Käyttäjien esittelyjä vuodelta -10

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
linnunhammas

Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja linnunhammas »

Kuoriuduin juuri. Tulin etsimään täältä omia maataiaskanasia, sekä imemään tietoutta. Maaseudusta, omasta kodista ja eläimistä on haaveiltu jo vuosia. Nyt on koti maalla, esikoiskissamme sai täällä pikkusiskon, ja on aika kasvattaa perhettä muutamalla kanalla. En malta odottaa, että saan herätä kukonlaulun aikaan :smt054
mustahäme

Mustahäme esittäytyy!

Viesti Kirjoittaja mustahäme »

Hei! Omistan maatiaiskanoja Hämäläistä mustaa kantaa. Kukkoja tällä hetkellä 2 ja kanoja 4. Tipuja kuoriutui koneesta tällä viikolla 11. Tarkoituksenani olisi liittyä parvella säilyttäjiin. onko kellään samoja että voitaisiin vaihtaa sukuja kun tarvetta tulee? :smt001
Avatar
pippuri_82
tipu
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Touko 2010, 12:22
Paikkakunta: Kuusjoki
Viesti:

Heips!

Viesti Kirjoittaja pippuri_82 »

Olen 27 vuotias emäntä ja puutarhuri. Minulla on parikymmentä piikkiöläistä maatiaiskanaa, jotka hankin viime keväänä. Kanaparveni on MTT:n säilytysohjelmassa. Kotitilallani on lihasikala ja lemmikkeinä koira sekä kaksi kissaa. Pidän eläimistä ja kaikenlaisesta ekoilusta. Haluan tietää mitä syön ja miten se on kasvanut, niinpä päätin hankkia omia kanoja. Nyt kun on päästy jyvälle, siitä miten kanoja hoidetaan, niin hommasin hautomakoneenkin. Ja ehkä ensi keväänä riittäisi poikasia myyntiinkin.
Ellun kanat ja munat. Piikkiönkantaa suomalaisen maatiaiskanan säilytysohjelmassa. Myydään munia suoraan tilalta, siitosmunia, kanoja ja tipuja.
www.ellunkanatjamunat.fi/ www.facebook.com/ellunkanatjamunat/ ellunkanatjamunat@gmail.com 044-5372335
JiiTee

JiiTee

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Heip. Olen päälle kolmekymppinen perheenäiti Pohjanmaalta. Näin viime kesänä tuttavien luona brahmoja ja päätin että noita pitäis itellekin hankkia. Nyt on sitte 3 kanaa ja kukko pihassa :smt045 . Kaikki kommentit ja vinkit kanoihin liittyen ovat erittäin tervetulleita. Siivekkäät ovat nyt n. 8 viikkoisia ja oleilevat päivisin tarhassa, yöksi olen vienyt vanhaan hevostalliin lämpölampun alle.. Täytyy myöntää, että noi valloitti mun sydämen kertaheitolla, täytyy ekana aamulla ja viimesenä illalla käydä kattoos et tipuilla on kaikki hyvin.. Ja päivällä tietty kans :smt003
jokunen

vieläkö mahtuu mukaan?

Viesti Kirjoittaja jokunen »

Tervehdys täältä Oulun yläpuolelta Iistä. Olen reilun vuoden taustaillut enempi vähempi aktiivisesti ja nyt sain rekisteröidyttyä.

Olen kolmikymppinen perheenäiti, joka aloitti ikuisen ruokaomavaraishaaveen toteuttamisen kanoista. Meille tuli ensimmäiset kanat (kaksi kanaa ja kukko, alhoa) vajaa vuosi sitten. Tälle keväälle alkoivat munimaan ja toinen kanoista innostui jopa hautomaankin. Toisen munia olen laittanut koneeseen ja kun tänään läpivalaisin niin selkeesti oli joissakin 'seitti' näkyvissä :smt001
Kanojen lisäksi meillä on sekalainen lauma koiria, kaksi kissaa sekä suomenhevonen ja pikkuponi.

Säilytysohjelmaan en ole toistaiseksi liittynyt vaikka harkinnassa se on ollut. Haaveissa olisi hankkia jossain vaiheessa vielä pari vuohta tai lammasta sekä muutama sika.

10.5.10:
jokunen kirjoitti:Kiitos.

