lämpölamppu?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Ulla

Viesti Kirjoittaja Ulla »

Näillä ilmoilla kun sisälämpötila on kanalassa paljonkin plussan puolella ei tarvitse vielä viritellä lämpölamppuja kanoille. Emot joilla on poikasia eivät myöskään tarvitse lämpölamppua. Pikkutipuset menevät emon alle lämmittelemään ja paremmin ja nopeammin tipujen höyhenpeite kasvaa viileässä. Hautomakoneessa kuoriutuneet poikaset tarvitsevat aluksi +37 astetta kun ne otetaan pois koneesta ja asteittain vähennetään lämpötilaa viikkojen kuluessa.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mulla ei kyl oo tallissa ku +3. (PS: Wuohetar, se oli siis 3 eikä 8, katsoin aamulla väärin!) Kyl mä taidan vähän lisälämpöä laittaa, vaikka kanan alla vielä viihtyileekin.
Muusa

Re: haudonta ja tipujen hoito

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Moilanen kirjoitti:Niin noista lämpölampuista, en huomannut, että kukaan olisi painottanut lamppuosan ominaisuuksia.Olen käyttänyt pikkutipeille 150W infrapunalamppua, pitää kanalan hämyisenä yöaikaankin.
Mun lämpölampun valaisimessa on kytkin jolla saa lampun palamaan "puoliteholla". Aika näppärää. Muistaakseni mulla on siinä 150w polttimo ja olen sitä pitänyt talvisin päivät täysteholla ja yöt sitten puoliteholla jolloin on aika hämärää. Nyt kun on näin lämmintä se on päivisin puoliteholla ja öisin kokonaan pois päältä. Tuo vähän lisävaloa ja oletan että aavistuksen kuivattaakin talli-ilmaa.
Vastaa Viestiin