Tupun tiput!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Justiina

Tupun tiput!

Viesti Kirjoittaja Justiina »

Avasin ihan oman sivun Tupun tipuille :smt003 eka kuoriutui sunnuntaina ja nyt niitä on kolme ja kaksi vielä kuoriutumatta. Kuudes muna on jotenkin oudon näköinen semmoinen tumma :smt017 onkohan se mätä :smt017

Kuva

Tänään otettu kuva :smt007
Kuva

Tässä Tupu-äitee opettaa lapsia syömään :smt001

Kuva

Vitsi kun tää Munis on sitten hyvä juttu, täältä olen ammentanut kaiken tiedon haudonnasta ja tipujen hoidosta :smt002
helvi

Viesti Kirjoittaja helvi »

Onnea tätäkin kautta tipusista!
Meilläkin saattaapi yksi kana,Siviä,alkaa hautomaan.....
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

Pidetään peukkuja ja [-o< että homma onnistuu :smt003
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Hirmuisesti onnea! Aikas tutun näköistä touhua.. (Mulla on tosi saman näköisiä nuo kanat!) Onnea Helvinkin virityksille!

Itsekin olen katsellut, alkaisko joku toinen kanasistani hautoa vuorostaan. Vein tänään tekomunia yhteen pesään ja katselen, mitä tapahtuu..
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

Suloisia tipejä!
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

Siirsin pesän häkkiin lattialle eilen ettei pikku-tirpat putoaisi lattialle. Aamulla huomasin että tupu on hyljännyt loput munat :smt013 siellä ne lattiapesässä olivat ilman hautojaa :smt017 Onneksi Tupu pitää hyvää huolta Tiputriosta, niille se oli rakentanut uuden kodin lattialle :smt007 Ja hyvä näin, onhan mulla noissa kolmessakin ihan tarpeeksi ihmeteltävää :smt005
Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

:smt007 Onnea kolmikosta!
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Mullakin alkoi muuten toinen kana hautomaan :smt003 Ens viikkolla pitäis kuoriutuu Annin tipit ja sitten kolmen viikon kuluttua Armin.
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

Nyt tulisi kysymyksiä :smt017
Tiput täyttävät kohta viikon ja ruokinta on vähän hukassa :smt017 nyt olen antanut niille keitettyä munaa muussattuna, mutta mitä annan jatkossa?
Missä vaiheessa voin laskea ne muiden joukkoon ?
Nyt ne ovat häkissä lattialla äiti-Tupun kanssa ja muu jengi seurailee verkon läpi tipusten touhuja ja ne eivät tunnu reagoivan tipuihin juuri ollenkaan, ainoastaan niitä kiinnostaa tipujen sapuskat :smt002
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mä oon antanut kaurahutaleita ja muita pieniä ryynejä ja sellaista.. Leivänmuruja.. Ja sitten pikkutipien rehua.

Mulla tiput on ollut oikeastaan heti muiden seassa, kun emo kyllä (ainakin meillä) pitää niiden puolia. Käytännössä emo pitää aina itsensä tipujen ja muiden välissä. Siellä ne sitten tiput emon opastuksella alkaa pikkuhiljaa näköjään syödä ihan kaikkea..
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

Kiitos neuvoista Mimmi :smt002
Tänään sitten jätin häkin oven auki ja jäin seuraamaan mitä tapahtuu, Jyppe-kukko aikansa pyöri ja hyöri häkin ovella ja meni lopulta katsomaan Tupua ja Tipuja, Tupu ei reagoinnut mitenkään Jyppeen, mutta Tipusia pikkaksen jännitti iskän vierailu :smt005
Uskomatonta mutta totta, kun Hansu yritti mennä katsomaan Tipuja niin Jyppe ei päästänyt vaan lennätti sen pois ja samoin se teki Pirrelle :smt017
Mutta lopulta nekin pääsivät häkkiin, ahneita kanoja kiinnosti ainostaan ruoka, eikä nekään välittäneet tipuista. :smt003
Onkos kukot niin viksuja että ne tajuavat että ne pikku tirpat ovat sen lapsosia ja niitä pitää suojella :smt017
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

Uskomatonta vauhtia tipuset kehittyvät :smt005

Raita selkä :smt002
Kuva

Kuva

Tänään poistin häkin ja nyt koko jengi on yhdessä, pikkasen Jyppe tipuja alussa lennätti, mutta tilanne lopulta rauhoittui, onneksi 8-[
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Aikas söpöt nuo pikkuiset pyrstöt! :smt007
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

Tiput(kin) kasvaa ihan uskomatonta vauhtia. Tosi kauniit siipisulat! :smt001
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

Ja taas kysymyksiä :smt002
Kuinkas pitkään emo-kana hoitaa tipujaan?
Ja sitten minkäs ikäisinä ne alkavat opetella lentämistä orrelle ja mille korkeudelle olisi hyvä laittaa niille oma orsi?
Vastaa Viestiin