Kauppojen munista haudonta, parhaat merkit?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Marakatti

Kauppojen munista haudonta, parhaat merkit?

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Niin, eli mistä kauppojen muna merkeistä on parhaat tulokset? Muista ketjuista olen lueskellut että Eldorado on ollut paras, Pirkkaa ovat muutamat kehuneet ja yhden vai kaksi kommenttia Kultamunista, ja kaikki tietty luomumunia.

Kerätään tähän ketjuun omat kokemukset, niin ei ole hujan hajan muissa ketjuissa :smt001 Onko kukaan muuten kokeillut muista kuin luomumunista hautoa tipuja? Vaikka lattiakanalan munista?

Ei muuta kuin kokemuksia tänne! :smt041
Annir85

Re: Kauppojen munista haudonta, parhaat merkit?

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Kokeilin siwasta ostetuista kieku-munista saada tipuja, kolme kuoriutui yksi kuoli ihan heti pienenä, kukko meni pataan ja kana tuolla vielä kotkottelee. En nyt just muista laitoinko molemmilla kerroilla kaikki 6munaa vai vain neljä per kerta, mutta kahdesta haudonnasta nuo kolme kuoriutunutta.
Marakatti

Re: Kauppojen munista haudonta, parhaat merkit?

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Itse olen lähdössä vielä toivottavasti tänään Siwasta hakemaan munia, ajattelin kokeilla Eldoradoilla ensin, niissä on käsittääkseni ollut ihan hyvä kuoriutumisprosentti :smt003
Sasa

Re: Kauppojen munista haudonta, parhaat merkit?

Viesti Kirjoittaja Sasa »

Itse pistin siitosmunien kaveriksi Pirkka luomumunia ja S-ryhmän luomumunia, munaxilta näkyvät olevan. Eka haudontani niin saattaa kosahtaa senkin takia kyllä :smt009 No, toivottavasti ei :smt003
Goodman

Re: Kauppojen munista haudonta, parhaat merkit?

Viesti Kirjoittaja Goodman »

Olen kertonut omista kokemuksistani viestiketjussa "kiinalainen hautomakone". Tuolla ne kolme nuorikkoa kasvaa edelleen.
22 munasta lähti kehittymään 5 ja 3 kuoriutui. Itselläni parhaita luomumunia olivat Lidlistä ja Halpahallista ostetut, K-marketin Pirkka-munista ei yksikään lähtenyt kehittymään.
Marakatti

Re: Kauppojen munista haudonta, parhaat merkit?

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Murrr, yhdessäkään kaupassa joka oli auki ei ollut luomumunia :smt013 Yhdessä Siwassa oli, juurikin Eldoradoja, mutta niissä oli päiväys huomenna :smt011 Ihan ohi aiheen, mutta jostakin syystä matkalla tuli mieleen, että tahdon kukot nimeltä Monni ja Mönni :smt005
Marakatti

Re: Kauppojen munista haudonta, parhaat merkit?

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Mikä tämän maakunna kauppoja vaivaa??? Taas kierrettiin ja kaarrettiin kauppoja, joko luomumunia ei ollut lainkaan tai sitten eräpäivä oli parin päivän päästä :smt013 Lopulta S-marketista löytyi Laitilan kanatarhan luomumunia, onkos niistä kokemuksia? :smt001
samapi

Re: Kauppojen munista haudonta, parhaat merkit?

Viesti Kirjoittaja samapi »

Korjatkaa jos olen väärässä mutta käsittääkseni ei tarvi olla luomumunia, voi olla ihan tavallisia lattiakanalan munia, kunhan ei ole häkkikanala
Marakatti

Re: Kauppojen munista haudonta, parhaat merkit?

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Jos ihan oikein olen käsittänyt, onhan se mahdollista saada muistakin munista haudottua, mutta siihen on niin paljon pienempi mahdollisuus, että kukko olisi polkenut juuri ne munineen kanan, kun taas luomukanalassa lintuja on vähemmän.
Sasa

Re: Kauppojen munista haudonta, parhaat merkit?

Viesti Kirjoittaja Sasa »

Neljäs päivä pyörähti käyntiin tänään. Siitosmunissa näkyy hämikset, kaupan luomumunissa ei mitään.
Suvianne

Re: Kauppojen munista haudonta, parhaat merkit?

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minäkin testasin ja sain Kultamunista kaksi tipua. 22 tyhjää ja 2 iti ja kuoriutu.
Nyt Pirkkoja koneessa. Niistä löytyi vain monta kolhua saaneita, että en usko nuista tulevan mitään.
Meidän perällä ei ole kuinkultamunia ja pirkkoja luomuna.
Tämä on sen verran koukuttavaa, että taidan ajella ouluun hakemaan seuraavan kerran muita merkkejä :D

Jotenkin vain nuo kaupan munista kuoriutuneet tiput tuntuvat todella hienoilta ja erikoisilta :D
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Kauppojen munista haudonta, parhaat merkit?

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Moikka suvianne,kiva kun olet taas täällä :smt006 :smt006
Täällä löytyi kaupasta pienkanalan munia, niistä haudoin, sieltä tuli tosi sekalaista seurakuntaa, osa viisivarpaisia, suurin osa kukkoja jotka syötiin. Erittäin hyvin itivät nuo munat. Yksi erittäin hyvin muniva helmi jäi.
Nyt on sitten hybridit omasta takaa ja niille marans ja pyrstötön araucana kukot. Innolla odotan ensi kevättä.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Suvianne

Re: Kauppojen munista haudonta, parhaat merkit?

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Tevr Maattari,
Kaksi vuottailman kanoja ja nyt kun taas on, niin huomaan kaivanneeni niitä todella paljon!!

Kaksi luomu tipua kasvaa hyvin, toinen on todella ohut ja pitkä roppainen :D todella hassun näköinen.
En ole vielä pirkkamunia läpivalaissut, jänskättää.
Kanailija

Re: Kauppojen munista haudonta, parhaat merkit?

Viesti Kirjoittaja Kanailija »

Itellä oli kanan alla 6 s-ryhmän luomumunaa yks tyhjä yks kesken menny ja tuolla ne 4 itävää onpi 5päivän ikäsii. Muute kysyn täs nyt samalla kun mua epäilyttää se yks muna se on tummepi ku muut liekkö kuollut. Siis tarkoitan tummempaa alkiota ja veri suonet ei näy niin selvästi. :oops:
Goodman

Re: Kauppojen munista haudonta, parhaat merkit?

Viesti Kirjoittaja Goodman »

Anna olla vaan se epävarma muna ja seuraa tilannetta. Mulla aikanaan viidestä kehittymään lähteneestä luomumunasta kuoriutui kolme tipua.
Vastaa Viestiin