Tai voi sitä yrittää jos joku kananottaja ei erota kukkoa kanasta
mirri kirjoitti:Jos kana sairastuu, kumpi vastaa hoidosta? jos kana kuolee? korvaus?
Mun mielestä siinä vuokrahinnassa pitää olla joku vakuusvara kanojen kuoleman varalta ettei kuollutta tarvitsisi korvata. Tai sitten erillinen panttimaksu minkä saa takaisin kun palauttaa kanat hyvässä kunnossa, se voisi olla parempi. Sairaudet on vähän kinkkinen juttu, kun mistä niistä tietää mikä sairaus on sitten vuokraajasta riippuvainen tai jos vuokralleantaja onkin luovuttanut tietämättään jo piilevästi sairaan kanan? Kanan parhaaksi ehkä voisi olla että sairastuneen kanan voi tuoda kotiinsa hoidettavaksi tai halutessaan voi hoitaa itse.
mirri kirjoitti:vuokra aika? jos tulee tipuja kelle ne kuuluvat?
Mun mielestä tiput on niinkuin munatkin, eli kaikki mitä kana tuottaa vuokra-aikana kuuluu vuokraajalle. Tipuista laittaisin korkeintaan option, että vaikka 1/3 kanatipuista kuuluu vuokralleantajalle. Tai jos kanat palautetaan niin että niillä on tipuja mukana, vuokralleantaja korvaa vuokraajalle tipuista jonkun pienen summan.
mirri kirjoitti:kanojen loishäätö, palautettaessa?
Kannattaa varmasti varmuuden vuoksi vuokralleantajan hoitaa kun kanat palautetaan, eli sisällyttäisin vuokrahintaan.
mirri kirjoitti:Salmonellatesti?
Minusta jos vuokraaja haluaa sellaisen ottaa niin saa itse teettää. Sopimukseen kannattaa varmasti kirjata että kanat saattavat kantaa salmonellaa, ettei tule sitten ongelmaa jos joku vuokrakanoista saa salmonellatartunnan.
mirri kirjoitti:Voiko vuokraaja siirtää vuokrasopimusta kolmannelle osapuolelle.
Mun mielestä ei, mutta sehän on ihan sovittava asia, jos vuokraaja haluaa siirtää vuokrakanansa asumaan johonkin sopivaksi katsomaansa sijoituspaikkaan.