Tosin sen verran pitää heti korjata että kissoja on enää vain yksi; toinen löytyi eilen illalla huonossa kunnossa ja ell-käynti paljasti ettei kissasta ole enää eläjäksi; sitä oli joku purru ja selkäranka oli vammautunut :smt022
kesaheina

Kesaheina liittyy mukaan

Viesti Kirjoittaja kesaheina »

Kesaheina on oulun alueelta. omistaa suomenhevosen sekä shettiksen. kissat, koirat ja pupu ja lisäksi pari pv sitten liittyi laumaan kilipukki Viljo.
Kavereita se saa muutaman pv sisään-

Vuosikaudet haaveillut vuohista ja ankoista, hanhista yms.

ja nyt tuli vuohi (et) ja eiköhän niitä lintujakin ala pihaan pikkuhiljaa tulemaan. kunhan olen niiden hoitoon tutustunut tarpeeksi.
sokeripussi

Heissan kaikki

Viesti Kirjoittaja sokeripussi »

Olen kolmekymppinen kolmen lapsen äiti (onpa virallista) vihdin suunnalta. Ollaa mieheni kanssa suunniteltu kanojen ottamista viimeiset neljä vuotta ja nyt vihdoin saimme asian eteenpäin :smt001 . Parin viikon päästä pitäisi tulla tipusia meidän perheenlisäykseksi. Täytyy vaan kanala kunnostaa loppuun. Muita eläimiä on 2 norjalaistametsäkissaa ja kaunis rikasrotuinen koira.

10.5.11:
sokeripussi kirjoitti:Ollaan hankkimassa maatiaisia (tyrnäväläisiä). Mut sellasen käsityksen olen saanut tätä foorumia lukiessani, että kanat koukuttaa. On siis hyvin todennäköistä että lisää tullee jossain vaiheessa, jos vaan kaikki sujuu hyvin :smt001
saralele

Sara esittäytyy :D

Viesti Kirjoittaja saralele »

Olen 22 vuotias kolmen lapsen äiti Nivalasta. Asutaan tällasessa rintamamiestalossa, ja pihassa on jos jonkin näköistä hökkeliä, ja kanoja ois kesällä tarkoitus johonkin niistä ottaa :smt001 Meillä on myös koira ja kaksi kissaa, mitäköhän nuo tuumaavat kanoista?? Haluaisin maatiaiskanoja ja kukon. Lisääntymiskykyisiä, koska haluaisin myös tipuja :smt050 Tässä meillä ois pihamaata missä voi tepastella...
Rekisteröidyin tänne foorumille, kun ajattelin että täältä saa paljon hyödyllistä tietoa jo ennen kuin hankkii kanoja, meillä se kanalan rakennus/remontointi (vanhaan karjakeittiöön) on ikäänkuin kesken :smt003
(ja jos joku tietää tältä suunnalta myytäviä maatiaiskanoja niin vinkatkaa :smt002 )
Nelluska

nelluska esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Nelluska »

Olen 9-vuotias :smt006
Olen uusi munanetissä ja etsin tietoa kanoista ja kukoista.
Mieluisimmat värini ovat splash, puff ja blue laced. Haluaisin orbingtoneja :smt045
Haaveilen omista kanoista. Meillä on jo koiria, kissoja, kaloja, kaneja ja 3 lammasta.
Äiti on luvannut harkita mutta minun pitää itse opetella kanoista mitä ne syövät ja kaikkea muutakin tietoa :smt024
Sutri

Sutri esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Sutri »

Moi kaikille.

Täältä liittyy mukaan skottikarjan, lampaiden ja kahden hevosen omistaja. Lisäksi päivää piristää vielä kaksi vuotias tytär.
Kanojen pääluku on tällä hetkellä kaksi kanaa ja kaksi kukkoa. Toinen kana on hautomassa parasta aikaa jos meille tipuja tulisi. :smt060
katjajs

katjajs esittäytyy..

Viesti Kirjoittaja katjajs »

Olen 30-v nainen kymenlaaksosta. Minulla on 5,9ja 10 vuotiaat tytöt.
Olen jo pitkään vieraillut muniksen sivuilla ja etsinyt/lukenut tietoa kanoista.
Nyt sain viimeinkin ekat omat kanat+kukon niin päätin rekisteröityä jäseneksi :smt001
Eläinkatraasen kuuluu myös:
2 hevosta
koira
3 kissaa
3 vuohta
2 liskoa
kani
3 hamsteria
5 kanaa ja kukko

ihanaa alku kesää kaikille :smt049
Mimm@

Ensikertalainen maatilallinen Mimm@ esittäytyy...

