Tiput kylvyssä

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Maatikko

Tiput kylvyssä

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

Sääliksi käy sellaisia teollisuuskanoja, jotka eivät pääse kylpemään.
Täällä viikon vanhat tiput jo kylpevät purussa kuin vanhat tekijät:
Kuva
raakku

Re: Tiput kylvyssä

Viesti Kirjoittaja raakku »

Jepjep - samaa olen minäkin miettinyt. On se vaan onnellisen tipun elämää, kun saa heitellä purua selkään ja metsästää hyönteisiä!
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Siis todentotta! Maatikon tiputhan ovat (muistaakseni) konehaudottuja --- niille ei ole emokana opettanut, että "Hei lapsukaiset! Näin me kanat sitten kylvetään." Eli voipi päätellä, että kanan vaisto/vietti kylpemiseen on hyvin voimakas ja voi reppanoita, jotka eivät koskaan pääse sitä toteuttamaan. Ja niitähän tuotantokanaloissa riittää :smt009

Oletteko muuten kiinnittäneet huomiota siihen, että kanatpu oppii kylpemisen nopeammin kuin kukkotipu? <--- Voi olla ihan sattumaakin, mutta tämmöiseen huomioon olen itse päätynyt.
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Tuohon Hiltan kysymykseen vastatakseni ,olen näiden muutaman viimeviikon aikana huomannut saman asian Kukot vain jahtaa kärpäsiä :smt002
Maatikko

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

^Mielenkiintoista! Tänään piti oikein katsella, kun laitoin uutta purua. Neljä kylpi - ja yksi taaperteli vaan ja välillä makaili puruissa, mutta ei kylpenyt. Onkohan mulla neljä kanaa :shock: Tuon kylpemättömän harja on vaikuttanutkin minusta vähän isommalta kuin muiden. Lisäksi se on vähän semmoinen öykkäri :smt012
fasunen

Viesti Kirjoittaja fasunen »

No tätähän täytyy kokeilla :smt003 Eikun odottamaan että rupeaisi nuo uusimmat kolme tipua kylpemään :smt005
Vastaa Viestiin