Ectosid

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
pyrstö

Ectosid

Viesti Kirjoittaja pyrstö »

Löysin kaapin pohjalta katoavaan kansanperinteisiin(= valmistus lopetettu) kuuluvan Ectosid pullon.Nyt tekisi mieli "myrkyttää" kanat sillä, että tulisi käyttöön kun jotakin öttiäisiä on näemmä liikkuu. Siinä lukee ettei suositella siipikarjalle, mutta mielikuva olisi että sitä käytettäisiin kuitenkin. :smt017
Katselin Moilasen kaupassa myös näitä myrkkyjä ja niissä oli myös pyretriiniä. Olisko jollakulla kokemusta tai infoo. Tarkoitus on tappaa ötökät eikä siivekkäitä, joten nakkaanko putelin mäkeen ja laitan tilausta Columbinesta. :smt023
siimis

Re: Ectosid

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mulla ei ole tuosta kokemusta kanojen käsittelyssä, mutta - eikö se ole valeluliuos? Eli kana pitäis dipata aineeseen niin että ihokin kastuu, jotta tehoaa. Kesällä se ehkä vielä onnistuis, mutta ei näillä keleillä?

Mä olen tuota ainetta käyttänyt kyllä hiirestä hevoseen ja siltä väliltä, mutta linnuille en :smt017 Kerran pesin sillä kolme oravan poikaakin :smt003 (niissä vasta oli loisia! :shock: )
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Pyretriini vaikuttaa keskushermostoon. Hyönteisillä se menee suoraan aivoihin ja aiheuttaa pakkoliikkeitä, joihin ko. hyönteinen sit kuolee. Nisäkkäillä aivokuori estää pyretriinin kulun keskushermostoon, joten nisäkkäillä ei ko. vaikutusta ole. HUOM. se on kuitenkin myrkky, jota saattaa pieniä määriä päästä myös nisäkkäiden keskushermostoon aiheuttaen pahoinvointia!!!

Linnuilla EI ole yhtä hyvää suojaa pyretriiniin, joten sitä ei saisi linnuilla käyttää.

Näin vastaa ei eläinlääkäri omasta kokemuksesta ja hevosten hyönteiskarkoitteista kaivetusta tiedosta pohjautuen.
pyrstö

Niin mut kun :smt040.......
Esim. Columbinessakin on pyretriiniä :smt017?! Sillee tuntuu vähän hassulta. Mutta joo, se on tosiaan dippausliuos ja ei kauheasti huvittais kuivailla kanoja hiusten kuivaajalla jokaista erikseen.( Kengänkuivaaja on muuten oiva apu marsun peppupesun jälkeen, tosin saa olla tarkkana ettei isäntä vedä marsuja jalkaan ulos lähtiessä.)

Oisko siinä sitten kyseessä joku ihme kemiallinen molekyylyylihiukkasatomikytkösrakenne eri niissä suihkeissa kun tässä liuostökötissä. Ei ummarra tällä kiertokoulupohjalla.
suikku

Viesti Kirjoittaja suikku »

:smt005 Meidän isäntä ainakin saisi slaagin! Onneksi ei ole marsuja ja onneksi hamsterikin kuoli jo aikapäiviä sitten.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

HUPS :oops:

"Niille ominaista on hyvin alhainen myrkyllisyys linnuille ja nisäkkäille, kun taas kaloille ja useimmille selkärangattomille ne ovat sitä vastoin hyvin myrkyllisiä."

Ei kait se haittaa, jos mä sekotin kalat ja linnut :smt003
suikku

Viesti Kirjoittaja suikku »

Ei haittaa. Minäkin muistin nuo kalat, kun myrkyttelen joskus huonekasveja ja olen yrittänyt suojella akvaariota, etteivät kalat saisi pyretriiniä.
pyrstö

Ja molemmillahan on pyrstö :smt044
siiri

Viesti Kirjoittaja siiri »

Heeeiii älä vaan nakkaa sitä mäkeen, jos päätät olla käyttämättä, minä voin heti huolia sen putelin :smt006 Se jos mikä meinaan tappaa vuohispunkin :smt023
Pienempiä elukoitahan siihen dipattiin ja isompia pestiin / huuhdeltiin, minä olen pessyt sillä tuontihevosen ja olin kyllä pahoillani kun myrkky vedettiin markkinoilta. En tiedä kuoliko jyrsijät siihen, mutta hevoset ei ainaskaan...
Sisältää siis luonnon pyretriiniä ja kumma juttu on se, että samanpitoista tavaraa saa tilata netistä, se on linnuille tarkoitettu suihke :smt017 Sitä minulla on kaapissa, voidaan vaikka vertailla koostumusta :smt045 ?
pyrstö

Juu ja tuote oli Ektosid oikein kirjoitettuna, nyt kun hain putelin kanalasta, mutta kaikki ymmärsivät pienestä kirj.vihrst hulimata. :oops:

Tässä on tällainen tököttilitania; Pyrethr. extr. 25% 100mg, Piperonylbutoxid. 150mg, Benzalkon.chlorid. 30mg, Isopropanol 140 mg, Alkylarylpolyglygol-aether. et aq. purit q.s ad 1ml.

Mitä siiri sun purkin kyljessä on? :smt016 Pidän kyllä sinut mielessä jos haluan hankkiutua siitä kokonaan eroon. :smt006
Kalle
bankiva

Viesti Kirjoittaja Kalle »

http://www.callex.suntuubi.com/?cat=21 , http://fi.wikipedia.org/wiki/Permetriini , http://www.raid.fi/?s=3
Edellä olisi linkkejä Ectosprayn, Colombinesprayn ja Natural Iteck sprayn tehoaineista. Kaikki ovat oikein käytettyinä linnuille turvallisia.
Ectosid; http://www.valio.fi/maitojame/laakari/mappi/tait.htm . Käytetään mm loishääröshampoissa ja nimenomaan tasalämpöisille eläimille.
Siis sama pyretriini tehoaineena, http://www.valio.fi/maitojame/laakari/mappi/tait.htm .
siiri

Viesti Kirjoittaja siiri »

Tämä suihke on nimeltään Johnson's ( joo se pesuainefirma ) anti-mite spray, löytyy googlellakin nettikaupasta,
tässä on Pyrethrum Extract 0.8% ja Piperonyl butoxide 1.0%... tehoaa siis lintujen syöpäläisiin ( purkissa on mm undulaatin
kuva ) ja hevosten vuohispunkkiin :smt002 ... tässä vielä erikseen mainostetaan että on luonnollisesti hajoavaa pyretriiniä..
Vastaa Viestiin