Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisteröidä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
annemari

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja annemari »

Minäkin komppaan !! Tuota peliä en ala ollenkaan, pitäköön kirjanpitonsa joku muu !!!!!!!!!
vardenji

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mulla maaseutuasiamies päätti kai mun puolesta. Kuulin sen puheet kai vahingossa kun ensinnäkin kai kolme kertaa siirrettiin ihmiselle, joka osais vastata kysymyksiin ja sitten siellä mietittiin, kun tulee oudosta numerosta. Kun edellinen vastaaja kerto taustalla mun olevan kananomistaja, eikä ministeriöstä, tää tyyppi löi luurin korvaan. Jos niitä ei kiinnosta onko mulla kanoja, ei kannata sitä niille pakolla kertoa. Antaa olla rekisteröimättömiä. Pitopaikkatunnukset on vuohien takia, mutta en kai koskaan saa rekisteriin edes niitä. Sakuralla ja Ilonalla kun ei ole tunnuksia vanhastaan, ja evira on aina varattu, niin ei se prkln nettirekisteri hyväksy mun vuohiani. :dontknow:
Avatar
jopekka
kana
Viestit: 98
Liittynyt: 10 Loka 2008, 19:36
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja jopekka »

vardenji,laitappa s.postia eviraan niin saat vuohet rekisteriin. Niitä et saa itse mitenkään mutta täti siellä laittaa,ne vain merkitään sinulle alunperin syntyneiksi.
Joo,tiedän ettei saisi myydä eikä ostaa merkitsemätöntä eläintä ettei kukaan ala innota asiasta.
Ne korvamerkit piti tilata ensin :smt017
Tulosta kanoista lomake netistä,täytä ja vie kunnantoimistoon ja ota vastaanottokuittaus omaan kappaleeseesi niin voit ainakin todistaa että olet toiminut oikein. Siinäpähän pompottelevat paperia toisilleen ihan rauhassa.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Niin, siis pitopaikkalomakkeen toimittamisen lisäksi pitää sitten aikanaan (huhtikuun -11 loppuun mennessä) rekisteröityä tähän uuteen "siipikarja/kyyhky/riikinkukko"-rekisteriin. Siihen ei voi vielä ilmoittautua, koska lomaketta ei ole vielä olemassa, lisätietoja pitäisi ilmaantua marraskuun aikana.
vardenji

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Kiitos Jopekka ja hilta! Vuohia olen yrittäny rekisteriin viime keväästä alkaen, kun eivät saaneet ottaa niitä Korteniemeen enää ilman eu-tunnuksia. Molemmat kutut synty mun mammalla ja sain lapsena kasvattaa ne ihan itse. :smt003 Niistä tuli syliinkiipeäviä riesoja... Josko sitten ensi kesänä olis jo asia kunnossa... Myös kanojen kannalta. Vihjaisin kavereille lopettavani kanojen pidon. Aiheutin niille ilmeisesti pienen paniikin. Tuli neljä kauhistunutta puhelinsoittoa-"Mitä sun kanoille on käyny??!!" Eli katsotaan. Jos ei mee monimutkaseks niin annan kanojen köpötellä tällä pihalla vielä mahdollisimman kauan. Rekisterissä tai ilman.
mirri

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja mirri »

Huom vardenji! 020 690990 tai lammasvuohi@mloy.fi tänne ilmoita sun vuohet, niin eiköpähän se siitä! Merkkejäkin pääset sitten tilailemaan, kun saat rekisteriin käyttötunnukset.

Onko kukaan muuten hoksannut jo onko "uutta lomaketta" näkynyt??
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Viimeksi tänään olen katsonut Eviran sivut ja tilanne edelleen se, että "lisätietoja tulossa marraskuun aikana".
suikku

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja suikku »

No, mitäs tälle jutulle nyt kuuluu?
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

HehHeh! Ei kuulu eikä näy mitään uutta! (Tässä jo päässäni luonnostelen kipakkaa kirjelmää Eviraan, että mitä siellä oikein meinataan? Nythän on jo joulukuu!)
sokeripussi

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja sokeripussi »

Kävin kanssa just vilkasemassa ja totesin saman. Kummallista :smt012
gallia

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja gallia »

gallia kirjoitti: ... Aikaisempaan kokemukseen perustuen veikkaan, että kupongit kyseiseen toimitukseen valmistuvat muutaman viikon ilmoittautumistakarajan jälkeen. Tai saattaahan olla, että lasketaan liikkeelle alustava kuponki, jolla sitoudutaan noudattamaan sääntöjä. Säännöt kerrotaan myöhemmin...
Olishan se ihme ollu, jos nyt jo olis jotkut kaavakkeet ollu saatavilla! :smt002
max3

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja max3 »

Onko vieläkään kenelläkään mitään uutta tietoa??? :smt017
Xaus

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Mulla on pitopaikkatunnuksen alla jo kanatkin, pitääkö silti joku erillinen ilmoitus tehdä? :smt017
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

max3 kirjoitti:Onko vieläkään kenelläkään mitään uutta tietoa??? :smt017
Noup! Minä laittelin ensin palautetta siitä Eviran ko. sivusta, että eipä ole ajantasalla. Seuraavaksi kirjoittelin säpoa asiaa hoitavalle henkilölle (kiitos muuten vinkistä, jonka avulla pääsin "jyvälle" :smt006 ), mutta häneltä ei ole tullut mitään vastausta.
Xaus kirjoitti:Mulla on pitopaikkatunnuksen alla jo kanatkin, pitääkö silti joku erillinen ilmoitus tehdä? :smt017
Juu, pitää tehdä :smt045 Pitää rekisteröityä siihen uuteen rekisteriin, kun se joskus valmistuu. Jos olet rekisteröitynyt entisen käytännön mukaan munintakanalan pitäjäksi, niin silloin ei tarvitse tehdä uutta ilmoitusta.
tinttuli

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Näiden viranomaisten kelkka voi jumittaa viimeiseen asti ja joskus on käynyt niinkin, että joku loistava idea valvoa jotain on haudattu kaikessa hiljaisuudessa. Toisaalta monessa valvonnassa otetaankin huomioon hatusta vedetyn vuoden 2006 tai minkä tahansa vuoden keskimääräiset eläinluvut. Näille säädetään ihan omia pykäliä ja uusia koskeekin jotkin toiset määräykset.Turha hermoilla, kyllä ne sieltä tulevat, jos ovat tullakseen.. On viranomaisten tehtävä jakaa lomakkeita ja ilmoittaa joka nimeen ja notkelmaan kulloinkin vallitsevista määräyksistä. Relax :smt015
Vastaa Viestiin