Viesti Kirjoittaja Mimm@ »

Heips...

Olen lukenut munanettiä ahkerasti keväästä asti, sillä vihdoin ja viimein hankimme miehen kanssa paikan, missä eläinten pito on mahdollista hieman laajemmalti.
Talon remontoinnin sivussa eläimiä on tullut varattua vähän sieltä ja täältä. Kesäkuun alussa pihalampi ja talli saavat täydennystä kun perheeseen saapuu 6 maatiaiskanaa ja yksi kukko, sekä lisäksi 4 ankkaa ja kaksi possua..
Lisäksi hankintalistalla villisikoja sekä lampaita ja vuohia sekä hevonen, mutta ne sitten hieman myöhemmin kun aitaukset yms valmiina, ja aika riittää kaikkeen.

Siis aivan untuvikko olen vielä näiden eläimien kanssa, ja senpä takia tietoa on tullut imettyä netistä ja kirjoista hullun lailla koskien siipikarjaa sekä lampaita ja porsaita.

Tarkoituksenamme ei ole kasvattaa ruokaa itsellemme, vaan ihan kotieläimiksi myöskin possut tulevat. :smt001

Tarkempaa tietoa siis miusta. Elikkäs ikuinen 21 vuotias nainen Tervosta, Kuopion kupeesta. Paikka johon muutimme alkuvuodesta on vanha kyläkoulu, jossa erillinen tallirakennus. Tilalla kokoa 2 hehtaaria, joista peltoa n.1ha. Perheeseeni kuuluu tällä hetkellä avomies, ja kolme koiraa (Weimarinseisoja, Suomenajokoira, Tiibetinspanieli) sekä kanityttö.
Eläinrakas olen pienestä pitäen ollut, ja nyt kun mies samaa maata ja tilat oikeat, niin tätä tyttöä ei estä mikään :smt007

Tulen varmasti kyselemään paljon, ja jopa ehkä joitakin teille itsestäänselvyyksiä, mutta sen olen huomannut että jos kysyä ei uskalla, niin ei sitä kyllä opikkaan mitään.

Kaikille siis tasapuolinen tervehdys :smt041
kuusiaita.com

Hei kaikille!

Viesti Kirjoittaja kuusiaita.com »

Hei kaikki!
Täällä ikuinen maalainen haaveilee kaikenmaailman ötököistä. Tällä hetkellä meillä on tosiaan koira, kilppari sekä kukko kanoineen. Tulossa pari possua tulevaisuudessa, haaveilen myös vuohista sekä työhevosesta tulevaisuudessa. :smt001 Tosi hyvä tiedonlähde tämä munis. :smt001
kuusiaita.com kirjoitti:Niin sen verran vielä, että asustelen ötököiden sekä aviomiehen kera täällä Oulun kupeessa. :smt001
hannuv

Heippa!

Viesti Kirjoittaja hannuv »

Moi kaikille!

Nurmijärvellä asustelen ja minuunkin näköjään iski tää kanahulluus ja tuli hommattua 4 "käytettyä" tehotyttöä + kukko, myös 3 koiraa juoksentelee pihalla.
Mapettaja

Mapettajan poppoo

Viesti Kirjoittaja Mapettaja »

Heips!

Olen kohta 35 v. naisihmeinen täältä kainuusta, kontiomäeltä. Kanoja on joskus menneinä vuosina ollut ja nyt iski sen sortin kanahulluus että on avomieheni kanssa aloitettu "Karhutielle kanoja projekti" Eli rakennushommaa tiedossa tänä kesänä kanala rakentamisen muodossa.
annemarille onkin jo varausta tehty.. :smt001

Kotona tällä hetkellä
1 avopuoliso
4 lasta ( 13,10,9 ja 4 v)
2 spinonea
1 welsh corgi pembroke
1 cornish rex kisu
6 gerbiiliä
akaattikotiloita ja heinäsirkkoja + muuta "pientä" ötökkää...

Marjo H
Vastaa Viestiin