Tuhkakylpeminen!

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
helleena

Tuhkakylpeminen!

Viesti Kirjoittaja helleena »

Miten ihmeessä hoidatte näin talviaikaan kanojen kylpemisen :smt017 ? Mie olen laittanu rouville ukko kullan nikkaroimaan puulaatikkoon kutteria ja sekaan tietty sitä tuhkaa et ei tulis niitä väiveitä. Mut voi härreguud ku se tuhka pöllyää :smt011 ! Iha on mahoton siivo ja pöläkkä kanalas :shock: , lisäx rouvat kulkee nuttu tuhkapölys ympäriinsä ja onnellisena puistelevat ihteesä :smt009 . Ja kylläpä tuhkan pöly mukavasti leijailee. Kanalas on jatkuvasti semmone pöläkkä :smt009 . Vaikka iha just olisit siivonna ei viiden minuutin kuluttua juurikaan sille vaikuta :smt013 . Eli onko pölläkälle jotain tehtävissä vai vaan suljettava siivolle silmät :oops: ?
Kyselee hellena itäisestä suomesta ihan ymmyrkäisenä
Maatikko

Re: Tuhkakylpeminen!

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

Mä mietin, että jos laittais tuhkalaatikon ulos.

Siihen joku levy päälle silloin kun kanat on sisällä ja / tai huono ilma, jotta tuhka ei kastu eikä lumeennu. Sit kanat aina ulkoilun yhteydessä vois samalla hoitaa tuon tuhkakylpyhomman, levy pois vaan siksi aikaa. :smt017
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minulla ei ole koskaan kelvannu valmiit kylpypaikat... :smt012
Joudun vaan lisäilee niihin mitä ovat käyttäneet.

Tuhka kyllä polisee kovasti vaan ei se pölise kuin sen hetken. Se kuluu niin nopeesti pois ja sekaantuu muuhun pehkuun, että olen siis vain kaatanut kanalaan.
Karhurouva

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Minä ajattelin tyhjätä tuohon jaloittelutarhan katetulle alueelle takasta tavaran. Siinä näkyvät mieluusti kylpevän, kun pysyy hiekka ja turve kuivana näilläkin keleillä, jospa sitten kylpisivät tuhkan lisäyksen jälkeenkin. Sisälle en uskalla laittaa, kun tuo kerpeleen kestopehku ei suostu edelleenkään käynnistymään... :smt021
Vastaa Viestiin