Aamulla menin kanalaan ja huomasin kukon makaavan maassa orsien alla, kanat olivat orsilla.
Nostimme kukon olkipesään lepäämään, kun ei itse noussut ylös.Päivällä kukkoa tarkemmin tutkittaessa huomasimme, että toinen jalka on oudon veltto ja eikä astu sillä jalalla hyvin. Varpaat eivät oikein liiku ja ne ovat tunnottomat. Kukko kyllä syö ja juo. Olisiko pudotessaan voinut loukata jalkansa ja viileällä lattialla palelluttaa jalkansa???
Mitä arvelette??
Ei kai vaan MAREK??
Mitenkä kukko jakselee? Voihan jalka olla vahingoittunutkin, mutta ikävästi sopisi kyllä marekin oireisiin...Paleltumiseen en oikein usko, jos vain toinen jalka oireilee. Minkälaiset lämpötilat teillä on kanalassa? Jos on plussalla, niin silloin ei voi paleltumia tulla.
Kukko jakselee nyt paremmin. Koittaa varovasti astua jalallaan, olisikos vaan loukannut sen. Toivotaan niin.
Kanalassa on muutama aste lämpöä, jos menee nollille niin lämmitys napsahtaa päälle.
Ruoka maistuu samaan tapaan.
Mä paan nyt tähän otsikon alle kun sopii niin hyvin. Mun orpington kukko alko ontua joitain päiviä sitten(2-4), olen jalkaa tutkinu ja välillä näytti et menee ohi. Nyt kuitenkin taas ontui vähän enemmän ja otin taas syliin ja kattelin niitä jalkoja. Toisen jalan kannuksen alla on patti(n.1cm korkea ja leveä) ja sitä koskettaessa alkaa hervoton vastalauseiden ryöppy ja jalka vedetään äkkiä pois mun kädestä. Taitaa olla kipeä patti Onko kellään aavistustakaan mitä se vois olla? Joku mökö pistäny, venähdys, luupiikki(sellanen kun äitin kantapäässä) tms? Lisäks astuu hassusti sillä jalalla, enemmän keskellepäin ja pitää yhtä varvasta irti maasta. Tästä varpaasta ei löytyny mitään outoo. Kipeessä jalassa oikein hyvän oloinen puristusote. Hieman ehkä lämmin se jalka on sen patin kohtaalla(viittais kai tulehdukseen) Taidan soittaa ell huomenna tuleeko mitään mieleen...