Mää oon ihan sekasin nyt tän haudontahomman kanssa. Kana on kykkiny nyt sit jo kuukauden seitsemän munan päällä, tänään päätin hakee seltä yhden ja rikoin sen, no siellä nyt oli sitte sen näköstä tavaraa että joku tipi siitä on ainaki jossain vaiheessa ollu kehittymässä
Siis miten kauan sen annetaan hautoa, mitä niille munille voi tehdä mitä sen alla on? Okei kana hautoo 21 päivää, mutta mitä sitten jos munista ei mitään ilmaannu? jatkaako se hautomista?
Sitte kanalan nurkkaan oli ilmeisesti yhtenä iltana tohutta pesä, jossa oli kuusi munaa, ja yksi muna oli jo ehtiny yön aikana jäätyä ja haljennut, eikä kukaan ole näkyvästi siellä pesässä ollut, joten en tiedä ees kenen tuotoksia nää nyt sit ois? Toin munat sisälle..Meillä siis ollaan ihan nollassa jopa pakkasen puolella välillä kanalassa öisin, joten olen erittäin skeptinen että siellä mitään näillä pakkasilla kehittys.
Mistä ihmeestä mää nyt tiedän että missä munassa vois olla elämää ja missä ei?
Ja tää kuukauden hautonu kana teki pesänsä korkeelle, vaneriseen laatikkoon ja ne munat on kolissu siellä välillä ympäriisä ilman mitään pehmustetta, kun vaikka oon sinne heinää tunkenu on kana yön aikana kaiken ylimääräsen sieltä pesästä heivannu ulos ?
Harmittaa nyt jotenki kamalasti, kun en ymmärrä vielä, että mistä vois olla tulossa tipusia, kun meiltä siis löytyy se hautomakonekki varastosta, kun tilan entiset asukkaat tänne semmosen jätti. vois vissii perehtyä nyt sen käyttöön.
Että kuten täällä oli tervetulleeks vasaralla toivoteltu, niin varmasti nikkaroin kevään tullen ainaki paremmat hautoma-apajat

ja rupeen kehittelee tiloja paremmiks, ja lämpöö.
Hämmentävää touhua tämä kanaelämä, mutta kai sitä tästä oppii