Kanan madotuksesta ?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Kanan madotuksesta ?
Juttelin eri eläinlääkärin kanssa äsken ankkojen madotuksesta, ja hän sanoi myös että uusinta 2 viikon päästä ekasta annoksesta. Eli ilmeisesti näin pitää tehdä siis muillakin linnuilla.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Jep, kyllä se on hyvä uusia parin viikon päästä, että loisten kaikki kehitysvaiheet kuolevat.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
No, tuota...Axiluria kun ei ole rekisteröity kanoille/linnuille, niin tulkintoja ja käyttöohjeita on varmaan siksikin monenlaisia. Itse olen tavannut valmisteyhteenvedosta, että axilur tehoaa sekä aikuisiin että toukkamuotoisiin suolistoloisiin ja sillä on myös loisten munien kehittymistä estävä vaikutus.
Minä olen muutamia kertoja nähnyt syyskesällä jonkun yksittäisen kanan kakoissa suolinkaisia, antanut Axiluria vain kerran ja sen jälkeen tutkinut käytännössä koko sisälläpitokauden, että näkyykö luikeroita. Koska niitä ei ole näkynyt, niin enpä ole uusinut madotusta ennen kuin taas seuraavana syksynä sisäkauden alettua.
Minä olen muutamia kertoja nähnyt syyskesällä jonkun yksittäisen kanan kakoissa suolinkaisia, antanut Axiluria vain kerran ja sen jälkeen tutkinut käytännössä koko sisälläpitokauden, että näkyykö luikeroita. Koska niitä ei ole näkynyt, niin enpä ole uusinut madotusta ennen kuin taas seuraavana syksynä sisäkauden alettua.
Heippa!
Oletteko tosiaan pitäneet kuukauden "munan syönti karenssia" madotuksen jälkeen?? Eli siis tuota koirien ja kissojen Axiluria tarkoitan.
Voi pojat, kanat on madotettu viikko sitten ja munia tulee kun isommassakin tuotantolaitoksessa, koira taitaa nähdä kohta painajaisia kananmunista
Oletteko tosiaan pitäneet kuukauden "munan syönti karenssia" madotuksen jälkeen?? Eli siis tuota koirien ja kissojen Axiluria tarkoitan.
Voi pojat, kanat on madotettu viikko sitten ja munia tulee kun isommassakin tuotantolaitoksessa, koira taitaa nähdä kohta painajaisia kananmunista

Juu, en. Pidin viikon ja kun oikein miettii, niin matokuurin on tarkoituskin pysyä suolistossa?, siitä imeytyy vähän kanaan ja siitä imeytyy hyvin hiukan siihen munaan ja sen munan syö 100 kertaa painavampi ihminen. Ja mikähän siinäkin on, että just silloin (heti) kun kuurin annoin, rupes tulemaan muna per kana. Muuten tulee vähemmän. Ja oli paljon tukanpesumunia.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Niinpä, jos munat käyttää vain itse (=omassa perheessä), niin silloinhan on omalla vastuulla tuokin "lääkemunien" syönti, mutta jos munia antaa/myy perheen ulkopuolelle, niin silloin on pidettävä kuukauden "munanluovutuskarenssi", jollei lääkkeen tuoteselosteessa/käyttöohjeessa muuta mainita.
Näillä "ei kanoille rekisteröidyillä" matolääkkeillä on ihan näppärää se, että ne antaa silloin, kun suurin osa kotkoista on munintatauolla...silloin ei ole niin suurta "lääkemunavuorta"
Näillä "ei kanoille rekisteröidyillä" matolääkkeillä on ihan näppärää se, että ne antaa silloin, kun suurin osa kotkoista on munintatauolla...silloin ei ole niin suurta "lääkemunavuorta"

Joo, olen todellakin seuraavassa madotuksessa tai siis ajankohdassa viisaampi... Tuntuu tosiaan tuota munaa nyt putkahtelevan!