Pikku kysymykset
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
fasunen
Re: Pikku kysymykset
Taitaisi olla vähän turhan tuhti lannoitus ruoholle ja valaistus pitäisi huomioida ja kanat tosiaan nopeasti tuhoaisivat luultavasti nuoren ruohon
Toki voi onnistua jos on paljon ruohoa ja vähän kanoja 
-
SaMaTa
Miksi muut pitää kamalaa mekkalaan aina ja vain silloin, kun yksi on munimassa? Aivan kauhea huutokuoro silloin ja muulloin täysin hiljaista 
-
fasunen
Onkohan mun yhdellä kanalla nyt vähän turhan raju vieroitus kun tiput ovat seinien sisällä piilossa.
Tipuset ovat siis vanhassa purkutuomion saaneessa kanalassa jossa seinät täynnä reikiä joista pääsee seinien sisälle. Tiput eivät uskalla edes tulla syömään kun pelkäävät emoaan ja isäänsä.
-
fasunen
Mulla rauhottu jo tilanne kun laitoin muutaman nuoren kanan viemään huomion ja tiput saa taas olla rauhassa 
-
Rosteri
Toivottavasti sain taman oikeaan paikkaan. Eli kysympa seuraavaa; Taalla Ranskassa kaikki
horisevat kukkoni nahdessa; Varo silmiasi, kukko voi puhkaista silmasi. Lapsia pelotellaan
kukoilla, jotka puhkovat silmia. Paikallisella kana keskustelu palstalla keskustelevat agressiivisista
kukoista, jotka ovat "melkein" puhkoneet silmia. Mista tallainen legenda on kotoisin?
Tunteeko joku ihan oikeasti kukon, joka on puhkonut ihmisen silmat? Vai onko tama vain
Ranskalaisten omituisuuksia?
horisevat kukkoni nahdessa; Varo silmiasi, kukko voi puhkaista silmasi. Lapsia pelotellaan
kukoilla, jotka puhkovat silmia. Paikallisella kana keskustelu palstalla keskustelevat agressiivisista
kukoista, jotka ovat "melkein" puhkoneet silmia. Mista tallainen legenda on kotoisin?
Tunteeko joku ihan oikeasti kukon, joka on puhkonut ihmisen silmat? Vai onko tama vain
Ranskalaisten omituisuuksia?
-
suikku
Silmistä en ole kuullut mitään, mutta KAIKKI tuntemani ihmiset joiden kanssa olen kanoista puhunut (jo vanhempi isäni, mieheni maalta ja moni tuttu) ovat sanoneet, että kukot ovat hyvin vihaisia ja niitä pitää alinomaa pelätä. Älä hanki kukkoa! Kuulostaa oudolta nyt ainakin munanetin tietojen perusteella ja oma teinikukkoni on ainakin ihan täysi nössö. Toivottavasti ei muutu kiukkuiseksi iän myötä.
-
kammomunanen
Meillä on palattu arkeen pari viikkoa sitten, eli vanhemmat töissä ja lapset koulussa, pihapiirissä siis ainoastaan kanat aitauksessaan. Tällä viikolla on nyt sitten kahtena päivänä ollut rikkinäisiä munia, eilen vain yksi, mutta tänään peräti kolme neljästä oli rikki. Kaksi oli pesässä, mutta yksi oli jollain konstilla saatu kahden päällekkäin olevan auton renkaan korkeudella olevaan vesiastiaan. Ilmeisesti siis pudonnut sinne vahingossa. Kaikissa kolmessa munassa oli n. 5milliä halk. reikä, muuten kokonaisia. Eli ovatko meidän kanat nyt alkaneet rikkoa muniaan, kun emme ole niitä viihdyttämässä päivisin? Vai olisiko harakka todennäköisempi vaihtoehto? Harakoita meillä riittää, ja harakka kyllä pääsisi kanalaan.... Mutta onko ne tosiaan niin rohkeita, että uskaltavat mennä sisälle asti munia rosvoamaan? 
-
tiina
Kyllä ne vaan on.kammomunanen kirjoitti:.. Mutta onko ne tosiaan niin rohkeita, että uskaltavat mennä sisälle asti munia rosvoamaan?
-
kammomunanen
vastaanpahan omaan kysymykseeni
! Tänään oli kanalan ovi kiinni työpäivän ajan, ja kaikki munat ehjiä kun tulin kotiin. Eli kyllä siellä on joku munarosvo vieraillut
. Nyt viikonloppuna on tarkoitus virittää sellainen verkkoviritelmä ulkotarhan päälle, että saavat nuolla näppejään
! Kun ei nyt vielä viitsisi ihan kokonaankaan sisälle teljetä, vaikka helteet ovatkin jo ohi tältä kesältä....
-
saralele
Ei vielä ajankohtaista, mutta miten ne haudottavat munat käännetään?? Missä asennossa niitten kuuluu olla? Terävä puoli alaspäin, luin jostain?? Mutta mille kyljelle ne käännetään ? (Ei mulla ole edes tarkoitus alkaa itse hautomaan, ainakaan vielä
)
-
tiina
Kun munia säilytetään, laitetaan terävä puoli alaspäin. Jos haudotaan koneella, käännetään kyljeltä kyljelle.
Jos alat itse hautomaan, ota ihmeessä kuva, sen minäkin haluaisin nähdä
Sorry, en voinut itselleni mitään 
Jos alat itse hautomaan, ota ihmeessä kuva, sen minäkin haluaisin nähdä
-
Mimi30
Onko teidän kanoilla "parhaita kavereita"?
Meillä yleensä porukka hiihtelee yhtenäisenä joukkiona mutta yöpuulle vetäytyessä Hulda ja Hertta ovat AINA kahdestaan,siis tämä musta ja ruskea kana ja tuo vaaleampi porukka ovat keskenään. Mielenkiintoista..samasta tipueesta ovat kaikki kanat kylläkin..
Meillä yleensä porukka hiihtelee yhtenäisenä joukkiona mutta yöpuulle vetäytyessä Hulda ja Hertta ovat AINA kahdestaan,siis tämä musta ja ruskea kana ja tuo vaaleampi porukka ovat keskenään. Mielenkiintoista..samasta tipueesta ovat kaikki kanat kylläkin..
-
omena
Kyllä meillä on ainakin kanoilla "kaverit" vaikka ne yhtenä ryhmänäkin kulkevat 
-
kaakatin
Meillä silkkisisarukset Baila ja Beesi tekevät kaiken yhdessä.
Syövät, kylpevät, nukkuvat, hautovat ja hoitavat tipunsa yhdessä. Nyt tipujen kanssa nukkumaan mennnessä Baila tunkee päänsä Beesin siiven alle ja tämän kaksikon alle tipuset ryömivät nukkumaan. Meidän alhoilla taas ei ole kenelläkään bestiksiä.