”

tinttulin idea on hyvä...aloittakaa vaan semmoinen ketju!
Laventeli

Viesti Kirjoittaja Laventeli »

Hongatarelle ja Rusinalle tiedoksi että ostamanne mustat ruotsalaiset munittiin ja haudottiin meillä joten ovat siis peräisin negatiiviselta tilalta. Monnilaisen musta parvi oli minulla alku kevääseen asti talvihoidossa :smt045
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Juu, mutta minun saastuneet sorkat koski niihin matkalla meidän keittiöön ja siitä laatikkoon :)
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

HiltaHelikopteri kirjoitti:Ajattelen nyt varmaan jotenkin oudosti :smt005 , mutta jos/kun meillä on positiivinen tulos, niin se tuntuisi tavallaan helpotukselta, koska eipä noilla oireita ole. Negatiivisen tuloksen kanssa saisi sitten koko ajan pelätä, että mistä se virus tulee ja kuinka monta vie mennessään.
Ihan hyvä ajattelutapa. Pitää pistää korvan taa. Tsemppiä! :smt006
Hansu

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Ja jos saan pyytää, niin kaikki asiapohjaisten juttujen linkit tänne että mäkin saan ne käsiini :smt002 ...ei oikein aika riitä netissä surffailuun ja meille ei tule esim. tota Maaseudun tulevaisuutta... Täältä on sit nopsa käydä linkit ''hakemassa'' :smt001
Vastaa Viestiin