UUSI IB-tauti tila löytynyt

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
pyrstö

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja pyrstö »

Niinpä Mimmi. Sain asiakaspalvelusta säpön että se mun pyyntö sinne karjaeläimet osastolle oltais laitetu infoa tästä, menee päätoimittajalle ja ei ollut ainakaan vielä tänään menny läpi. :smt009
Se minua ihmetytti että palkittu pitkän linjan säilyttäjälläkin oli tipuja myynnissä.........En ymmärrä etteikö voida sen aikaa odotella että vähän selviää missä tässä sopassa nyt mennään?

Jaksamisia posiitivisille ja voimia odotteluun joilla ei ole tuloksia vielä. Epäilen vaan ettei taida löytyä yhtään negatiivista tilaa vaikka olisi eristyksissäkin. Kyllä vähän tuntuu yhteenlaskettuna että se on ollut kokoajan harrastekanojen keskuudessa jo ammoisista ajoista lähtien.Ei vaan ole löytynyt koska vain tuotantokanalat on tutkittu. Nythän vasta harrastajatkin on ruvenneet lähettelemään kanoja tutkimukseen ja huomattu että kanoja on tuotantolaitosten ulkopuolellakin. Eli ei varmaan marekista "kummempaa" lopputuloksena, toivottavasti.

Mulle ei tule varmaankaan testiä tilaamatta ja ajattelin sen teettää ihan mielenkiinnosta jossain vaiheessa kun suurimmat ruuhkat hellittää. Jos olisi positiiviset tulokset niin täytyy mennä kyllä todella kauas se tartunta. Viimeiset kanatkin ovat tulleet siitosmunina vuonna papu. Jos tästä karanteenista joku pöpö on tullut niin kyllä ihmettelen. Seuraava vaihtoehto on leikkaussali olosuhteet. :smt003 (eeeen määä mikään erakko oo :smt040 )
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Jep!
Olimme molemmat samaa mieltä, että odotellaan tautihässäkän laantumista.
Tuollahan nuo säilyy kun ei raski pataankaan laittaa :)
Meillä on kyllä ollut kanat täysin terveitä koko talven.
Yksi vanhus kuoli munintapesään kevät talvesta??
Mutta kun ei ollut oireillut aiemmin ja kellään muulla ei ollut mitään niin enpä asiaa sen kummemmin edes miettinyt.

Onnekis nämä on omiin tarpeisiin ja en ole laskenut myynnin varaan mitään!! Harmi sellaisten puolesta, jotka yrittää leipäänsä jatkaa tällä hommalla. Muutenkin kovassa.
rituritu

Viesti Kirjoittaja rituritu »

no esimerkiksi minulla on pörssissä myynti ilmoitus,ennätin laittamaan ennen kun tämä "hässäkkä"alkoi :smt012 ,kyselyitäkin on tullut mutta olen selvittänyt tilanteen ettei nyt suositella ostamista/myymistä ja että myöhemmin voi tiedustella
pyrstö

Viesti Kirjoittaja pyrstö »

En tarkoittanut osoitella sormella ketään ja eteenkään vanhemmista ilmoituksista. Lähinnä pisti silmään uudemmat...Munislaiset ovat varmasti kuitenkin vastuuntuntoista porukkaa. :smt006 Ja muitakin palstoja on kun keltsi.
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Kaikki kontakteiksi ilmoitetut tilat eivät ehkä halua tulla testatuksi. Olen käsittänyt että testaukseen ei ole mikään pakko suostua jos ei mitään oireita ole, vaan siitä voi halutessaan aivan hyvin kieltäytyä.
rituritu

Viesti Kirjoittaja rituritu »

Rusina kirjoitti:Kaikki kontakteiksi ilmoitetut tilat eivät ehkä halua tulla testatuksi. Olen käsittänyt että testaukseen ei ole mikään pakko suostua jos ei mitään oireita ole, vaan siitä voi halutessaan aivan hyvin kieltäytyä.
voipi olla,meillekkin soitti ensin läänin ell.ja tidusteli mielestäni hieman siihen malliin että sopiiko se.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Rusina kirjoitti:Toivon että meidän kontaktitilat saavat testit jo tällä viikolla, nimilistan kun annoin eteenpäin jo testauksen yhteydessä.
Rusina hoi! Venytitkö aikajanaa niin, että minäkin pääsin sun kontaktitilaksi?

Voimia uusikanaselle ja kaikille muillekin! Kyllä tästä vielä selvitään :smt023
Han

Viesti Kirjoittaja Han »

Rusina kirjoitti:Kaikki kontakteiksi ilmoitetut tilat eivät ehkä halua tulla testatuksi. Olen käsittänyt että testaukseen ei ole mikään pakko suostua jos ei mitään oireita ole, vaan siitä voi halutessaan aivan hyvin kieltäytyä.
Ai siinä on tuollainen o_O Minä luulin, et "pitää" testata kaikki kontaktit.
No minä ainakin haluan että meidän kanat testataan, oli se tulos sitten mikä tahansa, en mä osais ainakaan olla siinä "epätietoisuudessa" vaikka kaikki kanat onkin oireettomia.
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Hilta, kyllä mä laitoin sun tiedot listaan. Jännittää ja v***ttaa jo valmiiksi testitulos, jokohan sen tänään saa.
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Mua vieläkin mietityttää uskallanko antaa ankanpoikaset jo pois, vaikka siis mullahan ei ole kanoja, mutta siitosmunat ovat tilalta jossa niitä on. Siitosmunia ei desinfioitu. Voiko virus säilyä muussa lintulajissa, eli pystyykö se tekemään piiloinfektion myös väärään lintulajiin (elimistön ulkopuoella tuskin noin kauan säilyisi)? Samoin, kun annan ankat nyt sitten tilalle jossa on kanoja, niin onko vaara että teoreettisesti siellä lymyilevä tauti tarttuisi ankkoihin ihmiskontaktien välityksellä ja mä olisinkin sitten jossakin karanteenissa? Ankaa vain noi piiperot olemaan sen kokoisia, että hajuhaitat sisällä ovat melkoisia :oops: :-"
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

No sinuna tipsi minä kyllä sopisin treffit.. :)
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

No, eiköhän ankat oo ankkoja ja kanoissahan tuo IB on. Tuskin se nyt on muuntautunut ankkavälitteiseksi.
siiri

Viesti Kirjoittaja siiri »

Mitenkähän se nyt on niiden munien kanssa ?
*ei millään raaskisi heittää pois hyvin kehittyvää kolmea (huom.desinfioitua) munaa :smt012 *
Tosin tauti on varmaan ollut jo iät ja ajat ja tuskin enää poistuu... haitta on munatilallisille melkoinen, mutta
eipä nyt harrastelijaan suuremmin vaikuta, kun ei ole edes "sillälailla hengenvaarallinen suorastaan"..
Laventeli

Viesti Kirjoittaja Laventeli »

Minun alias Herttahelmerin kaikki kanat testattu. Tulos negatiivinen :smt001
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Onnea negatiivisesta tuloksesta! :smt001
Antaa ehkä hieman toivoa muillekin?
Vastaa Viestiin