Elävät hautomakoneet töissä

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Elävät hautomakoneet töissä

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Samassa tilassa, verkko välissä. Mutta nuo mainitut plymarit on huomattavasti tulisempia luonteeltaan muutenkin kuin Gizzmolaiset, ovat muille aikuisille kanoillekin melko agressiivisia.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
Karnati

Re: Elävät hautomakoneet töissä

Viesti Kirjoittaja Karnati »

Minun hautova risteytyskanani pääsi tänään häkistään vahingossa muitten kanojen seuraan (ruokia ja vesiä laittaessani muut kanat ryntäsivät hautomahäkkiin ja hautoja hermostui ja lähti kävelylle), niin eikös yksi Brahmoista mennyt ja vetäissyt sitä päin näköä niin että veri vain lensi. Eli nokki ja kovaa.
Minä laitoin hautojan takaisin häkkiin eikä suurempaa vahinkoa käynyt, mutta saa nähdä uskaltaako tipuja tuollaiseen sakkiin yritääkään laittaa..
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Elävät hautomakoneet töissä

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Kaino sai haudontansa päätökseen. Tipuja tuli 2, joista toinen on maatiainen ja toinen plymari.

Kuva

Toinen loppusuoralle selvinnyt plymari oli kuollut kuoriutumiseen, kai se oli joku luonnonoikku. En sen tarkemmin avannut, kun vähän matkaa vain kuorin, kun oli elottoman näköinen eikä päivään edistynyt ja totesinkin sen kuolleeksi.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

Re: Elävät hautomakoneet töissä

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

Olin täs viimepäivinä laskeskellu et koska vois alkaa keräämään siitosmunia(1kk) tänään oliki tarkoitus laittaa hautomakone päälle :smt017 ,luonto muutti vähän äijän suunnitelmia :smt018 oon jo muutaman päivän ihmetelly ku aina on ruskea kana pesässä muttaku niitä on kolme melkein saman näköistä,tänään se sitte selvis mistä on kyse kun nostin kanan pois pesästä,ensinnäki se oli leveä ku karvalakki,tuli mieleen taisteleva metso,pyrstö leveällä ja ylhäällä, rinta maata viistäen :smt003 ja aivan käsittämätön meteli joka sai koko kana arsenaalin yhtymään mukaan konserttiin,oli sitte melkoinen metakka :smt021 :smt020 :smt035 ja eiköhän sielä ollu päättäny toinenki siitosmunia mailmanmarkkinoille tuottavaksi yksilöksi ajateltu alkaa äitiyslomalle :smt017 No okei annoin kummallekki munat alle,laitoin hautomakoneen takaisin talviteloille,hyvä niin,fortum nyt vain sitte jäi nuolemaan näppejänsä :smt005
Ei se nyt sitte onnistunukkaa että tää siitosparvi tuottais munia ja nää muut hautois,näitä hautojia kyllä riittäis,ja koneella vielä tarvittaessa lisäksi,meinaan jos jotkut tarttis maatiaiskanoja,viime aikoina on kyllä tullut mukavasti kyselyjä,monet vain pitävät 25euroa
kananuorikolta kotiin tuotuna kalliina :smt009 .Niin että aivan turha suunnitella mitään näiden luontokappaleiden kanssa :smt001 ne munii silloin ku huvittaa ja hautoo ku huvittaa,ja niinhän se kuuluuki olla :smt023
kanamummo

Re: Elävät hautomakoneet töissä

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Heh! Onnea hautojille!
Oikeesti, tuo hinta ei oo paha nuoresta maatiaiskanasta. Elä vielä hermostu, kevät tulee ja kotkottimet alkaa kiinnostaa. Tuovisen Tiinallekin kannattas varmaan ilmottaa, jos sulla niitä enempi olis irrottaa!
lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

Re: Elävät hautomakoneet töissä

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

Eeei mummo en meinaakkaa hermostua,paitsi turhiin kyselyihin,pelkään pikemminki että jääkö lopulta ittelle kanoja ollenkaa :smt017 :smt003
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Elävät hautomakoneet töissä

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnittelut Kainolle! Mukava tunnelma tuossa kuvassa :smt050
harrastaja

Re: Elävät hautomakoneet töissä

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

5tipusta sit on Nätillä hoidettavana loput olivat tyhjiä 3 ruskeeta ja 2 mustaa :smt027
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Elävät hautomakoneet töissä

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Mulla on nyt kolme emoa tipujensa kanssa tuolla muiden maatiaisten joukossa ja ei ongelmia. Sulassa sovussa elelevät. Tosin noilla emoilla näyttää olevan jatkuva kisa tipuista kuka saa houkuteltua niitä eniten oman mahansa alle. Ja yhtä touhukkaana on tuo yksi kanakin, joka ei ole edes itse hautonut, kun häädin sen pari kuukautta sitten pesästä kun yritti hautoa.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
Vastaa Viestiin