Hyvät konstit arvossaan

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
hellu

Hyvät konstit arvossaan

Viesti Kirjoittaja hellu »

Meidän kanoilla on alkanut ihme vimma hajottaa kaikki munansa ja syödä ne. Tai siis lähinnä nuo Hypridi kanat, mut äkkiäkös ne opettaa nuo toisetkin.
Olen kylvänyt muovimunia kanalaan useita kymmeniä ja ruokintaakin olen lisäilly kalkkia tavallista enempi, mutta eipä tunnu olevan vaikutusta :smt013
Mitä te siis teette noiden munansyöjien kanssa?
Minä harkitsen vahvasti jo kirvesterapiaa noille hyprideille :smt027
kanakoppi

Re: Hyvät konstit arvossaan

Viesti Kirjoittaja kanakoppi »

iso iso äitini oli laittanut tyhjän kananmunan kuoren sisään tervaa niin oli kanat lopettaneet munien särkemisen :smt004
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Jotkut ovat laittaneet sinappia. Löytyy varmaan helpommin kaapista kuin terva :smt002
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Meidän kanat tykkäs sinapista... :smt017 Ryösti sitä joskus, kun grillattiin pihalla, ja tulivat maiskutellen hakemaan lisää. Vietiin sinappi pois...
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Kerran onnistuin saamaan yhden munanrikkojaporukan lopettamaan tapansa laittamalla pesät ihan pimeiksi. Tehtiin semmoiset tunnelisokkelot että valoa ei perukoille mennyt yhtään. Ne oli käytössä yhden melkein koko talven ja sen jälkeen nämä kanat muni monta vuotta ihan ongelmitta tavallisiin pesiin.
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Meilläkin kanat söi onnessaan sinappimunia... mä olen saanut munansyönnin unohtumaan keräämällä munat mahdollisimman usein. Ei meiltä juuri pesistä ole ikinä syötykään mutta lattialle jos joku erehtyy munimaan niin hetihän munaa on uteliaat nokkimassa. Tosin hybridit on mun mielestä yleisestikin ottaen niin häiriintyneitä ettei niitä taida saada järkiinsä kuin kirveellä tehdyllä lobotomialla :smt002
Vastaa Viestiin