eika vain "broileri" syndoorma.
Viime viikon sunnuntaina eristin nk. ylakertaan Nokkavan, kun se mielestani antoi sairauden merkkeja.
Paivalla tutkin kanan ja silla ei ollut kasvaimia ja muuta hirveata. Se oli vain nokkinut mahan alta kaikki
hoyhenet pois. Ja oli menettanyt ruokahalunsa. Soi vain mansikkamaalta vahan pakastuneita mansikoita.
Iltapaivalla tuo kananen sitten vaansi paataan omituisesti ja nyt illalla, kun kavin sita katsomassa, se kaveli
jo takaperin.

Ja eihan sita nyt tassa pimeassa voi ryhtya veitsella heilumaan, siina pimeassa touhutessa voi viela menna itseltaankin
jotain poikki. Eli huomenna on minun sitten leikittava viikatenaista.

Mika tassa eniten hatuttaa on se, etta Rosteri ja Inkivaari oli rokotettu sita tautia vastaan. Ja myos
uudet kanat. Eli onko taalla Ranskassa kehittynyt uusi marekin laji, johjon ei rokotteet tehoa.

Eikos se pirskatin tauti muuten levia hengitysteitse? Eli voisiko minun emo linnulla ja kahdella tipulla
olla toivoa, kun ne eivat missaan vaiheessa ole olleet sisatiloissa muiden kanojen kanssa. Vain ulkoilupihalla?
Mutta nyt alkaa jo hatuttaa niin hassusti, etta tekisi mieli hyppia tasajalkaa takapihalla ja kiljua.
(Mutta kun nuo naapurin jo nyt pitaa minua hassahtaneena Suomalaisena, niin eihan sita voi

Alkaa usko menna itseensa.. Jos nyt kay hullusti, taidan pitaa tauon kanankasvatuksessa ja mietin
tyydynko tulevaisuudessa sammakkolammessa asuviin luonnon otuksiin, joihin ei kiinny liikaa.